Un film atent lucrat şi şlefuit, cu dialoguri acide, comice pe alocuri şi totuşi extrem de tăioase. O distribuţie de excepţie care rivalizează cu orice altă producţie americană. Cu mult peste orice limită impusă de thriller ca gen. Se simte ochiul atent şi mintea ascuţită a unui regizor maestru care ajunge să exploreze cele mai profunde straturi ale intrigii politice, dar şi ale minţii umane. Vorbim de Roman Polanski şi al său „The Ghost Writer“ sau Marioneta (în varianta care circulă în cinematografele din România). Ursul de Argint la Berlin, cea mai bună regie. (...)"> Fantomele trecutului şi fineţea artei regizorale - Viața Medicală
Newsflash
Cultură

Fantomele trecutului şi fineţea artei regizorale

de Ilinca BELCIU - aug. 13 2010
Fantomele trecutului şi fineţea artei regizorale

   Un film atent lucrat şi şlefuit, cu dialoguri acide, comice pe alocuri şi totuşi extrem de tăioase. O distribuţie de excepţie care rivalizează cu orice altă producţie americană. Cu mult peste orice limită impusă de thriller ca gen. Se simte ochiul atent şi mintea ascuţită a unui regizor maestru care ajunge să exploreze cele mai profunde straturi ale intrigii politice, dar şi ale minţii umane. Vorbim de Roman Polanski şi al său „The Ghost Writer“ sau Marioneta (în varianta care circulă în cinematografele din România). Ursul de Argint la Berlin, cea mai bună regie. (...)

Polanski este, fără îndoială ori prea multe dubii, regizorul care ne ajută să redescoperim unul dintre genurile atât de bine explorate în urmă cu zeci de ani, acum pe cale de dispariţie: thrillerul. Construit cu meticulozitate pe fundalul unui conflict politic mondial, atinge perfecţiunea. S-a vorbit despre faptul că ar aduce foarte mult cu realitatea, că există elemente de legătură care te duc cu gândul la personalităţi politice contemporane. Tony Blair ar fi unul, dar legătura este inevitabilă de vreme ce personajul secundar din film, Adam Lang (Pierce Brosnan) este fostul prim-ministru britanic. Modul misterios în care Roman Polanski şi Robert Harris construiesc scenariul aproape că te face să uiţi de orice legătură cu realitatea. În acest mod simplu, fantoma care trebuie să scrie memoriile fostului prim-ministru trebuie să acţioneze condiţionat, dar şi sprijinit de informaţiile ce îi sunt servite. Orice element în plus îi poate pune în pericol viaţa, altfel spus, totul devine o simplă chestiune de alegere. Ori e periculos, ori devine neinteresant. Arta marionetei începe acolo unde personajele îşi termină de spus povestea, iar el continuă să filtreze informaţiile, evenimentele, istoria. Personajul lui Ewan McGregor este extrem de bine pus la punct încă de la început: aproape că te minunezi de prezenţa lui la un interviu pentru un asemenea post. Un bărbat fără prea multe obligaţii, destul de zăpăcit, dar extrem de sigur pe el atunci când începe un lucru, natural şi firesc, dezarmant pe alocuri. (...)
Articolul integral îl puteţi citi în ziarul nostru, Viaţa medicală.
 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe