(P) Pastila de biotehnologie by Amgen: Cercetătorii au identificat o genă care reduce riscul de boli de inimă

de - feb. 23 2018

Cercetătorii de la DeCODE Genetics au identificat o nouă variație genetică, care reduce riscul de boli de inimă și atac cerebral cu 34%.

Potrivit unui studiu publicat în New England Journal of Medicine, persoanele care aveau o copie a unei gene numite ASGR1, ce avea 12 litere șterse, prezentau un risc cu 34% mai scăzut de a dezvolta boli de inimă. Din cauza faptului că anumite litere sunt șterse, gena nu funcționează. Acest lucru oferă șansa dezvoltării unui nou medicament, care să blocheze proteina produsă de genă, ceea ce este cu mult mai ușor decât producerea unui medicament care să o potențeze.

Conform declarațiilor lui Sean Harper, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare din cadrul Amgen, compania are deja în dezvoltare un medicament care țintește noua genă descoperită, pe care se pregătește să-l testeze pe oameni. „Dacă totul ar merge perfect, ceea ce se întâmplă foarte rar, am putea testa noua moleculă în aproximativ doi ani“. Testarea unui astfel de medicament pe oameni, ceea ce ar permite cercetătorilor să descopere dacă acesta ar putea preveni atacurile de cord, va dura ani de zile.

Studiile genetice, precum cele efectuate de compania DeCODE, reprezintă o abordare inovatoare care permite cercetătorilor să înțeleagă ce anume provoacă un atac de inimă sau un accident vascular cerebral. În același timp, aceste studii ajută la identificarea unor noi medicamente, bazate pe genele responsabile cu creșterea riscului de a dezvolta anumite boli.

Descoperirea DeCODE este cu atât mai importantă, pentru că nu pare că ar fi legată doar de nivelul LDL-colesterolului, ci și de cel al HDL-colesterolului, colesterol bun, care este asociat cu un nivel mai scăzut de risc de boli cardiovasculare.

Compania DeCODE Genetics, lider mondial în genetică umană, a fost achiziționată de Amgen în anul 2013.

RO-C-BBA-0516-031179