Autentificare

Dacă ești abonat medichub.ro, autentificarea se face cu adresa de E-mail și parola pe care le utilizezi pentru a intra în platformă.
Abonează-te la „Viața medicală” ca să ai acces la întreg conținutul săptămânalului adresat profesioniștilor din Sănătate!
#DinRecunostinta

Căutare:

Căutare:

Acasă  »  LIFESTYLE  »  Cultură

Echipa de campanie

Viața Medicală
Dr. Eugenia GROSU-POPESCU joi, 11 octombrie 2012
   Există zile ale mamelor, ale taţilor, ale vârstnicilor, ale sănătăţii, ale inimii, ale sănătăţii mintale ş.a.m.d.; există zile de luptă anti-TB, anti-SIDA, antifumat ş.a.m.d.; cu astfel de prilejuri, se organizează evenimente memorabile, specialiştii se întrec în a etala adevăruri şi sfaturi utile, dar, tot aşa cum cultura nu se clădeşte, ci doar se susţine în orele fascinantelor „nopţi ale muzeelor“, aşa cum cercetarea nu se naşte, ci doar se arată vederii fanilor în nopţile cercetătorilor, nici educaţia pentru sănătate nu se poate realiza doar în zilele dedicate unei mari probleme sau alteia. Hotărâtoare sunt, în astfel de acţiuni, trebuie să recunoaştem, măsura şi modalităţile de implicare ale mass-mediei. O dovedeşte chiar în aceste zile televiziunea, când Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi şi Ilie Năstase apar alături de profesorul Gheorghe Burnei şi colegii dânsului în clipul „Împreună, pentru cei mici!“ din campania strângerii de fonduri pentru înzestrarea cu echipamente adecvate a secţiei „Alexandru Pesamosca“ de la Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii „Maria Sklodovska Curie“ din Capitală.
   Guraliva şi veşnic arţăgoasa Antena 3 are, în acest demers, o contribuţie remarcabilă. Invitaţi în studio, la lansarea campaniei, n-au fost doar cei trei sportivi de talie mondială, ci şi realizatoarea de emisiuni radio şi tv Liana Stanciu, puternic ataşată de respectivul spital. O fundaţie, „Mereu aproape“, a venit cu fonduri pentru susţinerea campaniei. Ceea ce nu e deloc neglijabil. S-au comandat tricouri colorate în verde închis şi – cu alb – însemnele campaniei, plus – foarte citeţ pe tricou – numărul de SMS prin care se pot face donaţii. Aproape fiecare realizator care apare pe ecran poartă un asemenea tricou cu inscripţii, ale căror rosturi le şi explică, în felul propriu. Împreună cu îndemnul adresat telespectatorilor de a contribui pe cât posibil la strângerea de fonduri. În paralel, s-a creat un emoţionant imn al campaniei. Mijloace audio şi video, aşadar, cu purtători de mesaj sub formă de clip, de muzică, de talk-show, de tricouri şi, nu în ultimul rând, de oameni – purtătorii, dotaţi cu gândire, cu memorie şi imaginaţie, ai purtătorilor de mesaj. Pe lângă accesibilitatea, atractivitatea şi importanţa mesajului, pe lângă strălucirea şi dinamismul cadrului, pe lângă notorietatea, inventivitatea şi inteligenţa participanţilor, un aliat extrem de puternic a fost revendicat de organizatori: timpul. Campania nu este a unei zile sau a unei nopţi. La ora când scriu, ea are deja vechime. Lumea nu s-a plictisit, însă, pentru că mereu alte figuri îmbracă aceleaşi tricouri şi spun, mereu în alte feluri, povestea Clinicii de chirurgie „Alexandru Pesamosca“ de la Spitalul „Marie Curie“.
   Mă şi gândesc cum s-ar putea desfăşura o campanie de succes pentru o lege, de exemplu, care să apere (măcar) generaţia tânără şi foarte tânără, de marele pericol al atacului bacililor Koch multirezistenţi, sau pentru o alta care să micşoreze îngrijorătorul număr al depresivilor lumii (că tot vine, pe 10 octombrie, Ziua mondială pentru sănătatea mintală, cu tema „Depresia“) prin înfrăţirea neuropsihiatriei şi psihologiei cu pedagogia, la Şcoala Părinţilor, la grădiniţe şi în clasele mici de la noi.
   A, da, pentru proiectarea unor asemenea campanii de mare succes sunt necesare victorii prealabile ale unor (pre)campanii: de cucerire a mass-mediei şi a fundaţiilor pentru o astfel de problematică. Cine socoate că mass-media ştie ce spune când spune „tuberculoză“ sau când spune „depresie“ – se înşală amarnic. Gazetarii nu ştiu decât cu totul întâmplător, la fel ca parlamentarii şi alţi politicieni, dar nici medicii nu par a avea suficient curaj şi forţă pentru a cuceri gazetarii, televiziunile şi fundaţiile. O muncă în echipă ar putea da însă roade, în timp. Echipa s-ar putea numi „Medicii pentru politici sanitare sănătoase“. Sau altfel.

Abonează-te la Viața Medicală

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața medicală”, săptămânalul profesional, social și cultural al medicilor și asistenților din România!
Avem două tipuri de abonamente anuale:
• Tipărit + digital – 200 de lei
• Digital – 129 lei

Prețul include TVA și taxele poștale de expediere a ziarului.
Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:
• Colegiul Medicilor Dentiști din România – 5 ore de EMC
• Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
• OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
• OAMGMAMR – 5 ore de EMC