Autentificare

Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!

Căutare:

Căutare:

Acasă  »  CULTURĂ  »  Cultură

Studioul ecologic

Viața Medicală
Dr. E. G.-P. vineri, 27 iulie 2012
     Radio ZU, un radio tonomat prevăzut cu ample spaţii comerciale (a se înţelege timp, în loc de spaţiu) pentru publicitate, promo, autopromo, la care se adaugă, pe viu sau nu chiar pe viu, prestatorii de servicii de pe frontispiciu, „haioşii“ Buzdugan şi Morar, şi-a deschis, la Mamaia, un studio... „acoperit cu stuf“. Întrucât momentan n-avem imagine, îi credem pe cuvânt pe cei doi fericiţi de mai sus, care se bucură din cale afară că stuful pus deasupra le va crea „un mediu ecologic, conform normelor europene“. Avem, aşadar, un studio de plajă, plin de „hituri“, dar el străluceşte, iată, şi prin vorbe de plajă: „Cum se bea berea? Primele două beri le bei de sete, alte două beri le bei de foame şi, în sfârşit, cu ultimele două beri îţi satisfaci pofta de bere“. Să sperăm că radioascultătorii de la Consiliul Naţional al Audiovizualului nu vor socoti gluma drept un îndemn nesăbuit la consumarea băuturilor alcoolice. Oricum, ea se asortează cu unele îndemnuri atractive din publicitatea care urmează. Câteva fragmente doar: „Eliberează petrecăreţul din tine!“, „Consumă somonul eviscerat!“, „Câştigă o supervacanţă la…!“, „Bagă viteză!“, „Ceva dulce, ceva bun/uită de banal/Ia dulciuri cu poveste, dulciuri de poveste!“, „Ai un taxi – la un telefon distanţă!“. Dar vine şi momentul în care, prin aversele de cântec anglosaxon, se strecoară un prea singuratic „hit“ românesc cu „berea care nu-ncetează să mai curgă /zorile mă-ntreabă de ce nu mă culc“ şi cu masochistul refren „E viaţa mea, dă vina pe ea!“, „Buzdugane şi Morare, ia sunaţi peste hotare!“. Ultima este reclama pentru o companie de telefoane mobile; în cuprinsul ei, cei doi se autointitulează „făcătorii de miştouri“. Când, fie şi în viteză, se autodenumesc „Radio Vacanţa“, fac nu un „mişto“, ci un gest nepermis faţă de postul public de radio care a înfiinţat primul studio cu acest nume la malul mării – dar acela avea un divertisment ceva mai elevat şi o consistenţă incomparabil mai accentuată. Acum Radio Zu de pe plajă se laudă cu „farsele“ la limita moralei pe care cei doi obişnuiesc să le administreze telefonic naivilor (ceea ce, văzând partea bună a lucrurilor, sper că îi ajută pe aceştia să devină mai puţin naivi), dar în aceste zile, la malul mării se afirmă tot mai impetuos şi „efectul Buzdugan“, care constă dintr-o vorbire la limita decenţei: doamnele stau pe cuburi „în slana şi celulita lor“, iar „efectul B“ de vârf e exprimat prin „marea buclă, marea bucă, marea buclă, marea bucă“, ca apoi „domnul“ Buzdugan să se autodenunţe că face „masaj la fete“... „masaj emoţional care face fetele să plângă, că au iubiţi urâţi care le înşală...“. Când, iată, în peisaj apar „trei modele playboy“ cărate în spate de „cel puţin trei bărbaţi care aleargă“ şi cel puţin una dintre fete „nu e a-ţâţată“. Văzând din nou partea bună a lucrurilor, mă gândesc că tinerii ascultători vor fi updataţi de acum în vorbire, de către cei de la Zu, şi că n-o să mai auzim fetiţe de 12–13 ani, pe stradă, folosind greşit în înjurăturile la modă, părţi anatomice de la sexul opus.
     Mândria postului, „hiturile“, continuă, nestăvilite, în limba engleză şi nu ştiu de ce mă bântuie bănuiala că cineva din Vest a găsit posi­bilitatea „descotorisirii“ de producţiile expi­rate din ţara sa şi a reinventat vechea formulă, pe care tineretul nostru de azi n-are cum s-o ştie, a ştampilelor de pe produsele industriilor şi de pe produsele şcolilor occidentale: „Bun pen­tru Orient“. Vrând parcă să mă contrazică, un al doilea cântec în limba română vine, filosofând profund (sau e tot „hitul“ auzit anterior?): „Eu vara nu dorm/Zorii zilei mă prind/Pe plajă mă plimb/Pentru că eu vara nu dorm“.
     Apropo: hitul anului în Vest, declară unii, pe Youtube, ar fi pe muzică clasică. Oare ce-o fi vrând să spună alegerea asta?
 

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
Avem două tipuri de abonamente anuale:
• Tipărit + digital – 200 de lei
• Digital – 129 de lei

Prețul include TVA și taxele poștale de expediere a ziarului.
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
• Colegiul Medicilor Dentiști din România – 5 ore de EMC
• Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
• OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
• OAMGMAMR – 5 ore de EMC