Internaționale

Italia: cercetătorii au creat un vaccin anti-cancer promițător

de L. Budin - aug. 12 2022
Italia: cercetătorii au creat un vaccin anti-cancer promițător

Vaccinul foloseşte un virus pe post de cal troian, care „instruiește” sistemul imunitar să recunoască celulele canceroase.

O echipă de oameni de știință din Italia a descoperit un vaccin anti-cancer capabil să declanşeze răspunsuri ale sistemului imunitar la tumori şi care poate creşte eficacitatea medicamentelor utilizate în imunoterapie, informează ANSA și Agerpres.

cercetare-monkeypox1

Descoperirea a fost realizată de cercetătorii în domeniul mecanismelor imuno-regulatoare de la Armenise-Harvard din cadrul Institutului Italian de Medicină Genomică (IIGM). Cercetarea a fost realizată în colaborare cu compania italiano-elveţiană de biotehnologie Nouscom.

Vaccinul foloseşte un virus pe post de cal troian, au spus ei, care „instruiește” sistemul imunitar să recunoască celulele canceroase.

Descoperirea a fost descrisă într-o lucrare publicată în jurnalul Science Translational Medicine.

Vaccinul s-a dovedit eficient în asociere cu un medicament utilizat în imunoterapie, în cazul a 12 pacienţi cu un subtip de cancer de colon în faza metastatică.

Consider că tehnica de realizare a acestor vaccinuri a fost dovedită în mod clar şi că datele obţinute în primele studii clinice sunt foarte promiţătoare”, a declarat şefa de laborator de la Armenise-Harvard, Luigia Pace.

Ea a adăugat că există acum posibilitatea de a se crea noi vaccinuri, eficiente împotriva multor alte tipuri de cancer.

Se înființează Comitetul Național pentru Prevenirea și Limitarea IAAM