Autentificare

Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!

Căutare:

Acasă  »  ACTUALITATE  »  Știri

Celule unice din creier, asociate cu TOC și anxietatea

Viața Medicală
Florentina Ionescu miercuri, 23 octombrie 2019, ora 11:55

În cadrul unui studiu noi, oamenii de știință de la Universitatea Utah au descoperit o nouă linie sau descendență de neuroni specializați (Hoxb8) și au stabilit o legătură între această linie de celule și tulburarea obsesiv-compulsivă (TOC) și anxietatea la șoareci.

Animalele cu această linie de celule „dezactivată” au prezentat un comportament diferit, pentru că își îngrijeau excesiv blana, iar simptomele șoarecilor sunt similare cu cele ale oamenilor care suferă de un anumit tip de TOC, numit tricotilomanie, o tulburare în care pacienții își smulg obsesiv părul.

neuroni celule asociate cu TOC si anxietatea

Experimentele oamenilor de știință au dovedit că microglia (ansamblul de celule microgliale) ce alcătuiește linia Hoxb8 împiedică modelele de șoareci să aibă comportamente din zona tulburării obsesiv-compulsive, scrie Medical Xpress.

Studiul a fost publicat recent în „Cell Reports”, iar unul dintre cercetători, Dimitri Traenkner, de la School of Biological Sciences din cadrul Universității Utah, spune că cercetarea deschide noi căi pentru abordarea anxietății.

„Întrucât avem acest model, avem un mod de a testa noi medicamente care să îi ajute pe acești șoareci și sperăm ca, la un moment dat, acestea îi vor ajuta pe oameni”, a explicat Dimitri Traenkner.

Acesta este primul studiu care a descris rolul microgliei în tulburarea obsesiv-compulsivă și comportamentele anxioase la șoareci.

„Nu știam cu adevărat cum să interpretăm faptul că șoarecii fără Hoxb8 păreau atât de normali, până când am observat că ei își îngrijesc blana și o ling semnificativ mai mult timp decât ar fi considerat sănătos. Și așa a început totul”, a spus Mario Capecchi, autor senior al studiului și profesor de genetică umană la Universitatea Utah Health.

Sursa foto: Pixabay.com

Etichete: neuroni, Neurologie, creier

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
Avem două tipuri de abonamente anuale:

Prețul include TVA și taxele poștale de expediere a ziarului.
• Colegiul Medicilor Dentiști din România – 5 ore de EMC