Newsflash

Feedbackul pacientului

de Alexandru NEAGU - mar. 30 2015
Feedbackul pacientului
   Mecanismul de feedback al pacientului. În Monitorul Oficial nr. 122 din 17 februarie 2015, a fost publicat Ordinul ministrului sănătăţii nr. 146 din 11 februarie 2015 privind aprobarea implementării mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice. Prin acesta se înţelege ansamblul de măsuri şi de proceduri care au drept obiectiv creşterea gradului de încredere a pacienţilor în serviciile medicale oferite în cadrul spitalelor publice prin analiza feedbackului pacienţilor cu privire la calitatea serviciilor oferite, a gradului de respectare a drepturilor şi obligaţiilor atât de pacienţi, cât şi de cadrele medico-sanitare. Mecanismul include, de asemenea, o componentă de gestionare a sesizărilor ce privesc incidente de etică petrecute în unitatea sanitară prin intermediul Consiliului de etică.
Măsurile ce alcătuiesc acest mecanism constau în: • înregistrarea opiniilor pacienţilor internaţi privind calitatea serviciilor oferite în cadrul unităţii sanitare, prin completarea chestionarului de feedback al pacientului • înregistrarea sesizărilor electronice referitoare la calitatea serviciilor oferite şi la integritatea personalului unităţii sanitare în/din cadrul unităţii sanitare, prin completarea formularului de sesizare online • analiza punctelor de vedere şi a sesizărilor primite de la pacienţi de către consiliile de etică din componenţa unităţii sanitare • redactarea de avize de etică şi de hotărâri de către membrii consiliilor de etică şi comunicarea acestora către persoanele care au formulat sesizările şi către instituţiile relevante, după caz • evaluarea gradului de satisfacţie a pacienţilor faţă de calitatea serviciilor oferite în cadrul unităţii sanitare prin intermediul rapoartelor periodice de activitate ale Consiliului de etică • evaluarea gradului de respectare a drepturilor şi obligaţiilor pacienţilor şi ale cadrelor medico-sanitare, în cadrul unităţii sanitare, prin intermediul rapoartelor periodice de activitate ale Consiliului de etică • evaluarea calităţii serviciilor medicale şi a gradului de respectare a drepturilor şi obligaţiilor pacienţilor şi ale cadrelor medico-sanitare, în cadrul sistemului public de sănătate, prin intermediul rapoartelor periodice întocmite la nivel judeţean de responsabilii desemnaţi în cadrul direcţiilor de sănătate publică şi de către Compartimentul de integritate din cadrul Ministerului Sănătăţii, la nivel naţional.
Fondurile serviciilor de ambulanţă pentru anul 2015. Prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 78 din 27 ianuarie 2015, publicat în Monitorul Oficial nr. 120 din 16 februarie 2015, au fost aprobate sumele pentru serviciile publice de ambulanţă pentru anul 2015, având trei mari categorii de criterii de împărţire a bugetului pentru serviciile judeţene de ambulanţă şi SABIF: • criterii orientative, cum ar fi populaţia judeţului, conform datelor de la Institutul Naţional de Statistică şi bugetul istoric per capita, inclusiv execuţia bugetară pentru anul 2014 • criterii de modulare a bugetului, respectiv suprafaţa judeţului, numărul de posturi ocupate la sfârşitul anului anterior, numărul de posturi vacante la sfârşitul anului anterior care pot fi ocupate în anul 2015, conform criteriilor stabilite de Comisia interministerială pentru suport tehnic, numărul total de solicitări în cursul anului anterior, numărul total de kilometri parcurşi în anul anterior şi prezenţa unui centru de formare acreditat • criterii particulare pentru zonele unde există o populaţie suplimentară, cum ar fi regiunea Bucureşti-Ilfov, fiind zonă de tranzit, centrele universitare regionale (Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj-Napoca, Târgu Mureş, Iaşi), judeţul Constanţa – în sezonul estival. Sumele au fost calculate în baza bugetului Ministerului Sănătăţii aprobat pe anul 2015 şi pot fi suplimentate prin legea de rectificare bugetară. Dacă sunt acordate fonduri suplimentare, Ministerul Sănătăţii va stabili redistribuirea lor, la propunerea Comisiei de medicină de urgenţă şi dezastre a ministerului. Menţionăm că în acest an suma totală alocată se ridică la 721.062.000 de lei şi s-a constituit şi un fond de rezervă, în valoare de 938.000 de lei.
Regulamentele privind evaluarea furnizorilor de servicii medicale. Prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 106 din 3 februarie 2015, publicat în M.OF. nr. 124 din 18 februarie 2015, au fost aprobate Regulamentele-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor naţionale şi a comisiilor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, a standardelor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, precum şi a metodologiei-cadru de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe