Newsflash
Internaționale

Expunerea la conținutul despre tutun în social media este asociată cu utilizarea tutunului

de Florentina Ionescu - iul. 29 2022
Expunerea la conținutul despre tutun în social media este asociată cu utilizarea tutunului

Cel mai mare studiu de acest gen a descoperit o legătură între expunerea conținutului din social media referitor la tutun cu utilizarea produselor din tutun.

Persoanele care au văzut conținut / imagini cu tutun în social media sunt de două ori mai predispuse decât cele care nu au vizualizat aceste imagini să recunoască că folosesc produse din tutun și, comparativ cu cele care nu au folosit niciodată produse din tutun, sunt mult mai predispuse să folosească în viitor produse din tutun, scrie medicalxpress.com, citând un studiu de la Keck School of Medicine din cadrul USC. 

ziua nationala fara tutun romania mesaj srp tabacologie

Cercetătorii de la Keck School of Medicine din cadrul USC au analizat datele de la 139.624 de participanți dintr-o metaanaliză ce a inclus 29 de studii.

Acest studiu a fost publicat în iulie în revista JAMA Pediatics și folosește date din mai multe grupe de vârstă, mai multe țîri, mai multe tipuri și platforme ce creează conținut și este cel mai mare efort de acest gen care corelează conținutul de pe rețelele sociale cu utilizarea produselor din tutun.

„Am sintetizat totul într-o singură asociere ce sumarizează relația dintre expunerea la social media și utilizarea produselor pe bază de tutun”, a declarat Scott Donaldson, primul autor al lucrării de cercetare și asociat la Keck School of Medicine (în Department of Population and Public Health Sciences).

El a mai spus:

„Ceea ce am descoperit este că aceste asocieri sunt robuste și au implicații la nivelul sănătății publice și la nivel populațional.”

Cercetătorii au construit un argument puternic, arătând că acel conținut din mediul online referitor la tutun are puterea de a influența persoanele care văd acel conținut să utilizeze produse din tutun.

„Proliferarea rețelelor sociale a oferit companiilor din industria tutunului noi modalități de a-și promova produsele, în special în rândul adolescenților și adulților tineri. Speranța noastră este ca cei care creează politici de sănătate și alți stakeholderi să poată folosi studiul nostru ca bază pentru luarea deciziilor și adoptarea unor acțiuni”, a declarat Jon-Patrick Allem, profesor la Keck School of Medicine și autorul senior al lucrării.

Rezultate îngrijorătoare

Comparativ cu acei oameni care nu au raportat expunere la conținutul cu imagini referitoare la tutun în online, persoanele care au recunoscut că au fost expuse în social media au avut o probabilitate de două ori mai mare de a folosi produse din tutun de-a lungul vieții lor. Acestea din urmă au raportat că au folosit produse din tutun în ultimele 30 de zile.

Studiul a arătat că persoanele care au văzut în social media conținut referitor la tutun sunt mai susceptibile să folosească în viitor produse din tutun dacă nu au folosit niciodată tutun înainte de a vedea acest gen de conținut în online.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe