Prin Ordinul Preşedintelui Comisiei Naţionale
de Acreditare a Spitalelor nr. 199 din 22 august 2013, publicat în M.OF.
nr. 573 din 9 septembrie 2013, au fost aprobate noile categorii de acreditare a
unităţilor sanitare cu paturi aferente primului ciclu de acreditare, şi anume: •
categoria „Nivel acreditat“ – pentru îndeplinirea a cel puţin 85% din
indicatorii de evaluare aplicabili unităţii sanitare cu paturi evaluate • categoria
„Nivel acreditat cu încredere ridicată“ – pentru îndeplinirea indicatorilor de
evaluare aplicabili unităţii sanitare cu paturi evaluată între 75% şi 84,9% • categoria
„Nivel acreditat cu încredere medie“ – pentru îndeplinirea indicatorilor de
evaluare aplicabili unităţii sanitare cu paturi evaluată între 45% şi 74,9% şi •
categoria „Nivel neacreditat“ – pentru îndeplinirea indicatorilor de evaluare
aplicabili unităţii sanitare cu paturi evaluată sub 45%.
Semnalăm
cu această ocazie faptul, mai mult sau mai puţin întâmplător, că deşi stau la
baza adoptării prezentului act normativ, Hotărârea Comitetului director al
Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor nr. 39/2012 privind modificarea
punctajului indicatorilor din listele de verificare în vederea încadrării
spitalelor în categorii de acreditare, actul administrativ de implementare a
acesteia, precum şi Hotărârea organului colegial de conducere nr. 7/2011
privind aprobarea încadrării spitalelor în categorii de acreditare nu au fost
publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Tot
în M.OF. nr. 573 din 9 septembrie 2013 a fost publicat, de asemenea, Ordinul Preşedintelui Comisiei Naţionale de
Acreditare a Spitalelor nr. 197 din 21 august 2013 privind confirmarea
nivelului taxei individuale aferente procesului de reevaluare a evaluatorilor
de spitale – persoane din afara Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor.
Această
taxă este în cuantum de 1.000 lei/persoană şi se achită astfel: • 400 de lei se
constituie ca taxă aferentă sesiunii de instruire şi examinare şi se plăteşte
anterior începerii sesiunii de instruire, conform Procedurii de sistem PS –
02/2013 „Reevaluarea evaluatorilor“, ediţia I, revizia 0 şi • 200 de lei se
constituie ca taxă anuală şi se plăteşte la începutul fiecărui an de
valabilitate a certificatului de evaluator, începând cu data eliberării
acestuia, vizarea anuală a certificatului de evaluator fiind condiţionată de
confirmarea de către Direcţia economică, achiziţii publice şi administrativ a achitării
taxei anuale. Aceasta din urmă se poate plăti în numerar, prin casieria
Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, la data vizării certificatului
de evaluator, neachitarea la zi determinând anularea valabilităţii
certificatului de evaluator şi a dreptului evaluatorului de a participa în
procesul de selecţie a evaluatorilor de spitale pentru constituirea comisiilor
de evaluare în vederea acreditării, constituite specific pentru fiecare spital,
în funcţie de dimensiunea, specificul şi complexitatea acestuia.
Prin Hotărârea de guvern nr. 610 din 14 august
2013, publicat în M. Of. nr. 552 din 30 august 2013, s-a aprobat desfiinţarea
Spitalului Orăşenesc Ocna Mureş, judeţul Alba, unitate sanitară publică cu
paturi, cu personalitate juridică, cu sediul în oraşul Ocna Mureş, str. Axente
Sever nr. 43A, judeţul Alba, pentru care managementul asistenţei medicale a
fost preluat de Consiliul local Ocna Mureş, judeţul Alba.