SPITALUL JUDEȚEAN DE URGENȚĂ ALBA IULIA
scoate la CONCURS
în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 1406/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea concursului ori examenului pentru ocuparea funcţiei de şef de secţie, şef de laborator sau şef de serviciu din unităţile sanitare publice, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. 185 din Legea nr. 95/2006, republicată, privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, următoarele funcții:
• medic șef secție pentru Secția Medicină internă;
• medic șef secție pentru Secția Gastroenterologie;
• medic șef secție pentru Secția Cardiologie;
• medic șef secție pentru Secția Oncologie medicală;
• medic șef secție pentru Secția Chirurgie generală;
• medic șef secție pentru Secția Obstetrică-ginecologie;
• medic șef secție pentru Secția Neonatologie;
• medic șef secție pentru Secția Pediatrie;
• medic șef secție pentru Secția Ortopedie și traumatologie;
• medic șef secție pentru Secția O.R.L.;
• medic șef secție pentru Secția A.T.I.;
• medic șef secție pentru Secția Neurologie;
• medic șef secție pentru Secția Boli infecțioase;
• medic șef secție pentru Secția Psihiatrie acuți;
• medic șef secție pentru Secția Recuperare, medicină fizică și balneologie;
• medic șef pentru Unitatea de Primire Urgențe (UPU) SMURD;
• medic șef pentru Laborator Analize medicale;
• medic șef pentru Serviciul județean de Medicină legală;
• medic șef pentru Serviciul de Anatomie patologică;
• medic șef pentru Serviciul de Prevenire a infecțiilor asociate asistenței medicale;
• medic șef pentru CSM copii;
• medic șef pentru Dispensarul TBC.
Condiții de participare:
a) La concursurile sau examenele organizate pentru ocuparea funcţiilor de şef de secţie, șef de laborator, șef serviciu medical, se pot prezenta medici cu o vechime de cel puţin 5 ani în specialitatea respectivă, specialitate pe care o practică în mod curent şi în care sunt confirmaţi prin ordin al ministrului sănătăţii (vechimea în specialitate decurge de la data confirmării şi încadrării ca medic specialist).
b) Conform prevederilor art. IV alin. (2) din Ordonanța de urgență nr. 129/2022, persoana care va ocupa funcția de medic șef, sub sancţiunea revocării din funcţie, are obligaţia ca, în termen de 2 ani de la data ocupării funcţiei şi ulterior la fiecare 2 ani, să facă dovada absolvirii unuia dintre cursurile de perfecţionare de scurtă durată în management sanitar, avizate de Ministerul Sănătăţii în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii.
c) Persoanele sancţionate în ultimii 2 ani de unităţile la care au fost angajate sau de Colegiul Medicilor din România nu pot participa la concursurile sau la examenele pentru ocuparea funcţiei de şef de secţie, şef de laborator şi şef de serviciu medical.
d) În situația în care persoanele prevăzute la lit. c) contestă conform legii sancţiunea aplicată fie de unitatea angajatoare, fie de Colegiul Medicilor din România, interdicţia prevăzută la lit. c) produce efecte de la data la care hotărârea judecătorească rămâne definitivă.
e) La concursul organizat pentru ocuparea funcţiilor de şef de secţie, șef de laborator, șef de serviciu medical nu pot participa persoanele cărora le-a încetat contractul de administrare în ultimii 2 ani, în condițiile de mai jos:
– nerealizarea indicatorilor specifici de performanţă o perioadă de minimum un an, din motive imputabile acestuia;
– prestaţia în funcţia de şef de secţie, şef de laborator sau şef de serviciu nu este conformă cu normele metodologice sau deontologice, ca urmare a sesizării autorităţii de sănătate publică, a Colegiului Medicilor din România sau a comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii Publice;
– neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin contractul de administrare;
f) Persoanele care au împlinit vârsta standard de pensionare pot participa la concurs pentru a ocupa funcţia de şef de secţie, laborator, serviciu până la împlinirea vârstei de 70 de ani, cu avizul consiliului de administraţie al spitalului şi cu aprobarea managerului.
Condiții de înscriere:
Înscrierile la concurs se fac la sediul unităţii în termen de 15 zile calendaristice de la apariţia anunţului în publicaţia „Viaţa Medicală”, iar concursul se organizează în termen de minimum 30 zile și maximum 90 zile de la publicare.
Rezultatele analizării dosarelor se afişează la sediul unităţii sanitare publice în termen de 2 zile lucrătoare de la data încheierii înscrierii.
Dosarele respinse se pot completa în termen de 5 zile lucrătoare de la afișarea rezultatului analizei de dosare. După expirarea termenului, dosarele nu mai pot fi completate cu alte acte.
Contestaţiile privind respingerea dosarelor de concurs se depun la Consiliul Județean Alba, în termen de 24 de ore de la data afişării. Răspunsul la contestaţie se comunică în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia.
