Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Internaționale

În dezvoltarea sclerozei multiple ar putea fi implicat intestinul

Viața Medicală
Florentina Ionescu joi, 5 decembrie 2019, ora 17:11

Oamenii de știință suspectează de mai multă vreme că intestinul ar putea juca un rol în afecțiunile autoimune. O echipă de cercetători a identificat acum dovezile unui potențial mecanism.

În cazul pacienților cu scleroză multiplă, nu este pe deplin înțeles ce factori declanșează sistemul imun și îl fac să atace creierul și măduva spinării. Un factor potențial, însă, este descris de o echipă de cercetători în cadrul jurnalului „Proceedings of the National Academy of Sciences”, scrie Medical Xpress.

intestin creier scleroza multipla

Echipa de oameni de știință a folosit animale ca modele pentru a arăta că proteina Smad7  mobilizează celulele sistemului imunitar în intestine care, la rândul lor, declanșează inflamația în sistemul nervos central. Analizele efectuate la mostrele de țesut intestinal care au fost prelevate de la pacienții cu scleroză multiplă au confirmat rezultatele, care au fost publicate luna aceasta.

Ce s-a descoperit despre proteina Smad7

Cercetătorii au analizat inițial semnalul proteinei Smad7 în celulele sistemului imunitar al șoarecilor, mai precis limfocitele T. Ei au comparat șoarecii care aveau o cantitate normală și cei care aveau o cantitate deosebit de mare de proteină Smad7 în limfocitele T, precum și șoareciii care nu aveau deloc Smad7 în acest tip de celule. Apoi au monitorizat animalele, pentru a vedea dacă acestea au dezvoltat o boală care imită scleroza multiplă.

Cele mai puternice simptome clinice asemănătoare cu cele ale sclerozei multiple au fost observate la animalele cu un nivel crescut al proteinei Smad7 în limfocitele T. În intestinele acestor animale, limfocitele T au fost activate mai frecvent, iar apoi au migrat către sistemul nervos central, acolo unde au declanșat inflamația. La șoarecii care nu au avut deloc proteina Smad7 nu au apărut niciun fel de semne clinice asemănătoare cu cele ale sclerozei multiple.

Sursa foto: pixabay.com

Etichete: microbiom intestinal scleroza multipla proteine sistemul nervos central boli autoimune limfocite t

Abonament VM 600x600-01 v3b

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
Până la 31 ianuarie 2021, ai reducere la prețul abonamentului pe 12 luni și ceva în plus: