Autentificare

Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta

Căutare:

Căutare:

Acasă  »  ACTUALITATE  »  Internaționale

Dezinformarea și SARS-CoV-2: Cod de bune practici semnat de marii giganți din online

Viața Medicală
Florentina Ionescu vineri, 11 septembrie 2020, ora 11:13

Uniunea Europeană a evaluat recent un cod de bune practici și a publicat rapoarte ale platformelor din online în ceea ce privește dezinformarea pe subiecte legate de noul tip de coronavirus.

Comisia Europeană a prezentat ieri evaluarea punerii în aplicare și a eficacității Codului de bune practici privind dezinformarea. Conform evaluării, codul s-a dovedit a fi un instrument foarte valoros, primul de acest fel la nivel mondial, se arată într-un comunicat de presă remis redacției.

dezinformare UE cod de bune practici platforme online coronavirus

Acest cod oferă un cadru pentru un dialog structurat între actorii relevanți, menit să asigure o mai mare transparență a politicilor platformelor împotriva dezinformării în UE.

„Codul de bune practici a demonstrat că platformele online și sectorul publicității pot face foarte multe pentru a contracara dezinformarea atunci când sunt supuse controlului public. Însă platformele trebuie să fie mai răspunzătoare și mai responsabile; trebuie să devină mai transparente. A sosit momentul să nu ne mai limităm la măsuri de autoreglementare. Europa este cea mai potrivită să deschidă calea și să propună instrumente pentru o democrație mai rezilientă și mai echitabilă într-o lume tot mai digitală.”, a declarat Věra Jourová, Vicepreședinta pentru valori și transparență.

Combaterea dezinformării, o responsabilitate

Pe lângă evaluarea codului de bune practici, Comisia Europeană a publicat ieri și primele rapoarte de referință cu privire la acțiunile pe care le-au întreprins părțile semnatare ale codului până la data 31 iulie, pentru a combate informațiile false și înșelătoare cu privire la noul tip de coronavirus.

„Organizarea și securizarea spațiului nostru de informare digital au devenit o prioritate. Codul este un exemplu clar al modului în care instituțiile publice pot conlucra mai eficient cu întreprinderile din sectorul tehnologiei pentru a aduce beneficii reale societății noastre. Este un instrument unic prin intermediul căruia Europa își poate apăra mai ferm interesele și valorile. Combaterea dezinformării este o responsabilitate comună, pe care sectorul tehnologiei și cel publicitar trebuie să și-o asume pe deplin”, a declarat Thierry Breton, comisarul pentru piața internă.

Cine sunt semnatarii Codului

Reprezentanții platformelor online, rețelele de socializare cele mai populare și reprezentanții industriei de advertising au fost de acord cu un Cod de bune practici, pentru a aborda problema dezinformării în mediul online și a fenomenului fake news (al știrilor false).

Codul acesta de bune practici își propune să atingă obiectivele stabilite de Comisia de Comunicare, prezentate în aprilie 2018. Codul include și o anexă care identifică cele mai bune practici pe care semnatarii le vor aplica pentru a implementa cerințele din acest cod.

Codul de bune practici, potrivit ec.europa.eu, a fost semnat de platformele online Facebook, Google și Twitter, Mozilla, precum și de actori importanți din industria publicității, în octombrie 2018. Compania Microsoft s-a alăturat semnatarilor în mai 2019, pe când TikTok a semnat Codul în iunie 2020.

Sursa foto: www.rawpixel.com

Etichete: Uniunea Europeană uniunea europeana Comisia Europeana Comisia Europeană cod de bune practici dezinformare stiri false fake news infecţii cu SARS-CoV-2 virusului SARS-CoV-2 SARS-CoV- 2 virusul SARS-CoV-2

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
Avem două tipuri de abonamente anuale:
• Tipărit + digital – 200 de lei
• Digital – 129 lei

Prețul include TVA și taxele poștale de expediere a ziarului.
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
• Colegiul Medicilor Dentiști din România – 5 ore de EMC
• Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
• OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
• OAMGMAMR – 5 ore de EMC