SPITALUL MUNICIPAL „EPISCOP NICOLAE POPOVICI” BEIUȘ
organizează CONCURS
în conformitate cu prevederile Ordinului m.s.p. nr. 1406/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea concursului/examenului pentru ocuparea funcţiei de şef de secţie, şef de laborator sau şef de serviciu din unităţile sanitare publice coroborat cu prevederile art. 185 din Legea nr. 95/2006 reforma în domeniul sănătăţii - republicată și Dispoziția Primarului Municipiului Beiuș nr. 388 din 28.10.2025 privind aprobarea Regulamentului privind organizarea concursului ori examenului pentru ocuparea funcției de șef de secție, șef de laborator din cadrul Spitalului Municipal ,,Episcop Nicolae Popovici” Beiuș
pentru ocuparea funcțiilor de șef secție, după cum urmează:
● șef secție Medicină Internă;
● șef secție Chirurgie Generală;
● șef secție Obstetrică Ginecologie;
● șef secție Pediatrie.
La concursul pentru ocuparea funcțiilor de șef secție se pot prezenta medici cu o vechime de cel puţin 5 ani în specialitatea respectivă, specialitate pe care o practică în mod curent şi în care sunt confirmaţi prin ordin al ministrului sănătăţii publice (vechimea în specialitate decurge de la data confirmării şi încadrării ca medic specialist).
Persoanele sancţionate în ultimii 2 ani de către unităţile la care au fost angajate sau de către Colegiul Medicilor din România nu pot participa la concurs. În situația în care vor contesta conform legii sancţiunea aplicată fie de unitatea angajatoare, fie de Colegiul Medicilor din România, interdicţia va produce efecte de la data la care hotărârea judecătorească rămâne definitivă.
La concursul organizat pentru ocuparea funcţiilor de şef de secţie/ șef de laborator, nu pot participa, persoanele cărora le-a încetat contractul de administrare în ultimii 2 ani, în condițiile de mai jos:
a) nerealizarea indicatorilor specifici de performanţă o perioadă de minimum un an, din motive imputabile acestuia;
b) prestaţia în funcţia de şef de secţie, şef de laborator sau şef de serviciu nu este conformă cu normele metodologice sau deontologice, ca urmare a sesizării direcției de sănătate publică, a Colegiului Medicilor din România sau a comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătăţii Publice;
c) neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin contractul de administrare.
Persoanele care ocupă în urma concursurilor funcția de șef secție/laborator, sub sancţiunea revocării din funcţie, au obligaţia ca, în termen de 2 ani de la data ocupării funcţiei şi ulterior la fiecare 2 ani, să facă dovada absolvirii unuia dintre cursurile de perfecţionare de scurtă durată în management sanitar, avizate de Ministerul Sănătăţii în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii.
Dosarul de concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documente:
a) cererea în care se menţionează funcţia pentru care doresc să concureze;
b) copia xerox a diplomei de studii;
c) adeverinţa din care să reiasă confirmarea în gradul profesional;
d) actele doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa la prezentele norme;
e) declaraţia pe propria răspundere a candidatului, din care să rezulte că nu a fost condamnat penal pentru fapte care îl fac incompatibil cu funcţia pentru ocuparea căreia doreşte să concureze;
f) declaraţia pe propria răspundere a candidatului, din care să rezulte că nu se află în stare de incompatibilitate;
g) certificatul privind starea de sănătate;
h) dovada/adeverinţa din care să rezulte că în ultimii 2 ani nu a fost sancţionat de către conducerea unităţilor în care şi-a desfăşurat activitatea sau de către Colegiul Medicilor din România;
h1) în situaţia prevăzută la art. 1 alin. (6) din Ordinul m.s.p. nr. 1406/2006, un document, certificat de grefă, emis de instanţa judecătorească competentă, din care să reiasă existenţa pe rolul instanţei a unui litigiu cu privire la sancţiunea aplicată;
i) copia xerox a autorizaţiei de liberă practică sau certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România;
j) o adeverinţă care să ateste confirmarea în specialitate şi vechimea în specialitate;
k) un proiect de management privind evoluţia viitoare a secţiei, laboratorului sau serviciului medical;
l) chitanţa de plată a taxei de concurs.
