Newsflash

Acreditarea spitalelor și regulamentul de organizare de la IOB

de Alexandru NEAGU - sept. 5 2016
Acreditarea spitalelor și regulamentul de organizare de la IOB
    În Monitorul Oficial nr. 587 din 2 august 2016 a fost publicat Ordinul ministrului sănătății nr. 871 din 19 iulie 2016, pentru aprobarea procedurilor, standardelor și metodologiei de evaluare și acreditare a spitalelor. Aceste reglementări sunt fundamentate pe mai multe principii: transparență și deschidere, principiu prin care se realizează o informare continuă și eficientă asupra procesului de acreditare, o comunicare directă cu beneficiarii acreditării în toate etapele procesului de evaluare, inclusiv în elaborarea formei finale a raportului de acreditare; respectarea prevederilor general acceptate privind nediscriminarea între pacienți, respectarea demnității umane, principiilor eticii și deontologiei medicale, grija față de sănătatea pacientului; promovarea eficienței și eficacității prin evaluarea calității, integrarea priorităților de sănătate publică în standardele de acreditare, monitorizarea și promovarea prin standarde a dezvoltării instituționale a spitalelor, abordări multidisciplinare și intersectoriale, optimizarea procesului decizional, eficacitatea utilizării fondurilor; liberul acces al pacienților la serviciile medicale oferite de spitale; coerență, evoluție și dinamism, asigurarea prin standarde a unei dinamici și îmbunătățiri continue a calității serviciilor medicale spitalicești, incluzând întreg ansamblul de activități cu caracter logistic, tehnic și medical; obiectivitatea, confidențialitatea, integritatea și profesionalismul evaluatorilor; protecția mediului prin standarde specifice de monitorizare a factorilor de mediu în relație cu serviciile medicale furnizate de către spitale și prin controlul aplicării reglementărilor referitoare la calitatea factorilor de mediu.
    Procesul propriu-zis de acreditare cuprinde 18 etape principale, putând fi desfășurate pe parcursul unui an întreg, începând chiar de la înscrierea spitalului în procedura de acreditare la Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate, trecând prin procesul de autoevaluare, vizita propriu-zisă a spitalului de către comisia de evaluare, elaborarea raportului de acreditare de către Unitatea de evaluare și acreditare a spitalelor pe baza raportului de evaluare și terminând prin emiterea hotărârii privind acreditarea spitalului, în baza raportului de acreditare, prin ordin al președintelui ANMCS și publicarea acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I. În termen de 15 zile calendaristice de la comunicarea hotărârii privind tipul de acreditare (acreditat/neacreditat), spitalul poate contesta hotărârea la președintele ANMCS. Certificatul de acreditare se eliberează spitalelor care au obținut acreditarea, în termen de maximum 90 de zile de la publicarea hotărârii de acreditare în Monitorul Oficial al României, Partea I. Actul normativ amintit mai stabilește în detaliu standardele și metodele utilizate pentru acreditarea spitalelor.
    Prin Ordinul ministrului sănătății nr. 922 din 4 august 2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 635 din 18 august 2016, a fost aprobat regulamentul de organizare și funcționare al Institutului Oncologic „Prof. dr. Alexandru Trestioreanu“ București, instituție sanitară publică cu paturi, de interes public național, cu personalitate juridică, care asigură servicii medicale și de cercetare. Pe lângă spațiile destinate activității de cercetare, institutul mai dispune și de un număr sporit de spații destinate examinării și efectuării tratamentului cu citostatice, inclusiv a bolnavilor ambulatorii, săli de operații, spații pentru prestații diagnostice și de laborator, de investigație radiologică sau cu radioizotopi, ecograf, computer tomograf, secții clinice, facilități de iradiere necesare pentru întocmirea planului terapeutic și efectuarea de tratamente cu energii înalte.
    În cadrul institutului se asigură următoarele servicii medicale: prevenirea și combaterea bolilor oncologice; primul ajutor medical și asistență medicală de urgență dacă starea sănătății persoanei este critică; efectuarea consultațiilor, investigațiilor, stabilirea diagnosticului, a tratamentelor și a altor îngrijiri medicale tuturor bolnavilor spitalizați; recuperarea medicală a bolnavilor; achiziționarea, gestionarea și distribuirea medicamentelor; achiziționarea, depozitarea, distribuirea și întreținerea instrumentarului și aparaturii medicale, a altor produse tehnico-medicale; controlul și urmărirea calității medicamentelor administrate bolnavilor în vederea ridicării eficienței tratamentelor, evitarea riscului terapeutic și a fenomenelor adverse; desfășurarea unei activități proprii de cercetare științifică, pe baza unui plan aprobat, având ca scop promovarea stării de sănătate a pacienților; crearea unor condiții moderne de confort, asigurarea unei alimentații specifice afecțiunilor și servirea mesei în condiții de igienă; educația sanitară a bolnavilor internați sau asistați în ambulatoriu; realizarea condițiilor necesare pentru aplicarea măsurilor de securitate și sănătate în muncă și pază contra incendiilor, precum și a celor privind protecția civilă, și alte activități cu caracter administrativ și de documentare.
    Conducerea institutului este compusă din consiliul de administrație, manager, care asigură conducerea curentă a unității și comitetul director, format din manager, directorul medical, directorul financiar-contabil și directorul de îngrijiri. Recomandăm, persoanelor direct interesate de modul de organizare și funcționare a acestui institut de prestigiu pentru țara noastră, lecturarea integrală a actului normativ menționat.

  

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe