Perfecţiunea nu ţine de control, ci de capacitatea de a da frâu liber. Deseori, cele mai importante, cumplite, acerbe şi intense lupte se derulează în noi. Iar peste toate acestea, încrederea în sine este unul dintre acele ingrediente fără de care nu poţi construi nimic. Într-o fracţiune de secundă, poţi fi şi victimă şi monstru, înger şi demon, te poţi înălţa şi prăbuşi. Perfecţiunea pe care tindem să o atingem, în orice lucru şi orice detaliu, se dovedeşte a fi cea mai periculoasă. În Lebăda neagră, cel mai recent film semnat de Darren Aronofsky, teribila luptă dintre tehnică şi emoţie este pe primul loc. Arta rămâne cel mai fragil şi periculos teren atunci când vine vorba de renunţări şi decizii importante. Iar în această zonă, baletul se dovedeşte a fi cel mai alunecos element, necesitând repetiţii fără sfârşit, disciplină serioasă şi susţinută.
Pentru rolul din Lebăda neagră, Natalie Portman a început antrenamentul şi pregătirile cu un an înainte, iar transformarea ei a fost de-a dreptul surprinzătoare. Cu atât mai mult cu cât filmul nu şi-a propus portretizarea lumii baletului, cât a luptei purtate în interior de către o balerină obsedată de perfecţiune, de corpul şi mişcările ei. Pe lângă accentele horror ale filmului, Aronofsky a recurs la elementele suprarealiste, dar şi SF, şi toate laolaltă, te ţin cu sufletul la gură pe măsură ce Nina are în braţe rolul mult visat şi se transformă treptat în Lebăda Neagră. (...)
Mai multe detalii în ziarul nostru, Viaţa medicală.