Pictura
realizată de Rodica Gheorghe Avram este
neîncadrabilă într-un stil ori curent dintre cele cu care timpul ne-a
familiarizat şi, totuşi, în unicitatea ei este parte integrantă a artei, bântuită
de melancolii, simboluri, expresionism, geometrie ca măsură a ordinii din
universul fără margini, migală de orfevru botezată în lumini şi umbre îndărătul
cărora mai rămâne ceva de neatins.
Expoziţia
de Pictură – grafică de la Cercul
Militar Naţional – Galeria Artelor a fost o pledoarie pentru forţa evocatoare
de sensuri bănuite în ţesătura de linii filigranate a lucrărilor purtătoare de
aurul culorii preschimbat în corolă de floare, chip omenesc, metaforă,
simbolistică, semne cu trimitere spre arta creatorilor anonimi, ca un creuzet în
care se vor fi topit toate elementele naturii spre a se metamorfoza în esenţe
inefabile.
Formată
la Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu“ din Bucureşti, pictoriţa
Rodica Gheorghe Avram a participat, începând cu anul 1982, la multe târguri
internaţionale organizate de UCECOM, a avut peste douăzeci de expoziţii
personale, respectiv participări la expoziţii colective în România, are lucrări
în colecţii private din Europa, Asia, America şi are, în primul rând, un stil cu
totul original de a abstractiza preamultul din arta care nu face decât să se închine
supusă modelului din natură. La ea, închinarea are un sens mai straniu: este o
melancolie filigranată, o invitaţie la tainele neprinse în limbajul cuminte al
culorii şi care, printr-un alt soi de cuminţenie, fascinează privitorul şi-l îndeamnă
la tihnă lucidă şi scormonitoare.