Newsflash

Înfiinţarea Institutului de Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş

de Alexandru NEAGU - iul. 18 2013
Înfiinţarea Institutului de Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş
  Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş. Prin Hotărârea Guvernului nr. 413 din 26 iunie 2013, publicată în Monitorul Oficial nr. 398 din 2 iulie 2013 s-a decis înfiinţarea Institutului de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş, prin reorganizarea Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş, având astfel ca obiect de activitate furnizarea de servicii medicale de chirurgie cardiovasculară, cardiologie intervenţională şi transplant cardiac în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.
Conducerea interimară, până la organizarea concursului corespunzător, va fi numită prin ordin al ministrului sănătăţii, iar până la 1 august 2013 vor fi aprobate structura organizatorică a Institutului de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş şi noua structură a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş.
Personalul de specialitate medico-sanitar, de cercetare şi auxiliar sanitar şi personalul tehnic-economic-administrativ şi de întreţinere din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş, care îndeplineşte atribuţii aferente activităţilor aferente, se preia de către institutul nou-înfiinţat, cu păstrarea drepturilor salariale avute la data preluării, Institutul urmând să se finanţeze integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi din alte surse.
Patrimoniul Institutului se constituie prin preluarea parţială a patrimoniului Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş, corespunzător activităţilor proprii, pe baza situaţiilor financiare şi se preia de către Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş, pe bază de protocol de predare-preluare, încheiat până la 1 august a.c.

   Serviciile adresate persoanelor cu tulburări din spectrul autist şi asociate. În Monitorul Oficial nr. 396 din 1 iulie 2013 a fost publictă Legea nr. 200 din 27 iunie 2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 151/2010 privind serviciile specializate integrate de sănătate, educaţie şi sociale adresate persoanelor cu tulburări din spectrul autist şi cu tulburări de sănătate mintală asociate.
   O primă completare adusă legislaţiei în materie a fost includerea serviciilor educaţionale pentru copiii cu tulburări din spectrul autist şi cu tulburări de sănătate mintală asociate în categoria amplă a serviciilor specializate integrate de sănătate, educaţie şi sociale, reglementând astfel că accesul la educaţie a acestor persoane include şi dreptul la învăţământ.
   În acest sens, se acordă un rol mai mare şi Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi Ministerului Educaţiei Naţionale în vederea dezvoltării unui sistem de servicii specializate integrate, inclusiv în programe de formare profesională continuă pentru profesioniştii care lucrează cu persoane cu tulburări din spectrul autist şi cu tulburări de sănătate mintală asociate, urmând ca normele metodologice de aplicare, prevăzute la art. 9 din Legea nr. 151/2010, astfel cum a fost modificată şi completată prin această lege, să se aprobe în termen de 120 de zile.
 
   Policlinicile cu plată. Prin Hotărârea Guvernului nr. 396 din 19 iunie 2013, publicată în Monitorul Oficial nr. 386 din 28 iunie 2013 a fost modificată Hotărârea Guvernului nr. 532/1991 privind reglementarea asistenţei medicale cu plată în unităţile sanitare.
   Astfel, probabil, pentru a nu se crea o confuzie între diferitele forme de asistenţă medicală pentru care populaţia va fi obligată la plata unor categorii de servicii se stabileşte că această formă de asistenţă se acordă la cererea populaţiei, prin policlinici cu plată, eliminându-se alte unităţi sanitare bugetare.
   Având în vedere faptul că policlinicile cu plată sunt instituţii publice cu personalitate juridică, dar finanţate integral din venituri proprii, se elimină obligativitatea ca din încasările realizate din prestaţiile efectuate de acestea o cotă de 6% să se verse la Ministerul Sănătăţii pentru promovarea unor activităţi de retehnologizare, de medicină preventivă sau alte cheltuieli de personal şi material, iar o cotă de 2%, la bugetul administraţiei centrale de stat.
   De asemenea, cum era şi firesc, prin eliminarea altor unităţi sanitare din prezenta reglementare, a fost înlăturată şi prevederea care stabilea că veniturile încasate rămân la dispoziţia acestora pentru utilizare proprie, din care o cotă de până la 30% pentru stimularea personalului care a contribuit la realizarea acestor venituri.

 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe