Newsflash

Camioane cu pilot automat

de Dr. Martin S. MARTIN - sept. 30 2016
Camioane cu pilot automat
   Camioanele de mare capacitate joacă un rol foarte important în transporturile pe distanțe lungi în Statele Unite, în special pentru produsele manufacturate. Cele mai tipice sunt așa-zisele 18 roți (eighteen wheelers), care au o lungime de 25 de metri, cântăresc 16 tone și pot căra o încărcătură maximă de 36 de tone. Cele neautomate au zece viteze înainte și două înapoi, dar introducerea cutiilor de viteze automate progresează cu repeziciune.
   Dintre cele peste 16 milioane de camioane înregistrate în SUA, circa trei milioane sunt de tip trăgător-remorcă (tractor-trailer), cele mai multe având cinci axe și 18 roți. Spre deosebire de camioanele de mare tonaj din Europa, care sunt de tip „cabină deasupra motorului“, cele americane au componenta de bază în varianta motor–cabină–spațiu de odihnă (o adevărată garsonieră). Prin avantajele de confort, cele mai multe camioane de acest fel operează cu doi conducători, care conduc și se odihnesc cu schimbul, astfel că un echipaj poate traversa țara în două zile.
   De câțiva ani, atenția publicului a fost captată de domeniul cel mai avansat al tehnologiei auto – mașinile fără șofer. Ceea ce însă nu e știut de cei mai mulți este că o mare parte a muncii inventatorilor se îndreaptă către obținerea de camioane automatizate, proiectul fiind stimulat de enormele avantaje economice care ar decurge din reușita lui.
   Una dintre cele mai avansate firme din domeniul automatizării conducerii automobilelor, compania Otto, a pus la punct un sistem care combină tehnologia video, senzorii, software-ul și sistemele de securitate. Foarte recent, firma Uber a cumpărat compania Otto pentru suma de 680 de milioane de dolari.
   Se anticipează că autocamioanele vor folosi sistemul de conducere autonomă pe autostrăzi și vor fi conduse de șoferi când intră pe străzile orașelor și când trebuie să facă manevre complicate, la centrele de încărcare-descărcare. Cu toate acestea, astfel de vehicule vor putea merge aproape fără întrerupere pe distanțe foarte mari, în timp ce șoferul odihnit va interveni doar când îndemânarea lui devine necesară, iar echipajul s-ar reduce la jumătate. În plus, conducerea automatizată poate duce la mari economii de carburant și de uzură a cauciucurilor și frânelor. Dacă acest sistem se va dovedi posibil, s-ar putea ca pentru camioanele cu conducere independentă să se construiască piste speciale, pe care ele ar călători separat de autoturismele personale, într-un șir neîntrerupt, supravegheat de monitoare, fără depășiri și cu mult mai puține șanse de accident. Eliberate de vehiculele de mare tonaj, celelalte piste ale autostrăzilor vor fi mult mai puțin degradate și vor necesita mai rar reparații costisi­toare.
   De câteva luni, firma Otto a primit aprobarea să folosească camioanele cu conducere independentă, cu condiția ca în cabină să fie prezent un șofer, capabil să intervină la nevoie. El acționează printr-un computer care controlează volanul și frânele și preia controlul vehiculului imediat ce acesta se angajează să iasă din autostradă.
La ieșirea din autostradă șoferul preia controlul camionului prin computer
Sursa: teknologia.no
 
   Experiențele care au loc în prezent au mai multe scopuri, cel mai important fiind acela de a descoperi pe viu toate incidentele neprevăzute care ar putea surveni și pentru care, pe măsura identificării lor, se adaugă algoritmi noi la software-ul existent.
   Generația contemporană va folosi cu siguranță metrourile, trenurile și autovehiculele fără conducere umană. Experiența a demonstrat deja că avioanele moderne decolează și aterizează mai sigur cu pilot automat dacă pot folosi aeroporturile cu tehnologia necesară.

 

 



 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe