O viaţă sexuală de calitate generează o îmbunătăţire
a stării fizice şi emoţionale. Cercetarea SHOW (Sexual Health and Overall Wellness), care a inclus bărbaţi şi
femei din Cehia, Ungaria, Israel, Polonia, România, Rusia, Slovacia, Turcia şi
Ucraina, a colectat date rezultate din chestionarea a 1.893 de bărbaţi şi 1.887
de femei – persoane active sexual. Rezultatele au dezvăluit o asociere clară între
satisfacţia legată de viaţa sexuală şi perspectiva generală asupra vieţii: 40%
din bărbaţi sunt foarte sau complet satisfăcuţi cu viaţa lor sexuală şi declară
că au, de asemenea, un sentiment general de bine, în timp de doar 12% din bărbaţi
care nu sunt sau sunt parţial satisfăcuţi cu viaţa lor sexuală au declarat
acelaşi lucru legat de sentimentul general de bine.
Viaţa de familie reprezintă cea mai înaltă
prioritate atât pentru bărbaţi (73% în strânsă legătură şi cu starea generală
de sănătate), cât şi pentru femei (82%). Bărbaţii care s-au declarat „complet“
sau „foarte satisfăcuţi“ cu fermitatea erecţiei sunt semnificativ mai mulţumiţi
de viaţa de familie, comparativ cu cei care s-au declarat „deloc“ sau „oarecum
satisfăcuţi“ (62% vs. 26%). De asemenea, 76% din bărbaţii care s-au declarat
„complet“ sau „foarte satisfăcuţi“ cu viaţa lor sexuală declară, în acelaşi
timp, că sunt „complet“ sau „foarte mulţumiţi“ cu viaţa lor de familie,
comparativ cu doar 19% din bărbaţii care s-au declarat „oarecum“ sau „deloc
satisfăcuţi“ cu viaţa lor sexuală.
38% din bărbaţii care au raportat o
fermitate optimă a erecţiei afirmă că sexul îi face să se simtă iubiţi şi
apreciaţi, comparativ cu un procent mai mic de bărbaţi (25%) care au raportat
erecţii nesatisfăcătoare. Dintre bărbaţii „complet/foarte satisfăcuţi“ cu viaţa
sexuală în cadrul unei relaţii bazate pe dragoste, 47% afirmă că sexul îi face
să se simtă iubiţi şi apreciaţi, comparativ cu doar 21% din bărbaţii care sunt
„deloc“ sau „oarecum satisfăcuţi“ cu viaţa sexuală în cadrul unei relaţii
bazate pe dragoste.
Cercetarea
SHOW a fost desfăşurată în perioada iunie–august 2010 de către Harris
Interactive, o companie independentă de cercetare de piaţă.