Dosarul de înscriere la concurs va cuprinde următoarele acte:
a) cererea în care se menţionează funcţia pentru care candidaţii doresc să concureze;
b) copia xerox a diplomei de studii;
c) copie xerox certificat/ adeverinţa din care să reiasă confirmarea în gradul profesional;
d) actele doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa la Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 1406/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea concursului ori examenului pentru ocuparea funcţiei de şef de secţie, şef de laborator sau şef de serviciu din unităţile sanitare publice;
e) declarație pe propria răspundere a candidatului, din care să rezulte că nu a fost condamnat penal pentru fapte care îl fac incompatibil cu funcția pentru ocuparea căreia dorește să concureze;
f) declaraţia pe propria răspundere a candidatului, din care să rezulte că nu se află în stare de incompatibilitate;
g) certificatul privind starea de sănătate;
h) dovada/adeverinţa din care să rezulte că în ultimii 2 ani nu a fost sancţionat de conducerea unităţilor în care şi-a desfăşurat activitatea sau de Colegiul Medicilor din România;
h1) în situația în care persoana a fost sancționată și a contestat conform legii sancțiunea aplicată fie de unitatea angajatoare, fie de Colegiul Medicilor din România, un document, certificat de grefă, emis de instanţa judecătorească competentă, din care să reiasă existenţa pe rolul instanţei a unui litigiu cu privire la sancţiunea aplicată;
i) copia xerox a certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România, cu viza anuală în termen de valabilitate;
j) copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste confirmarea în specialitate şi vechimea în specialitate;
k) cazierul judiciar;
l) certificat (adeverință) de integritate comportamentală (se ridică de la cazier);
m) un proiect de management care să prevadă evoluția viitoare a secției, laboratorului sau serviciului medical, pe care urmează să îl administreze;
n) chitanţa de plată a taxei de concurs.
Taxa de concurs este de 150 de lei şi se va achita la casieria unităţii.
Documentele depuse la dosarul de înscriere la concurs în copie xerox vor fi însoţite de documentele originale pentru conformitate.
Odată cu înscrierea la concurs, candidații vor primi un număr de identificare care va reprezenta numărul de înregistrare a dosarului de concurs depus la unitate. Pe tabelele ce vor fi afișate cu rezultatele probelor de concurs, precum și rezultatul de la selecția dosarelor, fiecare candidat va fi individualizat cu numărul de identificare acordat.
Comunicarea rezultatelor la probele concursului se va face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii „admis” sau „respins”, prin afișarea la sediul spitalului și pe pagina de internet, în termen de maximum o zi lucrătoare.
Probele de concurs:
Concursul sau examenul va consta în următoarele probe, fiecare probă fiind eliminatorie dacă nu se obţine punctajul minim de promovare:
a). interviu – susținere proiect de management (maximum 100 de puncte și minimum de promovare 50 de puncte);
b). probă scrisă (maximum 100 de puncte și minimum de promovare 70 de puncte);
c). probă clinică/ practică (maximum 100 de puncte și minim de promovare 50 de puncte).
Proba scrisă a concursului se susține după subiecte din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată cu modificările și completările ulterioare și legislația secundară aferentă, și constă în alegerea prin tragere la sorţi a 10 titluri din tematica anunţată prin publicaţia de concurs, din care comisia va formula 10 subiecte, fiecare subiect fiind notat între 0–10 puncte, conform baremului întocmit de comisia de examinare înainte de începerea corectării.
Proba clinică/practică se susține pe baza metodologiei stabilite pentru obținerea titlului de medic specialist.
Candidaţii care nu au obţinut punctajul minim de promovare vor fi declaraţi respinşi şi nu vor continua concursul.
La punctajele obţinute în urma promovării tuturor probelor se va adăuga un punctaj rezultat din analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice, pe baza documentelor depuse de candidaţi la dosar, conform anexei la Ord. m.s.p. nr. 1406/2006.
În urma susţinerii tuturor probelor vor fi declaraţi promovaţi candidaţii care au realizat un punctaj minim de 200 de puncte.
Candidatul care va ocupa funcţia se stabilește în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut. Rezultatul final al concursului se afişează în termen de 24 de ore de la terminarea concursului.
După afişarea rezultatelor, candidaţii pot depune contestaţii în scris, în termen de 24 de ore.
Răspunsul la contestaţie se va afişa în termen de 24 de ore de la depunerea contestaţiei.
Dispoziții finale:
La numirea în funcţie, medicul șef va încheia cu spitalul, reprezentat de managerul acestuia, un contract de administrare cu o durată de 4 ani, în cuprinsul căruia sunt prevăzuţi indicatorii de performanţă asumaţi.
În cazul în care la numirea în funcţie, medicul șef se află în stare de incompatibilitate sau conflict de interese, acesta este obligat să înlăture motivele de incompatibilitate sau de conflict de interese în termen de maximum 30 de zile de la numirea în funcţie, sub sancțiunea rezilierii unilaterale a contractului de administrare.
Calendarul privind susținerea probelor de concurs va fi comunicat la o dată ulterioară, după finalizarea perioadei de înscriere.
Tema cadru pentru lucrarea de specialitate, bibliografia și tematica sunt afişate la sediul spitalului şi pe site-ul: http://www.spitalalba.ro.
Relații suplimentare se pot obține la sediul unității din Bd. Revoluției nr. 23, secretariatul comisiei de concurs, sau la telefon: 0258/820.825, int. 146.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe