De câţiva ani, dansul şi-a găsit, la Sibiu, o casă nu doar primitoare, ci şi deosebit de ofertantă, pentru că, pe lângă faptul că s-a înfiinţat Teatrul de Balet care prezintă producţii interesante, adesea chiar spectaculoase (dovadă elocventă fiind Mandarinul miraculos prezentat impecabil în luna mai), s-a creat şi Concursul internaţional de dans clasic şi contemporan, unic în ţară, ajuns anul acesta la ediţia a IV-a, beneficiind de un juriu select în care, alături de Cristina Hamel în calitate de preşedinte, s-au aflat acum foşti colegi de la Opera bucureşteană – Sergiu Ştefanski, Pavel Rotaru, Florin Brânduşă, toţi de clasă internaţională, dar şi Sergiu Anghel, Alexander Hoffmann, Kim Geung Soo, Gabriela Taub-Darvash sau Constantin Duţu, directorul competiţiei fiind Ovidiu Dragoman (la rândul său fost balerin), deopotrivă conducătorul destinelor culturii sibiene. (...)"> Concurs internaţional de dans la Sibiu - Viața Medicală
Newsflash
Cultură

Concurs internaţional de dans la Sibiu

de Anca FLOREA - iul. 15 2011
Concurs internaţional de dans la Sibiu

   De câţiva ani, dansul şi-a găsit, la Sibiu, o casă nu doar primitoare, ci şi deosebit de ofertantă, pentru că, pe lângă faptul că s-a înfiinţat Teatrul de Balet care prezintă producţii interesante, adesea chiar spectaculoase (dovadă elocventă fiind Mandarinul miraculos prezentat impecabil în luna mai), s-a creat şi Concursul internaţional de dans clasic şi contemporan, unic în ţară, ajuns anul acesta la ediţia a IV-a, beneficiind de un juriu select în care, alături de Cristina Hamel în calitate de preşedinte, s-au aflat acum foşti colegi de la Opera bucureşteană – Sergiu Ştefanski, Pavel Rotaru, Florin Brânduşă, toţi de clasă internaţională, dar şi Sergiu Anghel, Alexander Hoffmann, Kim Geung Soo, Gabriela Taub-Darvash sau Constantin Duţu, directorul competiţiei fiind Ovidiu Dragoman (la rândul său fost balerin), deopotrivă conducătorul destinelor culturii sibiene. (...)

   De câţiva ani, dansul şi-a găsit, la Sibiu, o casă nu doar primitoare, ci şi deosebit de ofertantă, pentru că, pe lângă faptul că s-a înfiinţat Teatrul de Balet care prezintă producţii interesante, adesea chiar spectaculoase (dovadă elocventă fiind Mandarinul miraculos prezentat impecabil în luna mai), s-a creat şi Concursul internaţional de dans clasic şi contemporan, unic în ţară, ajuns anul acesta la ediţia a IV-a, beneficiind de un juriu select în care, alături de Cristina Hamel în calitate de preşedinte, s-au aflat acum foşti colegi de la Opera bucureşteană – Sergiu Ştefanski, Pavel Rotaru, Florin Brânduşă, toţi de clasă internaţională, dar şi Sergiu Anghel, Alexander Hoffmann, Kim Geung Soo, Gabriela Taub-Darvash sau Constantin Duţu, directorul competiţiei fiind Ovidiu Dragoman (la rândul său fost balerin), deopotrivă conducătorul destinelor culturii sibiene. O întâlnire cu adevărat internaţională, în care 27 de tineri sosiţi din Japonia, Coreea, SUA, Suedia, Slovenia, Serbia, Belgia, Republica Moldova şi, bineînţeles, România, au evoluat cu reală plăcere, chiar dacă nivelul lor de pregătire era extrem de variabil, de la cel care mi-a amintit „şcoala de bune maniere“, unde domnişoarele învaţă şi mişcări elementare de dans, la performanţa tehnică şi, sporadic, interpretativă. Privind în ansamblu, s-a remarcat (din păcate) cu pregnanţă faptul că majoritatea sunt preocupaţi de acurateţea execuţiei şi prea puţin de expresivitatea cerută de partitura abordată, departe de a contura trăsăturile şi trăirile personajelor alese; de aceea, am asistat mai curând la momente de… gimnastică artistică, cu rezolvări în parte corecte, dar cu accent pe mişcarea picioarelor, mai deloc cu atenţie la cea a braţelor, care rămâneau astfel în poziţii nefireşti, lipsite de graţie, în totală discordanţă cu solicitările rolului respectiv, în timp ce corpul era rigid, fără supleţe şi mobilitate, iar expresia feţei în general anostă, care trădează inexistenţa implicării afectiv-emoţionale pe care o aşteptam.
   Un alt aspect frapant a fost sărăcia repertorială, în prima seară succedându-se parcă la nesfârşit aceleaşi pagini din Corsarul sau Don Quijote şi Talisman, „respirând“ câteva clipe în momentele din Lacul lebedelor, Frumoasa din Pădurea adormită, Paquita, Flăcările Parisului sau Diana şi Acteon. Şi pentru că etapa a II-a a fost rezervată dansului contemporan, juriul a hotărât ca toţi participanţii să fie admişi, dându-le astfel şansa unei apariţii superioare într-un alt registru; dar m-a mirat (şi dezamăgit) atât coregrafia, departe de ceea ce speram, combinând uneori poantele şi mişcările baletului clasic cu eventuale repere din vocabularul specific contemporan, cât şi automatismul cu care tinerii au „executat“ partiturile, excepţie făcând Cristina Dijmaru şi Bogdan Cănilă (solişti ai Operei Naţionale Bucureşti, cu o plasticitate cuceritoare în Radio and Juliet), Constantin Tcaci (din Rep. Moldova, într-o compoziţie de mare efect, inspirată din folclorul românesc şi realizată cu talent şi un umor debordant), Reina Yagura şi Bogdan Plopeanu (solişti ai teatrului-gazdă, sensibili şi… înţelegând ce sugerează Sync). (...)
Mai multe detalii în ziarul nostru, Viaţa medicală.
 
 

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe