Newsflash
OPINII

Piața farmaceutică, principalul investitor în media

de Diana MĂRCULESCU - feb. 23 2018
Piața farmaceutică,  principalul investitor în media
Piața farmaceutică a devenit principalul investitor în publicitatea media, în anul 2017 aceasta înregistrând o creștere de 17%, comparativ cu anul precedent, în condițiile în care piața media a crescut cu 14% față de 2016. Datele au fost publicate în cadrul conferinței „Drugs and Medicine Publicity”, care a avut loc marți, 20 februarie, la București. Dezbaterile s-au purtat pe marginea subiectelor privind legea publicității la medicamente și dispozitive medicale, codurile de conduită din industria farmaceutică și marketingul în industria medicamentelor, rolul autorităților, al societăților profesionale și al lanțurilor farmaceutice în acest domeniu, precum și reglementarea publicității suplimentelor alimentare.

România se află pe locurile fruntașe în topul consumului de antibiotice și, în același timp, pe ultimele locuri în ceea ce privește informarea despre aceste produse farmaceutice în rândul populației, a declarat conf. dr. Diana Păun, consilier de stat în cadrul Departamentului de sănătate publică al Administrației prezidențiale. Aceasta a afirmat că populația nu este pe deplin conștientă de faptul că antibioticele nu sunt recomandate în tratarea gripei sau a răcelii, acest aspect reprezentând unul dintre factorii determinanți ai consumului abuziv.

Și piața suplimentelor alimentare a cunoscut o creștere semnificativă (25,5%) față de anul 2016, potrivit dr. Gerald Flintoacă-Filip, secretarul general al Patronatului Român al Industriei Suplimentelor Alimentare (RAC). Dr. Oana Cociașu (președinta Consiliului Român pentru Publicitate) a prezentat date statistice privind cazurile de încălcări ale reglementărilor legale raportate în anii 2016–2017. Dacă în 2016 s-au depistat 55 de încălcări din 107 cazuri raportate, 54 dintre acestea au fost în cazul medicamentelor fără prescripție medicală (OTC) și suplimentelor alimentare. În 2017 au fost discutate 140 de cazuri, din care 70 s-au dovedit a fi încălcări, 30 dintre acestea fiind din categoria OTC-urilor și a suplimentelor alimentare. Oana Cociașu a amintit că orice persoană poate sesiza RAC privind comunicarea comercială a medicamentelor, pe orice suport. Ea a mai adăugat și faptul că majoritatea sesizărilor provin de la consumatori și competitori, pe ultimele locuri situându-se autosesizările Consiliului Național al Audiovizualului și ale RAC.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe