Un public numeros a „invadat“ Ateneul Român de Sf. Ştefan, acolo unde Orchestra Medicilor „Ermil Nichifor“ a oferit un concert de sărbători. Prin starea generală de bine pe care au creat-o celor din sală, medicii-muzicieni au reuşit să-şi cucerească audienţa, aflăm de la Anca Florea.

"> Medici, muzică, sărbători - Viața Medicală
Cultură

Medici, muzică, sărbători

de Anca FLOREA - ian. 9 2013
Medici, muzică, sărbători

Un public numeros a „invadat“ Ateneul Român de Sf. Ştefan, acolo unde Orchestra Medicilor „Ermil Nichifor“ a oferit un concert de sărbători. Prin starea generală de bine pe care au creat-o celor din sală, medicii-muzicieni au reuşit să-şi cucerească audienţa, aflăm de la Anca Florea.

   A intrat deja în tradiţie ca, de Sf. Ştefan,Orchestra Medicilor „Ermil Nichifor“ să ofere, cu acelaşi Iosif Ion Prunner la pupitru, un concert de sărbători, menit să aducă o stare „de bine“ deopotrivă celor de pe scenă şi celor din sală. Şi tocmai de aceea, un public incredibil de numeros a „invadat“ Ateneul, mulţi stând chiar în picioare, dornici să asculte şi să aplaude pagini binecunoscute, interpretate cu reală plăcere şi dăruire.
   Iar avalanşa de spectatori a fost răsplătită cu un program aparte, cu o amploare… cât două concerte la un loc, colaborând cu solişti în general constant invitaţi în microstagiunea ansamblului, dar şi cu o formaţie corală excelentă sau cu un… dansator de flamenco. Am ascultat şi „aranjamente“ cuprinzând citate din colinde celebre – fie orchestrale, în Festival de Crăciun de Anderson, fie corale, în Natalis Domini de Ş. Nichifor, partitură interpretată deosebit de bine de Corul „Vox Medicalis“ al studenţilor Facultăţii de Medicină, dirijat cu rigoare şi supleţe de Tudor Iliescu. Apoi, pagini din opere de Mozart, Bizet, Puccini, Delibes, Rossini sau din operete semnate de Lehár, Kálmán, Strauss, Suppé, pe lângă îndrăgitul Noël de Adam sau o pagină dintr-o zarzuelă, abordate (şi) de solişti ai Operei Naţionale Bucureşti precum mezzosoprana Oana Andra şi baritonul Iordache Basalic, binecunoscuţi melomanilor atât din spectacolele curente, asemeni tenorului Cristian Mogoşan (de la Cluj), cât şi din concerte sau recitaluri, dar şi de sopranele Alina Bottez şi Ana Cebotari. O surpriză deosebit de plăcută a fost însă tânăra soprană clujeană Nicoleta Maier, o apariţie scenică şi un glas cu un potenţial demn de interes. O schimbare de atmosferă a adus finalul primei părţi, propunând piese de Piazzolla şi Tieppo, în care orchestra a cântat alături de pianista Ioana Lupaşcu, acompaniindu-l pe Lucas Molina, dansator de flamenco într-o manieră mai… coregrafică (în special în mişcarea mâinilor), cu o bătaie a tocurilor pregnantă ca ritmică dar, trebuie să recunosc, puţin cam monotonă şi… mereu la fel, aşa cum s-a petrecut şi în bisul acordat cu uşurinţă – Dansul focului de Manuel de Falla. Structura „mai altfel“ s-a păstrat şi în partea a doua, secvenţele din opere şi operete fiind urmate de „şlagăre“ straussiene, nelipsite şi mult aşteptate în asemenea concerte – Dunărea albastră şiMarşul Radetzky, „obligatorii“ în încheierea unei seri de sărbătoare, în prag de An Nou.
   Extrem de solicitant pentru medicii-in­strumentişti şi colaboratorii lor, programul a fost răsplătit prin aplauze entuziaste şi prelungi, semn că publicul – meloman sau nu – a gustat din plin fiecare moment de muzică frumoasă. Şi, tocmai de aceea, apreciind efortul celor care, în doar câteva ore, au schimbat halatul alb cu costumul „de scenă“, bisturiul sau stetoscopul cu arcuşul, pentru a ne bucura cu aproape trei ore „de bine“, nu este cazul să „observ“ acum eventualele decalaje, scăpări, nesiguranţe sau greşeli (remarcate, de altfel, şi la o parte dintre solişti), pentru că primordială a fost starea generală creată, darul pe care şi l-au oferit şi… ni l-au oferit toţi cei aflaţi pe scenă, reuşind să-i cucerească şi pe cei care, poate, se aflau pentru prima oară la Ateneu, dovadă fiind şi faptul că nimeni nu a „abandonat“, regretând, probabil, că programul a ajuns la final.
   După cum a anunţat şi prof. dr. Mircea Penescu – de o viaţă concertmaistru al orchestrei –, se cuvin adresate mulţumiri organizatorilor şi celor care au susţinut acest demers pretenţios, implicându-se şi Fundaţia „Medicina şi Muzica“, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ sau Fundaţia cu acelaşi nume şi Filarmonica bucureşteană, cocheta „invitaţie-program“ precizând că s-a realizat „cu sprijinul Guvernului României“.
   În sală, şi medici şi solişti de altădată, şi împătimiţi ai muzicii sau prieteni constanţi ai celor din orchestră, întotdeauna prezenţi la concertele pe care medicii-muzicieni le oferă cu generozitate şi pasiune. Şi pentru toţi se cuvine un „La mulţi ani“ rostit (sau cântat) de către cei care aşteaptă deja să urce din nou pe scenă sau… să reintre în sală pentru o altă „repriză“ de asemenea gen, care, cu siguranţă, se pune la cale încă de pe acum pentru 2013.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe