Acasă » ACTUALITATE » Internaționale
OMS și UNICEF: producătorii de lapte praf transmit mesaje înșelătoare

Prin mesaje lipsite de fundament științific, tinerele mame sunt îndemnate să-și hrănească bebeluşii cu lapte praf, în locul celui matern, arată un raport publicat recent.
Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi UNICEF acuză companiile producătoare de lapte praf că se adresează femeilor însărcinate şi tinerelor mame folosind practici comerciale lipsite de etică, informează dpa, preluată de Agerpres.
Mesaje înşelătoare şi fără un fundament ştiinţific sunt utilizate pentru a le convinge pe tinerele mame să ofere bebeluşilor lor lapte praf în locul laptelui matern.
Industria laptelui praf a fost estimată la 55 de miliarde de dolari în 2019. Deşi ratele privind alăptarea au crescut uşor în ultimii 20 de ani, veniturile obţinute de producătorii de lapte praf aproape s-au dublat în acelaşi interval.
Pe această piaţă există aproximativ şase producători majori, a declarat Nigel Rollins, care lucrează la departamentul pentru sănătatea mamei şi a copilului, din cadrul OMS.
Doar 25 de ţări au implementat pe scară largă un cod de conduită privind promovarea alimentelor pentru bebeluşi, arată OMS.
Raportul recent afirmă că producătorii au înfiinţat sau chiar s-au infiltrat în grupurile de mame de pe rețelele sociale, pentru a promova formulele lor de lapte praf, şi că au oferit angajaţilor din domeniul sănătăţii o serie de informaţii înşelătoare, la diverse conferinţe medicale, sau broşuri pentru tinerele mame.
Printre informaţiile false puse astfel în circulaţie se numără afirmaţii conform cărora bebeluşii ar dormi mai mult timp dacă sunt hrăniţi cu lapte praf, că laptele matern şi-ar pierde calitatea în timp şi că anumite tipuri de lapte praf ar putea să prevină alergiile.
OMS subliniază că alăptarea în primele luni după naştere oferă beneficii pe tot parcursul vieţii, inclusiv reducerea riscului de boli cardiovasculare, obezitate şi diabet în cazul bebeluşilor, precum şi reducerea riscului de cancer mamar, în cazul mamelor.