Taxa de concurs este de 500 de lei.
La depunerea dosarelor de înscriere, candidații au obligația de a prezenta originalele actelor depuse la dosar în copie.
Înscrierile la concurs se vor face la sediul unităţii din str. Română nr. 7, în termen de 15 zile de la apariţia prezentului anunţ, respectiv în perioada 19.11.2025‒03.12.2025, ora 15, iar concursul va avea loc după 30 de zile de la publicare.
Rezultatele analizării dosarelor se afişează la sediul spitalului în termen de două zile lucrătoare de la data încheierii înscrierii.
Pentru dosarele respinse se stabileşte un termen de 5 zile lucrătoare pentru completarea lor. După expirarea termenului dosarele nu mai pot fi completate cu alte acte.
Contestaţiile privind respingerea dosarelor de concurs se depun la autoritatea în a cărei subordine de află unitatea sanitară publică, în termen de 24 de ore de la data afişării. Răspunsul la contestaţie se comunică în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia.
Concursul sau examenul va consta în următoarele probe, fiecare probă fiind eliminatorie dacă nu se obţine punctajul minim de promovare:
‒ interviu ‒ susținerea proiectului de management;
‒ probă scrisă;
‒ probă practică.
Interviul ‒ susţinerea proiectului de management permite evaluarea capacităţii manageriale a candidatului şi are următoarele caracteristici:
a) este obligatoriu;
b) se susţine la nivelul unităţii care a publicat funcţia la concurs;
c) este eliminatoriu;
d) în cadrul probei se pot acorda maximum 100 de puncte, fiind necesare minimum 50 de puncte pentru promovare, în caz contrar candidatul fiind eliminat din concurs chiar în lipsa unui contracandidat.
Proba scrisă a concursului sau examenului se susține după întrebări cu subiecte din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare și legislația secundară aferentă.
Proba scrisă constă în alegerea prin tragere la sorţi a 10 titluri din tematica anunţată prin publicaţia de concurs, din care comisia va formula 10 subiecte din legislaţia sanitară, şi are următoarele caracteristici:
a) este obligatorie;
b) este secretă;
c) este eliminatorie;
d) în cadrul probei se pot acorda maximum 100 de puncte, fiecare subiect fiind notat între 0-10 puncte, conform baremului întocmit de comisia de examinare înainte de începerea corectării, fiind necesare minimum 70 de puncte pentru promovare, în caz contrar candidatul fiind eliminat din concurs chiar în lipsa unui contracandidat.
Proba practică pentru medici se susţine în faţa comisiei de examinare pe baza metodologiei stabilite pentru obţinerea titlului de medic specialist. În cadrul probei se pot acorda maximum 100 de puncte, conform baremului stabilit de comisia de concurs înainte de începerea probei, punctajul minim de promovare fiind de 50 de puncte.
La punctajele obţinute în urma promovării probelor se va adăuga un punctaj rezultat din analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice, pe baza documentelor depuse de candidaţi la dosar, conform prevederilor anexei la prezentele norme.
După desfăşurarea tuturor probelor vor fi declaraţi promovaţi candidaţii care au obţinut minimum 200 de puncte.
După întocmirea clasificaţiei, conform înscrierii candidaţilor pe funcţii, se stabilesc candidaţii care vor ocupa funcţiile pentru care au fost declaraţi reuşiţi, în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut.
Rezultatul concursului se consemnează într-un proces-verbal şi se aduce la cunoştinţă candidaţilor prin afişare la sediul comisiei de concurs sau de examen, în termen de 24 de ore de la terminarea concursului.
După afişarea rezultatelor candidaţii pot depune contestaţii în scris la sediul comisiei de examinare, în termen de 24 de ore, iar răspunsul se va afişa de către aceasta în termen de 24 de ore de la depunerea contestaţiei.
