Newsflash

Transfuzii autorizate şi achiziţii centralizate

de Alexandru NEAGU - iun. 25 2013
Transfuzii autorizate şi achiziţii centralizate
   Autorizarea unităţilor de transfuzie sanguină. Prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 607 din 8 mai 2013, publicat în Monitorul Oficial nr. 281 din 20 mai 2013, au fost aprobate Normele specifice privind autorizarea unităţilor de transfuzie sanguină din unităţile sanitare. Această autorizare, indiferent dacă vorbim de unităţi sanitare publice sau private, se realizează de Ministerul Sănătăţii prin direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Ministerul Apărării Naţionale fiind, de asemenea, organismul care autorizează instituţiile de profil din domeniul transfuziei sanguine din reţeaua proprie.
   Dosarul necesar autorizării se depune la direcţia de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, din unitatea administrativ-teritorială unde se află unitatea solicitantă şi va conţine următoarele documente: • cererea de solicitare a autorizării • memoriul tehnic • documentele referitoare la structura de personal (lista personalului implicat în această activitate, calificări, precum şi numele, calificarea şi datele de contact ale coordonatorului UTS) • documentaţia referitoare la organizarea instituţiei (organigrama, din care să reiasă subordonarea unităţii de transfuzie managerului spitalului), documentaţia referitoare la sistemul calitate (extras din manualul calităţii instituţiei din care să reiasă măsurile de asigurare a calităţii în activitatea transfuzională, numărul şi calificările personalului implicat în activitatea transfuzională la nivelul spitalului cu documente doveditoare, precum şi programul de pregătire a personalului în domeniul transfuziei sanguine) • documentele referitoare la respectarea sistemului de hemovigilenţă pentru raportarea, investigarea, înregistrarea şi transmiterea informaţiilor despre incidentele grave care pot influenţa calitatea şi siguranţa produselor sanguine, după caz, şi reacţiile adverse severe • documentaţia privind spaţiul (numărul de încăperi, destinaţia, circuitele funcţionale) • documentaţia privind dotarea cu aparatură şi echipamente medicale adecvate activităţii pentru care se solicită autorizarea • lista procedurilor operatorii standard pentru activităţile de bază • programul şi documentarea îndeplinirii autoinspecţiei pentru anul anterior; autorizaţia sanitară de funcţionare • declaraţia pe propria răspundere a conducătorului unităţii sanitare cu privire la realitatea documentelor depuse, precum şi concordanţa acestora cu situaţia de la nivelul unităţii sanitare care a solicitat autorizarea.
   În maximum trei zile de la data înregistrării, evaluatorii stabilesc de comun acord cu reprezentantul legal al instituţiei solicitante data sau perioada evaluării, care nu va fi mai târziu de 15 zile lucrătoare de la depunerea cererii de autorizare de acesta. Dosarele anterior depuse la Institutul Naţional de Sănătate Publică şi Ministerul Sănătăţii sunt transferate spre soluţionare direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti. În urma evaluărilor, direcţia de sănătate publică transmite Ministerului Sănătăţi situaţia cu unitatea/unităţile autorizată/autorizate, în termen de cinci zile de la emiterea autorizaţiei, iar Ministerul Sănătăţii publică pe site-ul propriu lista instituţiilor autorizate şi tipurile de activităţi derulate de fiecare în parte.
   Tariful de autorizare a instituţiilor pentru activitatea de transfuzie sanguină este de 300 lei, iar tariful pentru asistenţa de specialitate de sănătate publică acordată conform prevederilor legale în vigoare este de 200 lei. Pentru eliberarea în regim de urgenţă a autorizaţiei şi acordarea asistenţei de specialitate în sănătate publică se percepe solicitantului un tarif suplimentar de 50 lei. Eliberarea în regim de urgenţă se realizează în termen de maximum cinci zile lucrătoare.
   Achiziţia centralizată de medicamente, materiale sau echipamente medicale. Prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 658 din 15 mai 2013, publicat în Monitorul Oficial nr. 304 din 28 mai 2013, a fost aprobată Lista medicamentelor, materialelor sanitare, echipamentelor medicale, echipamentelor de protecţie, a serviciilor, combustibililor şi lubrifianţilor pentru parcul auto, pentru care se organizează proceduri de achiziţie centralizate la nivel naţional. Având în vedere specificitatea şi detalierea subiectului acestui act normativ, imposibil de tratat în spaţiul acestei rubrici, recomandăm persoanelor interesate lecturarea în amănunţime a documentului respectiv, ordin ce probabil deja a fost comunicat unităţilor sanitare publice.
   Completări ale catalogului de studii complementare. Prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 659 din 15 mai 2013, publicat în Monitorul Oficial nr. 310 din 29 mai 2013, au fost modificate şi completate anexele nr. I–V ale Ordinului ministrului sănătăţii nr. 418/2005 pentru aprobarea Catalogului naţional de programe de studii complementare în vederea obţinerii de atestate de către medici, medici dentişti şi farmacişti, precum şi a Normelor metodologice de organizare şi desfăşurare a acestora.
   Pentru specialităţi clinice şi paraclinice s-au introdus „Fitoterapie şi fitofarmacologie practică“ (responsabilul naţional – prof. dr. Monica Hăncianu) şi „Homeopatie clinică şi etică medicală“ (responsabili – conf. dr. Cristina Gavrilovici şi dr. Dumitru Gafiţanu, centru de pregătire la Iaşi).
   Pentru specialităţi medico-dentare şi pentru medicii dentişti cu drept de liberă practică s-a introdus „Homeopatie clinică şi etică medicală“ (responsabili – conf. dr. Cristina Gavrilovici şi dr. Dumitru Gafiţanu, centru de pregătire la Iaşi).
   Pentru medici de medicină generală cu drept de liberă practică s-a introdus „Fitoterapie şi fitofarmacologie practică“ (responsabil naţional – prof. dr. Monica Hăncianu) şi „Homeopatie clinică şi etică medicală“ (responsabili – conf. dr. Cristina Gavrilovici şi dr. Dumitru Gafiţanu, centru de pregătire la Iaşi).
   Pentru specialităţi farmaceutice s-a introdus „Farmacie homeopată“ (responsabil – prof. dr. Aurelia Cristea, centre de pregătire la Bucureşti şi la Cluj-Napoca).

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe