Cum ar fi dacă după o intervenţie chirurgicală, după ce ai părăsit ATI și ai ajuns pe secţia de chirurgie, o asistentă ar veni din oră în oră (din iniţiativă proprie, și nu la apăsarea pe buton a pacientului) și ar încerca să te ajute în următoarele privinţe:
Plus încă una (a cincea) – Dacă mai este ceva cu care îţi poate fi de ajutor.
Firește, dacă dormi, să te lase să dormi, pentru că somnul este important.
Ar fi mai bine pentru tine?
Acum, schimbând perspectiva, ar fi pacienţii mai mulţumiţi de nivelul îngrijirii?
Ei bine, am discutat asta cu directorul medical al unui spital privat din provincie cu câteva săptămâni în urmă. Nu au făcut un mare tam-tam despre o nouă și revoluţionară implementare a celor de mai sus. Au căzut de acord și asta a fost.
În cadrul unui proiect de dezvoltare planificat pentru cei care îngrijesc pacienţii de pe o secţie de chirurgie generală, la doar câteva săptămâni de la implementare, am avut plăcerea să discut despre experienţa lor din spital cu câţiva pacienţi îngrijiţi în acel spital în ziua externării. O treime dintre aceștia au menţionat, nesolicitat, că s-au bucurat că cineva le-a trecut pragul și că asta a contat foarte mult pentru ei. Pe ceilalţi nu i-am întrebat specific despre asta, deși poate că ar fi meritat. Nicio asistentă nu s-a plâns că ar fi greu de executat asta!
O fi mult, o fi puţin? Depinde de partea cui suntem. Cel puţin acolo a fost o strategie win-win!
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.
Da, sunt de acord Aflați mai multe