Newsflash
OPINII

De la vis la realitate

de Estera STĂMOIU - mar. 13 2020
De la vis la realitate

Dificultățile cu care se confruntă sistemul de sănătate, dinamica nevoilor de îngrijire, cu accent puternic pe prevenție și promovarea sănătății, constituie, fără îndoială, contextul oportun pentru stimularea și susținerea inițiativelor antreprenoriale ale asistentului medical.

Transformarea acestui vis în realitate, presupune dincolo de înțelegerea și aplicarea corectă a legilor, susținerea și stimularea spiritului antreprenorial. OAMGMAMR are un rol important în acest sens, dar și o responsabilitate majoră în monitorizarea și evaluarea rezultatelor. Ordinul este cel care avizează, conform normelor și procedurilor stabilite, înființarea cabinetelor.

asistenta medicala

Acest aviz se eliberează în baza următoarelor documente:

  • Cerere prin care titularul solicită avizul în care specifică serviciile de îngrijiri medicale care vor fi furnizate;
  • Certificatul titularului de membru al OAMGMAMR, însoțit de avizul anual, în copie legalizată și, după caz, certificatele de membru avizate la zi ale asistenților medicali generaliști, moașelor sau asistenților medicali salariați, în copii legalizate;
  • Dovada deținerii legale a spațiului în care urmează să funcționeze cabinetul de practică independentă, declarat ca sediu profesional al activității, în copie legalizată;
  • Regulamentul de organizare și funcționare a cabinetului de practică independentă;
  • Raportul întocmit de reprezentanții filialei OAMGMAMR pe teritoriul căreia se solicită înființarea, cu privire la dotările minime corespunzătoare furnizării serviciilor de îngrijiri medicale menționate în cererea de avizare, în copie legalizată;
  • Programul de lucru al cabinetului de practică independentă asumat prin semnătura și ștampila reprezentantului legal;
  • Documente care atestă experiența profesională dobândită a titularului cabinetului de practică independentă;
  • Dovada achitării taxei de avizare, stabilită prin hotărâre a Consiliului național al OAMGMAMR;
  • Asigurare pentru răspundere civilă profesională suplimentară, după caz, la valoarea riscului asigurat stabilită de OAMGMAMR.

A doua instituție antrenată în acest proces este Direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București, care înregistrează cabinetul și îi eliberează titularului actul de înființare, respectiv certificatul de înregistrare fiscală.

Aceasta comunică imediat la OAMGMAMR datele înscrise în Registrul județean al asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din România, pentru a fi înregistrate și în Registrul național unic al asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din România, într-o secțiune specială.

Un aspect relevant este și acela al finanțării acestor cabinete. Deși normele legale prevăd, în mod corect, ca sursă de finanțare și contractele încheiate cu asiguratorii de sănătate, în prezent, în Normele contractului cadru nu sunt cuprinse aceste servicii ceea ce, în opinia mea, ar trebui propus de lege ferenda.


Notă autor:

Sursa foto: rawpixel.com

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 120 de lei
  • Digital – 80 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe