O delegaţie egipteană va vizita Bucureştiul
în perioada 3–7 noiembrie, căutând să încheie parteneriate cu firme care
activează în industria locală. Organizatorii vizitei sunt Consiliul egiptean
pentru export, alături de Ambasada Egiptului la Bucureşti.
Bumbacul face diferenţa
Printre cele 16 companii care compun
delegaţia se află şi Miracle Medical Industries, producător de orteze şi alte
echipamente ortopedice destinate recuperării. Vicepreşedintele companiei, dr. Sameh Louis, ne-a oferit mai multe
detalii despre produsele Miracle.
– Ce produse predomină în portofoliul dvs.?
–
Suntem specializaţi în produse ortopedice, cum ar fi orteze pentru membrul
inferior şi superior, articole compresive – ciorapi medicinali, bandaje,
rulouri, dar şi curele lombosacrate şi abdominale.
– Ce le diferenţiază de alte produse din
domeniu?
–
Este vorba de bumbacul egiptean, care diferă de alte produse confecţionate
din materiale precum poliesterul şi neoprenul, acestea provocând numeroase
probleme cutanate. Produsele noastre sunt realizate din bumbac în proporţie de
85%, este cel mai mare procent folosit pe această piaţă, ceea ce ne diferenţiază
de competitori şi aduce valoare adăugată, la preţuri competitive. Beneficem de
înregistrarea produselor de către FDA şi de autorizaţii conform directivei
europene (TUV şi marcaj CE).
– Prin ce se diferenţiază bumbacul egiptean
de alte tipuri de bumbac?
–
Bumbacul egiptean are fibra mai lungă, ceea ce permite o mai bună absorbţie a
umezelii şi o calitate superioară a materialului, care este mai fin.
– Aveţi un consiliu medical care vă
supervizează produsele? Ce specialităţi au medicii incluşi în acest consiliu?
–
Boardul este format din medici specialişti în ortopedie şi fizioterapie.
– Către ce ţări vă exportaţi produsele?
–
Sunt numeroase, menţionăm Statele Unite, Marea Britanie, Africa de Sud, Mauriţius,
Liban, Algeria, Iordania, Oman, Bahrain, Yemen, Kuweit, Qatar, Canada, Taiwan,
Tunisia şi Maroc.
– Ce speraţi de la vizita în România?
–
Scopul vizitei în România este de a colabora cu firmele româneşti şi cu piaţa
pentru a introduce produsele egiptene şi pentru crearea unui parteneriat pentru
furnizarea de materiale destinate reabilitării.
– Vizaţi aceste parteneriate din postura de
brand sau de OEM (producător de echipamente originale care vor deveni parte a
produsului final, sub alt brand)?
–
Ambele variante. Ne interesează atât să promovăm produsul nostru (Miracle),
cât şi să producem componente pentru alte produse finale, tip OEM.
Dr. Ana Mihai
Nu suntem o companie tradiţională de generice
Din
delegaţia amintită face parte şi Sedico Pharmaceuticals, unul dintre puţinii
producători egipteni cu biotehnologice în portofoliu. Din 2001, compania a
început să producă şi propriul brand de insulină umană, ca răspuns la deficitul
înregistrat pe piaţă locală. Cu ce planuri vine Sedico la Bucureşti ne-a
explicat dr. Ihab Kaldas, directorul
comercial al companiei.
– De
ce este România interesantă pentru Sedico?
– Compania este, de fapt, pe piaţa românească
din 1997, când a fost fondată filiala românească Sedico Impex SRL. În 2005,
operaţiunile au fost extinse, pentru că am început să angajăm personal
românesc: reprezentanţi medicali, oameni de finanţe. Credem că o parte din
portofoliul nostru de produse este foarte compatibil cu nevoile şi natura pieţei
româneşti.
– Ce
produse veţi aduce în România?
– Suntem deja pe piaţă cu unele suplimente
alimentare şi vrem să introducem produse din portofoliul de biotehnologice:
insulină şi eritropoietină.
– Aveţi
studii de bioechivalenţă pentru produsele generice din portofoliul companiei?
Pentru care dintre ele?
–
Da, avem studii de bioechivalenţă pentru preparatele orale solide, conform
ghidurilor ICH.
– Există
o agenţie egipteană a medicamentului, după modelul FDA în SUA? Cum colaboraţi
cu ei? Reglementează şi suplimentele alimentare?
– Da, avem un FDA egiptean, se numeşte CAPA şi
reglementează tot: studii clinice, sondaje de piaţă, licenţiere, înregistrare,
import, export. Noi trebuie să colaborăm cu ei, dar, în opinia noastră, sunt o
instituţie destul de dură. Ei reglementează şi suplimentele alimentare, aşa
este.
– Ce
impact a avut revoluţia egipteană asupra pieţei farmaceutice din ţara
dumneavoastră? Cum a fost afectată compania?
– La început, revoluţia a avut consecinţe
negative asupra companiei şi a partenerilor (medici, pacienţi). Cred că efectul
a fost acelaşi pentru toate companiile din Egipt. După corectura produsă de a
doua revoluţie, cea din 30 iunie 2013, lucrurile au început să evolueze
pozitiv, adică spre stabilitate economică şi politică.
– Se
va implica Sedico şi în licitaţiile pentru sectorul public al sănătăţii?
– În Egipt, Sedico este un lider în ceea ce
priveşte licitaţiile din sectorul public, aşa că vrem să participăm la acest
proces şi în România în viitorul apropiat, fie direct, fie prin viitorul nostru
partener. În ţări ca Egipt şi România, sectorul public joacă şi ar trebui să
joace un rol important în sistemul medical, dată fiind situaţia economică.
– Ce
rol joacă biotehnologia în activitatea Sedico? Vreţi să exportaţi produsele
biotehnologice şi în România?
– Produsele biotehnologice reprezintă un
element strategic al companiei noastre şi extindem în permanenţă portofoliul:
insulină, FSH, hormon de creştere (somatotropină), Filgrastim (factor de
stimulare a coloniei de granulocite umane) şi eritropoietină. Am început să
exportăm aceste produse în Orientul Mijlociu, în Africa şi, recent, în nişte
state din Asia-Pacific. Vrem să le introducem şi pe piaţa din România.
– Ce
ar trebui să ştie un medic român despre Sedico?
– Că suntem o companie de biofarmaceutice în
creştere, care poate adăuga valoare îngrijirii pacienţilor lor la preţuri
foarte accesibile şi că nu suntem o tradiţională companie de generice. Sedico
este considerată una dintre cele mai mari unităţi de producţie din regiunea
Orientul Mijlociu-Africa de Nord.
Maria Alexandru