Newsflash

Cazurile critice din secţiile ATI

de Alexandru NEAGU - aug. 19 2013
Cazurile critice din secţiile ATI
  Cazurile critice din secţiile ATI. În Monitorul Oficial nr. 435 din 17 iulie 2013 a fost publicat Ordinul ministrului  sănătăţii nr. 850 din 8 iulie 2013, privind aprobarea Normelor tehnice de finanţare şi realizare a acţiunilor prioritare pentru monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile ATI, cu scopul declarat al îngrijirii cazurilor critice din secţiile ATI ale căror costuri nu pot fi acoperite din fondurile obţinute pe baza contractelor cu casele de asigurări judeţene şi a municipiului Bucureşti.
Aceste acţiuni prevăzute se derulează de către secţiile ATI din cele 54 de spitale regionale de urgenţă şi unităţile funcţionale regionale de urgenţă, menţionate în anexa ordinului, şi se finanţează din fonduri asigurate din bugetul Ministerului Sănătăţii, de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale acestuia. Pentru anul 2013, fondurile alocate sunt în valoare nominală de 79.409 mii lei. Pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite secundari şi terţiari, însoţite de documentele justificative ale acestora, finanţarea AP-ATI din bugetul Ministerului Sănătăţii se face lunar, în raport cu gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior, disponibilul din cont rămas neutilizat, indicatorii fizici realizaţi în perioada anterioară şi bugetul aprobat cu această destinaţie.
Comisia ATI a Ministerului Sănătăţii, aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 398/2013 pentru înfiinţarea comisiilor consultative ale Ministerului Sănătăţii, despre care vă relatam în numărul revistei noastre din 5 aprilie a.c., este coordonatorul tehnic naţional al AP-ATI, iar Compartimentul medicină de urgenţă reprezintă structura centrală a Ministerului Sănătăţii responsabilă cu coordonarea acestor acţiuni, iar la nivel local derularea şi monitorizarea AP-ATI se realizează de către şefii secţiilor ATI, desemnaţi de către conducerea spitalelor.
Având în vedere calitatea sa de unitate de achiziţii publice centralizată, Ministerul Sănătăţii realizează, la nivel naţional, achiziţii centralizate de materiale sanitare şi medicamente pentru derularea AP-ATI, iar contractele de furnizare de produse se încheie între furnizorii adjudecaţi şi Ministerul Sănătăţii sau spitalele care derulează AP-ATI nominalizate în documentaţia de atribuire a achiziţiei, după caz. Pentru obiectivele şi activităţile pentru care Ministerul Sănătăţii nu organizează licitaţii naţionale, achiziţia bunurilor şi produselor specifice se face de spitalele prin care se derulează AP-ATI, cu respectarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice.
Spitalele implicate au următoarele obligaţii în vederea desfăşurării acestor programe: organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor AP-ATI, pe bază de cod numeric personal, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor dateraportarea direcţiilor de sănătate publică sau, după caz, Ministerului Sănătăţii – Compartimentul medicină de urgenţă, în funcţie de subordonare, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, în primele 20 de zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii specifici AP-ATI, în condiţiile prezentelor norme tehnice monitorizarea modului de derulare a AP-ATI raportarea centralizată trimestrială şi anuală a activităţii, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii AP-ATI transmiterea Comisiei ATI a Ministerului Sănătăţii, Compartimentului medicină de urgenţă, precum şi direcţiei de sănătate publică, după caz, în funcţie de subordonare, a acestor rapoarte de activitate, până la data de 20 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea. Raportul de activitate centralizat trimestrial trebuie să cuprindă stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-ATI, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentele norme tehnice, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-ATI.
Recomandăm persoanelor direct implicate în derularea acestor proceduri, lecturarea integrală a acestui act normativ în care sunt detaliate atribuţiunile şi obligaţiile structurilor de specialitate din Ministerul Sănătăţii, precum şi ale unităţilor spitaliceşti vizate.

 

Evaluarea spitalelor. În Monitorul Oficial nr. 448 din 22 iulie 2013 a fost publicat Ordinul Preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor nr. 147 din 17 iulie 2013 privind aprobarea taxei de acreditare şi reevaluare a spitalelor aferentă anului 2013, nivelul acestei taxe fiind de 4 lei/pat/lună pentru un ciclu de acreditare de 5 ani, echivalentul a 240 lei/pat pentru un ciclu de acreditare de 5 ani. Plata se face în lei, în contul Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, cod fiscal 24609370, cont virament RO08TREZ7065009XXX011961 deschis la Trezoreria Sectorului 6, stabilirea nivelului taxei de acreditare făcându-se după formula numărul de paturi din spital înmulţit cu 240 lei pentru fiecare pat. Dovada efectuării plăţii va fi transmisă de spital Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor odată cu fişa de autoevaluare prevăzută la art. 4 lit. d) din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 972/2010 pentru aprobarea Procedurilor, standardelor şi metodologiei de acreditare a spitalelor, reprezentând premisa pentru declanşarea vizitei de evaluare în vederea acreditării. Nivelul şi condiţiile de plată ale taxei de reevaluare sunt aceleaşi, confirmarea plăţii odată cu solicitarea de reevaluare reprezentând premisa pentru declanşarea vizitei de reevaluare. La cerere, nivelul taxei de reevaluare poate fi modificat prin protocol încheiat între solicitant şi Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor.
Netransmiterea fişei de autoevaluare şi neplata taxei de acreditare de către unităţile spitaliceşti conform programării în cadrul Planului anual de acreditare a spitalelor implică pierderea ciclului de acreditare, respectiv nesupunerea evaluării unităţii spitaliceşti respective în vederea acreditării până în anul 2015, inclusiv.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe