Newsflash
OPINII

Newsletterul în marketingul medical

de Drd. Rareș Voroneanu - iul. 15 2022
Newsletterul în marketingul medical

Reclamele pentru promovarea serviciilor pe care le oferă o clinică medicală trebuie să respecte bunele moravuri și ordinea socială impusă de regulile existente la nivel naţional și internaţional.

newsletter-g6dcfaf57b_1280Am mai detaliat acest capitol și în altă ediţie a ziarului nostru, însă astăzi vom aduce câteva precizări legate de newsletter. De multe ori, atunci când un pacient apelează la serviciile medicale, pe lângă acordul GDPR de prelucrare a datelor cu caracter personal, i se cere și acceptul, în scris, de a primi un newsletter care conţine promoţii, oferte, informări legate de noi achiziţii etc.

În astfel de situaţii, acordul trebuie să fie cerut în mod clar, modalitatea de exteriorizare a consimţământului fiind un formular special creat în acest sens. În plus, trebuie menţionate și detalii legate de frecvenţa cu care pacienţii vor fi înștiinţaţi, precum și câteva informaţii care să cuprindă ceea ce li se va transmite mai exact prin intermediul acestor newsletere.

Potrivit dispoziţiilor legale aflate în vigoare, în situaţia în care un pacient ne cere să nu îi mai trimitem comunicări legate de ofertele ori serviciile pe care le oferă cabinetul sau clinica noastră, trebuie să ne conformăm acestei cereri. În caz contrar, reclamanţii pot sesiza instanţa, iar în situaţia în care se constată că le-au fost încălcate drepturile legitime, vom fi pasibili de sancţiuni.

Pentru ca dezabonarea să fie facilă, este obligatoriu ca în conţinutul mesajului să se creeze, de exemplu, o secţiune vizibilă care să permită înlăturarea din lista celor care primesc astfel de oferte promoţionale.

Subliniez faptul că existenţa unei modalităţi de dezabonare este obligatorie chiar și atunci când pacientul și-a dat acordul în scris, clauzele prin care se renunţă la acest drept nefiind valabile. Toate informaţiile expuse aici trebuie respectate cu stricteţe, întrucât legislaţia europeană este destul de dură la acest capitol.

Legea nu precizează însă cât timp este valabil consimţământul exteriorizat. Drept urmare, putem considera faptul că exteriorizarea va fi valabilă atât timp cât există clinica ori cabinetul în cauză.

Citiți și: Modelarea sistemică în managementul spitalului (II)

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe