Aşa cum ne-a obişnuit în ultimii ani, Teatrul de Operetă a dorit şi în luna martie să ofere publicului o altă partitură atipică, propunând o lucrare de Astor Piazzolla, chiar în ziua în care, după cum a menţionat directorul Răzvan Dincă, autorul argentinian ar fi împlinit 90 de ani. De ce a optat tocmai pentru Maria de Buenos Aires, considerată „tangou–operă“, bazată pe un libret destul de ciudat, chiar controversat, semnat de Horacio Ferrer? Probabil pentru muzică. (...)"> „Maria de Buenos Aires“ a ajuns la Operetă - Viața Medicală
Newsflash
Cultură

„Maria de Buenos Aires“ a ajuns la Operetă

de Anca FLOREA - mar. 18 2011
„Maria de Buenos Aires“ a ajuns la Operetă

   Aşa cum ne-a obişnuit în ultimii ani, Teatrul de Operetă a dorit şi în luna martie să ofere publicului o altă partitură atipică, propunând o lucrare de Astor Piazzolla, chiar în ziua în care, după cum a menţionat directorul Răzvan Dincă, autorul argentinian ar fi împlinit 90 de ani. De ce a optat tocmai pentru Maria de Buenos Aires, considerată „tangou–operă“, bazată pe un libret destul de ciudat, chiar controversat, semnat de Horacio Ferrer? Probabil pentru muzică. (...)

   Aşa cum ne-a obişnuit în ultimii ani, Teatrul de Operetă a dorit şi în luna martie să ofere publicului o altă partitură atipică, propunând o lucrare de Astor Piazzolla, chiar în ziua în care, după cum a menţionat directorul Răzvan Dincă, autorul argentinian ar fi împlinit 90 de ani. De ce a optat tocmai pentru Maria de Buenos Aires, considerată „tangou–operă“, bazată pe un libret destul de ciudat, chiar controversat, semnat de Horacio Ferrer? Probabil pentru muzică. Aceasta îmbină specificul tangoului cu scriitura instrumental-camerală şi cu elemente ale teatrului liric. Sau poate pur şi simplu pentru că regizorul-coregraf slovac Mario Radacovsky a imaginat o reinterpretare a povestirii, aducând în prim-plan dansul, cu raportări la mişcările şi atitudinile specifice tangoului clasic, dar într-o viziune în care se regăsesc trăsături ale dansului modern. Sub acest aspect, balerinii teatrului au demonstrat, încă o dată, că au capacitatea de a aborda şi asemenea „ţesătură“ destul de solicitantă, însă mai puţin complexă şi sugestivă decât producţia realizată, în trecutele stagiuni, de către Răzvan Mazilu. Vorbind despre performanţă, cred că principalul merit îl au instrumentiştii, care au reuşit să creeze sonoritatea atât de particulară a muzicii de Piazzolla, împlinită şi prin invitarea unui italian pentru a cânta la bandoneon (din păcate nici numele său, amintit în preambulul spectacolului de către director, nici cel al talentaţilor membri ai orchestrei, care au susţinut şi momente solistice şi de ansamblu cu multă rigoare şi acurateţe, nu sunt notate pe „fluturaşul“ de sală şi nici măcar în prezentarea online). (...)
Mai multe detalii în ziarul nostru, Viaţa medicală.
 
 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe