SPITALUL ORĂȘENESC „IOAN LASCĂR” COMĂNEȘTI
organizează CONCURS
în conformitate cu prevederile Ordinul ministrului sănătății nr. 1406/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea concursului ori examenului pentru ocuparea funcției de șef de secție, șef de laborator sau șef de serviciu din unitățile sanitare publice, cu modificările și completările ulterioare, coroborat Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, pentru ocuparea funcție vacante de:
● medic șef secție pentru Secția Medicină Internă.
La concursul pentru ocuparea funcției de medic șef secție pentru Secția Medicină Internă pot participa persoane care îndeplinesc condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 ‒ Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetățenie română sau cetățenia unui alt stat al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii.
Pentru înscrierea la concurs candidații vor depune un dosar care va cuprinde următoarele documente:
a) formularul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în Anexa nr. 2 la H.G. nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, afișată pe site-ul spitalului;
b) copia xerox a diplomei de studii;
c) adeverința din care să reiasă confirmarea în gradul profesional;
d) actele doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa la prezentele norme;
e) certificat de cazier judiciar sau, după caz declarația pe propria răspundere a candidatului, din care să rezulte că nu a fost condamnat penal pentru fapte care îl fac incompatibil cu funcția pentru ocuparea căreia dorește să concureze;
f) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul National automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile sau care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
g) declarația pe propria răspundere a candidatului, din care să rezulte că nu se află în stare de incompatibilitate;
h) certificat privind starea de sănătate;
i) dovada/ adeverința din care să rezulte că în ultimii 2 ani nu a fost sancționat de conducerea unităților în care și-a desfășurat activitatea sau de Colegiul Medicilor din România;
j) copia xerox a autorizației de liberă practică sau certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România;
k) copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverință care să ateste confirmarea în specialitate și vechimea în specialitate;
l) un proiect de management privind evoluția viitoare a secției, laboratorului sau serviciului medical;
m) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
n) chitanța de plată a taxei de concurs, în valoare de 200 de lei.
Documentele depuse la dosarul de înscriere la concurs în copie xerox vor fi însoțite de documentele originale pentru conformitate.
La concursul organizat pentru ocuparea funcției de medic șef secție pentru Secția Medicină Internă se pot prezenta medici specialiști sau primari, cu o vechime de cel puțin 5 ani în specialitatea medicină internă, specialitate pe care o practică în mod curent și în care sunt confirmați prin ordin al ministrului sănătății (vechimea în specialitate decurge de la data confirmării și încadrării ca specialist).
Persoanele sancționate în ultimii 2 ani de către unitățile la care au fost angajate sau de către Colegiului Medicilor din România, cele cărora le-a încetat contractul de administrare în ultimii 2 ani, în condițiile stabilite la art. 5, lit. b), c) sau d) din Ord. m.s. nr. 1406/2006 nu pot participa la concurs.
Conform prevederilor art. IV alin. (2) din O.U.G. nr. 129/ 2022, persoana care va ocupă funcția de medic șef secție , sub sancțiunea revocării din funcție, are obligația ca, în termen de 2 ani de la data ocupării funcției și ulterior la fiecare 2 ani, să facă dovada absolvirii unuia dintre cursurile de perfecționare de scurtă durată în management sanitar, avizate de Ministerul Sănătății în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordin al ministrului sănătății
Concursul pentru ocuparea medic șef secție pentru Secția Medicină Internă cuprinde următoarele probe:
‒ interviul – susținerea proiectului de management;
‒ proba scrisă;
‒ proba clinică sau practică
Interviul ‒ susținerea proiectului de management permite evaluarea capacității manageriale a candidatului și are următoarele caracteristici:
a) este obligatoriu;
b) se susține la nivelul unității care a publicat funcția la concurs;
c) este eliminatoriu;
d) în cadrul probei se pot acorda maximum 100 de puncte, fiind necesare minimum 50 de puncte pentru promovare, în caz contrar candidatul fiind eliminat din concurs chiar în lipsa unui contracandidat.
Proiectul se realizează individual de către candidat și se dezvoltă într-un volum de maximum 8-10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu fonturi mărimea 14, spațiere la un rând.
Proba scrisă se susține după întrebări cu subiecte din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare și legislația secundară aferentă.
Proba scrisă constă în alegerea prin tragere la sorți a 10 titluri din tematica anunțată prin publicația de concurs, din care comisia va formula 10 subiecte din legislația sanitară, și are următoarele caracteristici:
a) este obligatorie;
b) este secretă;
c) este eliminatorie;
d) în cadrul probei se pot acorda maximum 100 de puncte, fiecare subiect fiind notat între 0-10 puncte, conform baremului întocmit de comisia de examinare înainte de începerea corectării, fiind necesare minimum 70 de puncte pentru promovare, în caz contrar candidatul fiind eliminat din concurs chiar în lipsa unui contracandidat.
Proba clinică sau practică se susține pe baza metodologiei stabilite pentru obținerea titlului de medic specialist.
Proba clinică sau practică se susține în fața comisiei de examinare pe baza metodologiei stabilite pentru obținerea titlului de medic specialist. În cadrul probei se pot acorda maximum 100 de puncte, conform baremului stabilit de comisia de concurs înainte de începerea probei, punctajul minim de promovare fiind de 50 de puncte.
Candidații care nu au obținut punctajul minim de promovare vor fi declarați respinși și nu vor continua concursul.
În urma susținerii tuturor probelor vor fi declarați promovați candidații care au realizat un punctaj minim de 200 de puncte.
Candidatul care va ocupa funcția se stabilește în ordinea descrescătoare a punctajului obținut.
Rezultatul concursului se aduce la cunoștință candidaților prin afișare la sediul Spitalului Orășenesc „Ioan Lascăr ˮ Comănești – Avizier și pe site-ul spitalului, în termen de 24 de ore de la terminarea concursului.
După afișarea rezultatelor candidații pot depune contestații în scris la sediul comisiei de examinare, în termen de 24 de ore, iar răspunsul se va afișa de către aceasta în termen de 24 de ore de la expirarea termenului maxim de depunere a contestației.
Tematica de concurs, bibliografia și alte mențiuni vor fi afișate pe site-ul spitalului: www.spitalulcomanesti.ro.
Înscrierile la concurs se fac la sediul unității în termen de 15 zile calendaristice de la data publicării, iar concursul se organizează în termen de minimum 30 și maximum 90 de zile de la publicarea în„Viața Medicală”.
Rezultatele analizării dosarelor se afișează la sediul unității sanitare publice în termen de două zile lucrătoare de la data încheierii înscrierii.
Pentru dosarele respinse se stabilește un termen de 5 zile lucrătoare pentru completarea lor. După expirarea termenului, dosarele nu mai pot fi completate cu alte documente.
Contestațiile privind respingerea dosarelor de concurs se depun la autoritatea în a cărei subordine se află unitatea sanitară publică, în termen de 24 de ore de la data afișării. Răspunsul la contestație se comunică în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia.
Relații suplimentare se obțin la Biroul R.U.N.O.S. al Spitalului Orășenesc „Ioan Lascar” Comănești, e-mail: secretariat@spitalulcomănesti.ro sau la telefon: 0234/374.215 – int. 244 sau 0733.950.820.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe