Hi-tech & Gadgets

Doctori-hologramă, folosiți de NASA pentru a face vizite astronauților, în spațiu

de Florentina Ionescu - mai 27 2022

Administrația Națională Aeronautică și Spațială (NASA) folosește în prezent medici în stilul hologramelor, precum medicul din serialul „Star Trek: Voyager”.

În perioada 1995-2001, un medic hologramă făcea furori în domeniul iubitorilor serialelor de science fiction, așa cum era „Star Trek: Voyager”. Serialul prezenta o un medic hologramă ce se ocupa de urgențele de pe nava spațială, interpretat de actorul Robert Picardo.

Medicul hologramă nu era real, ci era doar o proiecție holografică. Dar NASA vrea să revoluționeze acest domeniu și să schimbe lucrurile în ceea ce privește medicii sub formă de holograme, scrie redshirtsalwaysdie.com.

Potrivit revistei Forbes, în cadrul unui test recent, chirurgul răspunzător de zborurile NASA, Josef Schmid (flight surgeon), și cei din echipa sa au fost transformați în holograme pe Stația Spațială Internațională. În vreme ce holograma doctorului Schmid a fost în spațiu, medicul a spus și câteva cuvinte – mai precis, îndemnul „Live Long and Prosper”, salutul inspirat din serialul „Star Trek”, menit să celebreze minunile tehnologiei și ale spațiului.

NASA începe să exploreze anumite concepte care au fost folosite în serialul „Star Trek: Voyager”, unul dintre acestea fiind holograma medic. Deși hologramele sunt un domeniu nou pentru cei de la NASA, ele reprezintă o opțiune bună care ar face ca tehnologia medicală să fie disponibilă la distanțe mari, în zone cât mai îndepărtate unde ar fi imposibil ca oamenii să ajungă.

medic holograma NASA1
Chirurgul Josef Schmid a fost „holoportat" pe Stația Spațială Internațională în octombrie 2021. Credit foto: ESA (European Space Agency), astronautul Thomas Pesquet

Dr. Schmid a îmbrățișat această idee, considerând-o o nouă manieră de comunicare între oameni, pe distanțe vaste.

„Este un mod nou de explorare pe care îl pot folosi oamenii, o situație în care întreaga noastră entitate umană este capabilă să călătorească în afaa planetei. Corpul nostru fizic nu se află acolo, însă entitatea noastră umană cu siguranță se află acolo”, a declarat dr. Schmid.

Iar cea mai bună parte în legătură cu acest tip de tehnologie este faptul că NASA are în plan să continue testele pe stația spațială, pentru că cercetătorii din cadrul agenței vor să studieze capacitățile medicale pentru când vor fi posibile călătoriile pe Lună și pe Marte.

Primii Medicii hologramă

Acum nu mai este un lucru de domeniul științifico-fantasticului. Medicii sub formă de holograme pot ajunge în spațiu și pot vizita astronauții. În 2021, scrie space.com, o echipă de medici hologramă a fost „holoportată” în spațiu, pentru a vizita astronauții care locuiesc pe Stația Spațială Internațională, după cum au dezvăluit cei de la NASA.

medic holograma NASA2
Profesioniștii din domeniul medical, proiectați sub formă de holograme, în 8 octombrie 2021. De la stânga: Andrew Madrid, dr. Fernando De La Pena Llaca, Rlhab Sadik, dr. Joe Schmid, Kevin Bryant, Mackenzie Hoffman and Wes Tarkington. Credit foto: ESA (European Space Agency), astronautul Thomas Pesquet

Echipele de holograme, conduse de chirurgul Josef Schmid și de Fernando De La Peña Llaca, CEO al companiei Aexa Aerospace, care produce software, au fost primii oameni din istorie care au fost „holoportați” de pe Pământ în spațiu, arată sursa menționată.

În imaginea de mai sus, doctorul Schmid îi salută pe astronauții din spațiu cu un binecunoscut salut vulcanian, din serialul original „Star Trek”.