Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Știri

Rezultatele cercetătorilor ieșeni privind SARS-CoV-2, publicate în SUA

Viața Medicală
Dorina Novac miercuri, 16 decembrie 2020, ora 15:30

Cercetătorii de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi au descoperit o cale nouă de atac folosită de virusul SARS-CoV-2 asupra celulelor-ţintă. Rezultatele au fost publicate într-un prestigios jurnal american.

Potrivit site-ului Universității „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iaşi, rezultatele științifice obținute de o echipă de cercetători din cadrul Facultății de Fizică, în colaborare cu parteneri din Coreea de Sud, privind descoperirea unui nou mecanism de distrugere celulară generat de virusul SARS-CoV-2, au fost validate de comunitatea stiințifică internațională prin publicarea recentă într-un jurnal științific de top al American Chemical Society din Statele Unite ale Americii.

cercetatori UAIC
Sursă imagine: Pixabay

„Rezultatele prezentate demonstrează că proteinele «spike S1» din structura SARS-CoV-2, esențiale pentru interacțiunea inițială a virusului cu celulele-țintă la nivelul receptorilor angiotensin-converting enzyme 2 (ACE2), pot distruge membranele lipidice și în absența respectivelor proteine receptor. Cu alte cuvinte, proteinele «spike S1» induc și un efect de lizare membranară asociat de obicei peptidelor citotoxice”, a declarat prof. Tudor Luchian, coordonatorul grupului de cercetare de la UAIC.

Tudor Luchian a precizat că aceste descoperiri sunt utile tuturor celor implicați, mai ales medicilor și cercetătorilor, întrucât demonstrăm o nouă cale de infectivitate asociată SAR-CoV-2. Astfel, orice tratament administrat ulterior infectării ar trebui să țină seama și de această nouă cale de manifestare a patogenezei COVID-19.

Autorii articolului „Non-Receptor-Mediated Lipid Membrane Permeabilization by the SARS-CoV-2 Spike Protein S1 Subunit”, publicat în ACS Applied Materials & Interfaces,  sunt dr.  Alina Asandei, dr. Loredana Mereuță, dr. Irina Șchiopu, și  prof. univ. dr.  Tudor Luchian, din cadrul Laboratorului de Biofizică Moleculară și Fizică Medicală – Facultatea de Fizică.

Etichete: virusul SARS-CoV-2 membrane lipidice celulare patogenezei COVID-19

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!