Candidaţii declaraţi reuşiţi la concursul sau la examenul de ocupare a funcţiei de şef de secţie, şef de laborator sau şef de serviciu sunt numiţi în funcţie prin decizie emisă de managerul spitalului, pe baza validării rezultatelor concursului sau examenului de către autoritatea în a cărei subordine se află unitatea sanitară publică.
Probele concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiilor de şef de secţie, şef de laborator sau şef de serviciu se susţin în ordinea prevăzută la art. 20 din regulament, fiecare probă fiind eliminatorie dacă nu se obţine punctajul minim de promovare.
Candidaţii care nu au obţinut punctajul minim de promovare vor fi declaraţi respinşi şi nu vor continua concursul.
În urma susţinerii tuturor probelor vor fi declaraţi promovaţi candidaţii care au realizat un punctaj minim de 200 de puncte.
La concursul de şef de secţie cu profil chirurgical proba practică este proba operatorie pe bolnav. Responsabilitatea actului chirurgical revine medicului primar desemnat de Colegiul Medicilor Bihor.
Clasificarea candidaţilor promovaţi se întocmeşte pentru fiecare funcţie publicată şi pentru care s-a candidat, ocuparea funcţiei respective făcându-se strict în ordinea descrescătoare a punctajului realizat.
Ocuparea postului și semnarea contractului de administrare se face în termen de 15 zile de la afișarea rezultatelor concursului sau examenului.
În cazul în care contractual de administrare nu se semnează în termen de 7 zile de la data stabilită de manager pentru încheierea acestuia (15 zile de la afișarea rezultatelor concursului sau examenului), se va constitui o comisie de mediere numită prin decizie a consiliului de administrație. În situația în care conflictul nu se soluționează într-un nou termen de 7 zile, postul va fi scos la concurs, în condițiile legii.
La numirea în funcţie, şefii de secţie, de laborator şi de serviciu medical vor încheia cu spitalul public, reprezentat de managerul acestuia, un contract de administrare cu o durată de 4 ani, în cuprinsul căruia sunt prevăzuţi indicatorii de performanţă asumaţi. Contractul de administrare poate fi prelungit la expirarea acestuia pe o perioadă de 3 luni, de maximum două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a funcţiei. Contractul de administrare poate înceta înainte de termen în urma evaluării anuale sau în cazurile prevăzute de lege. Evaluarea este efectuată pe baza criteriilor de performanţă generale stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii, precum şi pe baza criteriilor specifice şi a ponderilor stabilite şi aprobate prin act administrativ al primarului unității administretiv-teritoriale, al primarului municipiului Beiuș. În cazul în care la numirea în funcţie şeful de secţie, de laborator sau de serviciu medical se află în stare de incompatibilitate sau conflict de interese, acesta este obligat să înlăture motivele de incompatibilitate sau de conflict de interese în termen de maximum 30 de zile de la numirea în funcţie. În caz contrar, contractul de administrare este reziliat de plin drept.
Conținutul contractului de administrare și metodologia de încheiere a acestuia sunt stabilite prin ordin al ministrului sănătății.
Calendarul privind susținerea probelor de concurs, va fi comunicat la o dată ulterioară, după finalizarea perioadei de înscriere.
Anunţul de concurs, temele cadru pentru proiectul de management, bibliografia și tematica sunt afişate pe site-ul spitalului: www.spitalulbeius.ro, pe portalul: posturi.gov.ro, pe site-ul oficial al Ministerului Sǎnǎtǎţii şi în publicația „Viaţa Medicală”.
Rezultatele, la fiecare probă, vor fi afișate la sediul unității și pe pagina de internet.
Informaţiile suplimentare se pot obţine de la compartimentul R.U.N.O.S. din cadrul spitalului sau la telefon: 0259/322.143; 0731.307.921.
În cazul în care programul va suferi modificǎri pe parcursul derulǎrii, acestea vor fi aduse la cunoştinţă candidaţilor prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a spitalului.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe