Newsflash
Industria farmaceutică

Biofarm: profit net de 60 milioane lei în 2021, în creștere față de 2020

de L. Budin - feb. 28 2022
Biofarm: profit net de 60 milioane lei în 2021, în creștere față de 2020

Producătorul de medicamente Biofarm raportează evoluții pozitive pentru rezultatele preliminare ale anului 2021.

Cifra de afaceri pentru anul trecut a fost în valoare de 239 milioane lei, cu un profit net de 60 milioane lei, în creștere cu 11% față de 2020, se arată într-un comunicat. 

BIOFARM (002)

EBITDA  - câștigul înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare - a fost de 82 milioane lei, în creștere cu 10% comparabil cu anul 2020.

Inovația, motorul care duce mai departe misiunea Biofarm, se reflectă puternic în cifrele anului 2021, un an marcat de realizări semnificative pe toate planurile. Evenimentele principale care au definit Biofarm în anul 2021 au fost: celebrarea celor 100 de ani de activitate neîntreruptă, inaugurarea uneia dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România și lansarea Biofen Extra, prin care am activat una dintre cele mai importante categorii CHC din punct de vedere potențial de business”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Opțiuni terapeutice novatoare pentru pacienții cu afecțiuni cardiovasculare

Din punct de vedere sell-out (vânzările din farmacii către pacienți), Biofarm  a încheiat, anul trecut, pe poziția a doua în termeni de volum, respectiv pe poziția a patra în termeni de valoare în categoria CHC (Consumer Health Care).

Lansarea Biofen Extra consolidează poziția Biofarm în topul companiilor din categoria CHC prin activarea uneia dintre cele mai importante categorii CHC din România – managementul durerii. Biofen Extra, un medicament OTC (Over-the-counter) indicat în terapia durerilor severe, a devenit lider valoric în segmentul de combinații ibuprofen și paracetamol, în primele 8 luni de la lansare.

La finalul anului 2021, în categoria CHC, Biofarm ocupă poziția de lider din punct de vedere volumic în piețele de referință a nouă branduri din portofoliu: Colebil, Triferment, Bixtonim, Sennalax, Carmol, Nervocalmin, Carbocit, Extravalerianic și Devaricid.

Investițiile constante pentru creșterea capitalului de brand, în special pentru brandurile principale din portofoliul Biofarm au reprezentat, de asemenea, un pilon important în anul 2021. Pe parcursul anului trecut, s-a finalizat procesul de revitalizare a identității vizuale pentru alte 9 branduri din portofoliul Biofarm. De asemenea, s-au alocat resurse consistente pentru lansarea unor campanii noi de comunicare, declinate 360 de grade, în vederea creșterii notorietății și a ratei de încercare pentru branduri focus din portofoliu”, se mai arată în comunicat.

Portofoliul Biofarm acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare – digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos, multivitamine, cu peste 20 de branduri reprezentative.

Brand nou: Haleon devine o companie independentă a GSK Consumer Health

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe