În timpul stării de urgență și de alertă, Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta a îngrijit 1.218 de pacienți, dintre care 193 cu COVID-19.
Reprezentanții Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta din București precizează că în cele 76 de zile de stare de urgență și stare de alertă au fost efectuate 2.860 de consultații în dispensare TB, 189 de intervenții chirurgicale și peste 1.465 de evaluări în compartimentul de primiri urgențe.
După declanșarea stării de urgență, pe 15 martie, activitatea Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta a fost reorganizată, creându-se circuite funcționale pentru pacienții suspecți și ulterior pentru cei confirmați cu COVID-19.
„Activitatea în pavilionul destinat pacienților COVID-19 a fost începuta în data de 03.04.2020, după obținerea avizului provizoriu al DSP București, prin care s-a avizat funcționarea a 10 paturi COVID-19 suspecți, 13 paturi TB-COVID-19 și 20 paturi COVID-19 confirmați. Conform unui alt aviz temporar emis de DSP București, s-a avizat funcționarea unui număr suplimentar de 29 de paturi pentru pacienții COVID-19 confirmați în cadrul pavilionului pentru pacienții cu infecție cu SARS-CoV-2, precum și funcționarea laboratorului COVID-19 integrat în cadrul Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta”, se arată într-un comunicat al Institutului.
Sursa citată precizează că din aprilie și până la data de astăzi, în cadrul Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta au fost internați un număr total de 1.218 pacienți, reprezentând 51,87% din pacienții internați în aceeași perioadă a anului 2019, când au beneficiat de servicii medicale un număr de 2.348 pacienți.
„În Pavilionul COVID-19 au fost internați în ultimele două luni și jumătate aproximativ 600 de pacienți suspecți, dintre care au fost confirmați până astăzi 193 pacienți, iar dintre aceștia 5 pacienți au avut coinfecție TB-COVID-19. În aceeași perioadă, Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta a dat în folosință după autorizația de funcționare provizorie și secția de ATI COVID-19 unde au fost îngrijiți până în prezent un număr de 14 pacienți”, a declarat asist. univ. dr. Beatrice Mahler, managerul Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta.
Aceasta a spus că imediat după ce s-au primit alertele naționale și internaționale cu privire la pandemia de COVID-19, activitatea în instituție a fost reorganizată, s-au creat circuite specifice, cu triajul epidemiologic obligatoriu la accesul în unitate, cu separarea completă a pacienților suspecti de pacienții confirmați cu SARS-CoV-2.
Conducerea Institutului a mai precizat că au fost realizate circuite separate pentru personalul medical, dar și traininguri pentru utilizarea echipamentului de protecție care au vizat însușirea și respectarea procedurilor de către personalul medical al Institutului.
De asemenea, personalul medical implicat în îngrijirea pacienților cu COVID-19 din cadrul Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta este testat periodic în baza unui algoritm stabilit la nivelul unității.
„În laboratorul COVID-19 nou-înființat au fost efectuate 2.913 teste (testele au fost efectuate pentru pacienții suspecți, confirmați și au fost efectuate controale în vederea externării, conform procedurii interne). În secția de pneumologie au fost internați 801 pacienți, o activitate care reprezintă 58,68% din activitatea anului 2019, când au fost internați 1.365 de pacienți. În secția de chirurgie toracică au fost realizate un număr de 189 de intervenții chirurgicale”, potrivit comunicatului de presă.
În secțiile de TB au beneficiat de tratament spitalizat 228 de pacienți, iar în dispensarele TB din cadrul Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta au beneficiat de consultații 2.860 de pacienți, reprezentând 42,33% față de aceeași perioadă a anului trecut când au fost evaluați 6.756 de pacienți.
De asemenea, pacienții cu simptomatologie sugestivă pentru infecția cu SARS-CoV-2 au fost evaluați atât în structura Compartiment Primiri Urgente (CPU), cât și în zona de primire a pavilionului COVID-19 fiind consultați un număr de 1.465 de pacienți în anul 2020, cu mult peste aceeași perioadă a anului 2019, când au fost evaluați 886 de pacienți.
Institutul a primit de la Ministerul Sănătății pe 2 aprilie, pentru susținerea activității ca răspuns la pandemia de COVID-19, sumele: investiții pentru dotarea cu aparatură și echipamente medicale pentru COVID-19 – 2.780.000 lei; investiții cu dotare cu aparatură altele decât aparatura și echipamentele medicale – dotări independente – 570.000 lei; Programul Național Ap-ATI - echipamente de protecție, materiale sanitare, bunuri, secția ATI – 2.032.000; Program National RT- PCR – teste - 576.000 lei.
Finanțări din alte surse: buget local – 300.000 lei, sponsorizări și donații 354.252 lei; sponsorizări și donatii bunuri - 1.331.699,01 lei; din venituri proprii – CASMB – s-au cumpărat echipamente medicale, medicamente, dezinfectanți, materiale sanitare, materiale de laborator și echipamente de protecție în valoare de 668.831.92 lei.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe