Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Internaționale

Studiu britanic: nu înveți mate, n-ai parte

Viața Medicală
L. Budin miercuri, 9 iunie 2021, ora 14:33

Lipsa de educaţie matematică afectează negativ dezvoltarea cerebrală şi cognitivă a adolescenților. Studiul a fost realizat de departamentul de Psihologie Experimentală de la Universitatea Oxford.

Studiul a fost publicat în revista PNAS. La cercetare au participat 133 de elevi cu vârste între 14 şi 18 ani, relatează EFE, preluată de Agerpres. Rezultatele arată că adolescenții care nu învăţau matematica prezentau o cantitate mai mică dintr-un aminoacid-cheie (acidul gamma-aminobutiric - GABA), într-o zonă cerebrală în care intervin funcţii cognitive importante precum raţionamentul, rezolvarea problemelor, memorarea şi învăţarea.

studiu-mate

De ajutor în viață

Bazându-se pe nivelul acestui aminoacid la fiecare dintre elevii cuprinși în studiu, cercetătorii au putut face o deosebire clară între cei care învățau matematica și cei care nu, indiferent de capacităţile lor cognitive.

Abilităţile matematice sunt importante, fiind asociate unei serii de avantaje legate de obţinerea unui loc de muncă, de statutul socio-economic sau de sănătatea mentală şi fizică, mai arată cercetarea.

Adolescenţa este o perioadă importantă din viaţă, asociată unor schimbări cerebrale şi cognitive. Din păcate, a renunţa la matematică la această vârstă poate provoca o breşă între adolescenţii care abandonează această materie şi cei care continuă să o studieze”, a spus Roi Cohen Kadosh, profesor de neuroştiinţă cognitivă la Oxford.

Discipline alternative

Potrivit autorilor, studiul oferă un nou nivel de înţelegere biologică a impactului pe care îl are educaţia în dezvoltarea creierului. Cum nu toţi adolescenţii continuă să înveţe matematica, trebuie investigate şi posibile discipline alternative – logica, spre exemplu -, care solicită aceeaşi zonă cerebrală.

Deşi am început acest studiu înainte de pandemia de COVID-19, mă întreb cum se va repercuta lipsa accesului la educaţie, în general, şi la matematică, în particular, asupra dezvoltării cerebrale şi cognitive a copiilor şi a adolescenţilor”, a adăugat profesorul britanic. 

 

Etichete: studiu britanic invatare matematica dezvoltare cerebrala adolescenti

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.