Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Internaționale

Sănătatea digitală, pilon esenţial în lupta împotriva noului coronavirus

Viața Medicală
Dr. Alina SIMACHE vineri, 1 mai 2020

În contextul în care răspândirea rapidă a SARS-CoV-2 la nivel global afectează milioane de persoane, soluţiile de sănătate digitală ar putea deveni „o piesă importantă a puzzle-ului” în eforturile substanţiale pentru controlul pandemiei, conform unui raport recent publicat de Research 2 Guidance.

La nivel mondial, companiile de sănătate digitală își extind serviciile pentru a susţine pacienţii infectaţi cu SARS-CoV-2 , sprijinind totodată și personalul medico-sanitar. Viteza de reacţie a industriei de sănătate digitală este uluitoare, în fiecare zi fiind prezentate noi soluţii promiţătoare. Intitulat „Digital Health in Corona Times”, raportul realizat de Research 2 Guidance în intervalul 24 martie – 8 aprilie 2020 furnizează o clasificare a soluţiilor de sănătate digitală disponibile pentru gestionarea eficientă a pandemiei de COVID-19.

Raportul a fost generat în urma chestionării a 513 experţi în domeniul sănătăţii digitale. Dintre aceștia, 51% sunt reprezentanţi ai companiilor de sănătate digitală, 11% specialiști în cercetare și reprezentanţi ai universităţilor, 9% spitale și furnizori de servicii medicale, 8% reprezentanţi ai companiilor farmaceutice, 5% acceleratoare de afaceri, 4% companii de asigurări și 3% reprezentanţi ai instituţiilor guvernamentale. Majoritatea respondenţilor provin din UE (49%) și din America de Nord (26%).

Impactul mixt al pandemiei asupra companiilor

Deși 34% dintre companii estimează un impact pozitiv al pandemiei asupra propriilor afaceri, 31% dintre persoanele chestionate consideră că pandemia le-ar putea influenţa negativ activitatea. Aproximativ un sfert dintre companii (24%) sunt nesigure în această privinţă, iar 11% dintre ele susţin că nu se așteaptă la schimbări semnificative. În plus, companiile din Asia (36%) par să aibă o percepţie mai degrabă negativă în privinţa impactului coronavirusului asupra afacerilor. „Impactul va fi diferit. Va fi pozitiv pentru ceea ce asociază digitalizarea [...] Totuși, va fi, probabil, un impact negativ semnificativ pentru afaceri în general, deoarece economia globală va fi afectată”, a declarat unul dintre respondenţi.

Optimismul pare să caracterizeze companiile de sănătate digitală, 44% dintre acestea estimând un impact pozitiv al pandemiei asupra propriilor afaceri. Drept urmare, majoritatea companiilor de sănătate digitală (62%) au lansat deja, sau plănuiesc să lanseze, servicii digitale asociate coronavirusului. La polul opus, se remarcă pesimismul spitalelor și al furnizorilor de servicii medicale, 67% considerând că noua situaţie ar putea avea un impact negativ asupra activităţii lor. „Totul depinde de durata intervalului de timp pe parcursul căruia vor fi implementate restricţiile. Dacă acestea vor dura trei luni, impactul ar trebui să fie ușor de gestionat, însă dacă durează mai mult, sau dacă restricţiile vor fi reintroduse mai târziu în cursul anului din cauza unui al doilea val, atunci vom întâmpina probleme”, a menţionat unul dintre cei chestionaţi.

 Consecinţele pentru industria e-health

La nivel global, există peste 800 de milioane de utilizatori de servicii de sănătate digitală, conform statisticilor furnizate de raportul Research 2 Guidance. În condiţiile pandemiei de COVID-19, majoritatea companiilor (53%) estimează că acceptarea serviciilor digitale de către pacienţi se va îmbunătăţi semnificativ. Potrivit experţilor în sănătate digitală, telemedicina va beneficia cel mai mult în contextul actual (65%), alături de serviciile de monitorizare a sănătăţii de la distanţă (42%) și de soluţiile de tip self-testing (31%). Între 62% și 66% dintre companii consideră că serviciile de sănătate digitală ar putea fi utile în special în triajul pacienţilor și în procesul de testare, dar și în profilaxie și în educaţie.

Potrivit comunităţii de sănătate digitală, durata „crizei imediate” ar putea fi de patru – șase luni, însă 67% dintre companii estimează că impactul pozitiv asupra industriei digitale va persista pe termen lung. „COVID-19 se va comporta, cel mai probabil, ca orice alt virus respirator și își va încetini propagarea pe durata verii, însă va reveni în octombrie 2020. În următoarele 18 luni nu vom avea un vaccin global, cu eficacitate dovedită”, susţine unul dintre respondenţii chestionarului. Contrar acestor estimări, 52% dintre companiile din Asia consideră că impactul crizei generate de coronavirus asupra industriei de sănătate digitală va fi numai unul temporar.

Etichete: sanatate digitala

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.