Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Acasă  »  ACTUALITATE  »  Internaționale

Cercetătorii au identificat 127 de gene implicate în apariția glaucomului

Viața Medicală
Florentina Ionescu joi, 25 februarie 2021, ora 15:19

În cadrul celui mai mare studiu de acest fel, oamenii de știință au descoperit 127 de gene implicate în dezvoltarea glaucomului.

Este vorba de cel mai mare studiu realizat pe asocierea dintre genom și glaucom. Cercetătorii au comparat genele de la 34.179 de persoane cu glaucom cu cele ale subiecților din grupul de control (în total, 349.321 persoane în grupul de control), scrie medicalxpress.com

studiu genetic glaucom

Consorțiul internațional de cercetători a identificat 44 de noi loci (pozițiile unei gene sau a unei secvențe ADN pe un cromozom) și au confirmat că 83 de loci raportați anterior sunt asociați cu glaucomul. Potrivit sursei citate, locii în genetică sunt considerați „adresele străzilor genetice”, indicând un loc specific (o poziție anume) pe o genă.

Autorii studiului speră că identificarea acestor gene va duce la noi tratamente țintite pentru această boală oculară incurabilă, care este principala cauză de orbire la nivel mondial.

„Aceste noi descoperiri ies la iveală cu cea mai largă asociere între genom și studiul glaucomului de până la această dată (...). Numărul de gene identificate va duce la descoperirea de noi căi biologice care pot duce la glaucom și, în schimb, la noi ținte pentru terapii”, a declarat dr. Janey L. Wiggs, director asociat la Ocular Genomics Institute de la Harvard Medical School.

Glaucomul afectează peste 75 de milioane de persoane la nivel mondial, iar oamenii de știință se așteaptă ca acest număr să crească odată cu îmbătrânirea populației. Glaucomul este de cele mai multe ori nedureros și greu de depistat pe măsură ce debutează, dar în timp poate duce la pierderea vederii.

Sursa foto: www.rawpixel.com

Etichete: glaucom diagnostic glaucom tratament glaucom studiu glaucom studiu genetic genom genomuri gene

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!