Poate că nu numai colegii din „Cetatea Băniei“, ci şi de pe alte meleaguri ale ţării ar trebui să afle dar să se şi bucure participând la performanţele artistice ale Teatrului Liric din Craiova, care şi-a diversificat structura repertorială. Astfel, în afară de premiera operei Boema de Puccini (20 octombrie), a inclus în program un musical destinat copiilor. Dna Anca Florea semnalează la rubrica sa Revelaţiile Euterpei că la începutul acestei luni, o sală arhiplină a urmărit, cu respiraţia tăiată, peripeţiile din Micuţa Dorothy, un musical de Marius Ţeicu pe un libret de Silvia Kerim.

 "> Micuţa Dorothy a ajuns din nou la Craiova - Viața Medicală
Cultură

Micuţa Dorothy a ajuns din nou la Craiova

de Anca FLOREA - oct. 24 2011
Micuţa Dorothy a ajuns din nou la Craiova

Poate că nu numai colegii din „Cetatea Băniei“, ci şi de pe alte meleaguri ale ţării ar trebui să afle dar să se şi bucure participând la performanţele artistice ale Teatrului Liric din Craiova, care şi-a diversificat structura repertorială. Astfel, în afară de premiera operei Boema de Puccini (20 octombrie), a inclus în program un musical destinat copiilor. Dna Anca Florea semnalează la rubrica sa Revelaţiile Euterpei că la începutul acestei luni, o sală arhiplină a urmărit, cu respiraţia tăiată, peripeţiile din Micuţa Dorothy, un musical de Marius Ţeicu pe un libret de Silvia Kerim.

 

   În structura repertorială a Teatrului Liric din Craiova, pe lângă opere, operete sau musicaluri, lucrările destinate copiilor reprezintă un segment deosebit de important, astfel încât, de la an la an, pe afiş sunt incluse noi şi noi producţii extrem de apreciate de cei mici, dar deopotrivă de părinţi şi bunici, pentru că şi partiturile alese şi, mai ales, interpretarea conferită se ridică, de fiecare dată, la nivelul aşteptărilor unui public pretenţios şi dificil de captat.
   La început de octombrie, o sală arhiplină a urmărit, cu respiraţia tăiată, peripeţiile din Micuţa Dorothy, musical compus cu ani în urmă de Marius Ţeicu pe un libret de Silvia Kerim, readus acum pe scenă în regia imaginată de Carmen Roibu, păstrând însă din montarea anterioară scenografia (creată, cândva, de Sorin Novac şi reîmprospătată de Răzvan Drăgănescu) şi coregrafia concepută de Francisc Valkay. Experienţa acumulată în cele câteva lucrări puse în scenă anterior şi-a spus din plin cuvântul în această nouă realizare a regizoarei care, fiind şi interpretă, ştie ce şi cum trebuie făcut pentru ca personajele să devină credibile, pentru ca acţiunea să „curgă“ şi să asigure impactul imediat cu publicul. Tocmai de aceea, alcătuindu-şi distribuţia, a ales artişti cu talent scenic, entuziaşti şi dăruiţi, implicându-se cu plăcere şi cu reală bucurie în „joaca“ foarte serioasă şi solicitantă, intrând „în pielea“ eroilor care astfel relaţionează şi se completează cu un firesc şi o vervă cuceritoare. De aceea, toate rolurile sunt la fel de importante şi pregnant conturate, au viaţă şi „ritm“, poezie şi relief, atingând adesea performanţa; pentru că Eva Ştefănescu este o simpatică şi sprinţară Dorothy (totodată asistent coregrafie), Anca Ţecu devine un Căţel Ţic mobil şi plin de veselie debordantă, Laurenţiu Nicu, în Omul de tinichea, reconfirmă supleţea şi expresivitatea cu totul specială pe care le-am aplaudat şi în alte roluri, Nicolae Popa, în Omul de paie, având date foarte asemănătoare care îi permit să realizeze, la rândul său, o adevărată creaţie, ceea ce, pe alte coordonate, se poate spune şi despre Edith Mag, o Vrăjitoare cu temperament vulcanic şi umor irezistibil, dar şi despre Andreea Gheorghe în exuberantul Şiretlic, Alexandru Petre, care întrupează un Leu sensibil şi bonom sau despre Gabriel Marciu în Maimuţoiul-şef, în timp ce Carmen Roibu este o Zână bună caldă şi luminoasă, Daniel Cornescu – un sfătos Prezentator, dar şi Vrăjitor din Oz, iar Dragoş Teodorescu îi interpretează episodic pe Paznic şi Unchiul Henry, rolurile de compoziţie şi cele „de linie“ completându-se, alcătuind o „echipă“ omogenă care dansează, spune proza cu dezinvoltură şi naturaleţe, susţine un play-back (pe muzica înregistrată) care se integrează cursiv într-un demers artistic echilibrat sub toate aspectele.
   Mişcarea alertă, logică şi fără urmă de „îngroşare“ se derulează într-un cadru marcat de câteva elemente ce definesc ambianţa fiecărui tablou – căsuţa, câmpul înflorit, castelul –, iar costumele foarte sugestive caracterizează personajele în datele lor definitorii „de poveste“, dar într-o manieră cumva pusă pe glume, deci agreabilă şi plină de farmec. Fiecare element capătă o semnificaţie bine determinată, iar dansul se încadrează de la sine acolo unde trebuie, eroii evoluând alături de flori, albine, gâze bune şi rele, maimuţe „fioroase“ aşa cum se petrece în orice poveste ce… se respectă.
   Chiar dacă muzica aduce doar câteva melodii care se cam repetă, iar textul vorbit este amplu, spectacolul având o durată de peste două ore, copiii – între 3 şi 12 ani – au fost captivaţi din prima clipă (dovadă fiind liniştea perfectă din sală), iar la final au aplaudat îndelung şi entuziast. Faptul că asemenea reprezentaţii impecabil realizate îşi ating scopul, s-a reflectat şi în tentaţia celor mici de a urca pe scenă în pauză, încercând să imite mişcările artiştilor, semn că le-a plăcut şi că ar vrea şi ei să devină, poate, interpreţi adevăraţi pe o scenă adevărată sau măcar să revadă spectacolul, aşteptând totodată cu nerăbdare ca Teatrul să le ofere alte şi alte producţii la fel de tentante. Este ceea ce trebuie să facă orice instituţie care îşi propune să atragă spectatorii de orice vârstă către genul liric, formând publicul de mâine prin asemenea producţii în care se cântă bine, se joacă încântător, copiii convingându-se mai târziu că şi operele şi operetele vor fi la fel de atractive. Iar părinţii şi bunicii se lasă şi ei în voia basmului, intrând cu plăcere într-o lume pe care, poate, îşi doresc să o reînvie măcar cu astfel de prilejuri.
   Performanţa pentru care toţi cei implicaţi merită toate laudele este cu atât mai demnă de admiraţie cu cât repetiţiile şi pregătirile pentru premieră s-au făcut în paralel cu cele pentru o altă nouă montare – opera Boema de Puccini – care, în 20 octombrie, va vedea lumina rampei, efortul fiind deci amplificat, dar răsplătit din plin de succesul repurtat, de multe flori şi aplauze binemeritate.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe