Autentificare
Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta
Căutare:
Căutare:
Acasă  »  BUSINESS  »  Industria farmaceutică

Tendințe 2022 în nutriția copiilor mici

Viața Medicală
Dr. Laura Davidescu marţi, 7 iunie 2022, ora 09:47

Piața produselor alimentare pentru sugari și copii de vârstă mică este în creștere și se îmbogățește cu noi categorii, anunță specialiștii Nestlé România.

„Medicii specialiști sunt de părere că nutriția din primii ani de viață are un impact major pentru tot restul vieții. Alimentația naturală este cea mai bună hrană la început de viață, adevăr asupra căruia Henri Nestlé a insistat încă de la înființarea companiei, în 1866”, spune Mihaela Bușu, Business Executive Officer Infant Nutrition Nestlé România.

mihaela busu
Mihaela Bușu, Business Executive Officer Infant Nutrition Nestlé România

În dorința de a sprijini părinții nu numai în ceea ce privește nutriția copiilor, compania Nestlé a făcut o cercetare pentru a descoperi cu ce se confruntă părinții în viața de zi cu zi, iar în 2021 a fost publicat Indexul de Parenting, realizat pe baza a 8.000 de interviuri cu părinți cu copii până la 1 an din 16 țări, inclusiv România.

Astfel, a reieșit că provocarea cea mai mare a părinților atât la nivel global, cât și în România este presiunea din partea societății (prieteni, rețelele de socializare) în ceea ce privește deciziile părinților cu privire la creșterea copiilor. În România, a fost lansat un program de parenting sub numele „Fii părinte în felul tău”, pentru a-i spriji pe părinți în găsirea soluțiilor cu ajutorul specialiștilor.

bebelus la masaZona baby-food, în expansiune

Referitor la alimentație, în acest moment este o perioadă propice de dezvoltare în zona baby food, cea cu produse de diversificare. „Observăm obiceiuri de consum mult diferite – se consumă mai mult on the go, dar avem și produse care se combină cu ceea ce pregătește mămica acasă”, explică Mihaela Bușu și adaugă: „Lansăm o gamă nouă de produse bio – Gerber Organic for Baby – și suntem încrezători că va fi bine primită; ei sunt deja numărul 1 la nivel internațional. Produsele sunt deja prezente pe rafturile supermarketurilor și în baby-shops și sperăm în curând și în farmacii.”

Alergia la lapte rămâne o problemă importantă

În privința copilașilor alergici, cea mai mare atenție se îndreaptă către cei cu alergie la proteina laptelui de vacă, care provoacă suferință atât pentru copil, cât și pentru părinți. Mihaela Bușu crede că cel mai important este să prevenim, dar, „dacă trebuie să tratăm, noi avem în portofoliu produsele de care părinții au nevoie, dar se folosesc strict pe recomandare medicală. Avem NAN-HA pentru prevenire, iar în ceea ce privește tratarea, avem produse speciale din gama Healthcare, mai complexe, care se folosesc numai sub îndrumare medicală.”

Gustările, un alt obicei de consum

Un alt obicei de consum sesizat de către specialiștii Nestlé este utilizarea în creștere a deserturilor de copii,  respectiv a snackurilor sănătoase pe bază de cereale și de fructe. „Este o piață încă puțin dezvoltată față de țările vecine și ne bucurăm să vedem o accelerare în ceea ce privește consumul, în ceea ce privește penetrarea. Sunt mai mulți părinți care au încredere în produsele ambalate și ne bucurăm să vedem și o gamă mai largă de produse pe raft”, spune Mihaela Bușu.

În privința producției, toate produsele pentru copii sunt importate din Europa, unde compania are deja fabrici specializate. „Avem formule de lapte de început, formule hipoalergenice, iar în ceea ce privește diversificarea, la fel, este important să accesăm o serie foarte largă de situri de producție, pentru că este o industrie cu un portofoliu foarte larg. Așa cum și adulții își doresc în fiecare zi să mănânce altceva, la fel și bebelușii și copiii de vârstă mică trebuie să găsească în alimentație toate tipurile de legume, de fructe, de combinații cu cereale, cu lapte. Avem ca noutate și produsele cu lapte de cocos saul desert cu mango și kiwi,” detaliză șefa diviziei Infant Nutrition Nestlé România.

Compania a mai lansat, la începutul anului, brandul NESTLÉ NANCARE®, de suplimente pediatrice, special create pentru bebeluși și copii mici, a căror administrare se face la recomandarea medicului pediatru. Gama de produse include diverse produse cu vitamina D pediatrică, probiotice, DHA și vitamina E, toate importante pentru buna dezvoltare și functionare a sistemului imunitar, a sistemului osos și a creierului în primii ani de viață.

Etichete: baby food

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
  • Tipărit + digital – 200 de lei
  • Digital – 129 lei
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC
Află mai multe informații despre oferta de abonare.