Pentru vara asta caniculară, o vizită la
Galeria Artelor de la Cercul Militar Naţional din Capitală, echivalează cu o
intrare într-o oază de linişte şi răcoare.
Expoziţia „Acuarela“ a pictorului Gheorghe
Ioniţă (membru UAP, artist plastic la Studioul de Arte al Armatei,
respectiv director al Institutului între 1980 şi 1995), este o astfel de oază.
Explozii florale (maci la margine de lan), pilaştri sprijinind bolţile
timpului, ziduri groase îndărătul cărora se ghiceşte aerul tare, îmbietor la
siestă după o plajă, pe cât de râvnită, pe atât de epuizantă, copii (neapărat
cuminţi!) privind cu atenţie spre un înainte de care n-au ştire, cupe de
magnolie ca nişte degete de boare îndreptate spre cer (pentru care rugă? pentru
care taină?), „chipuri“ ale cetăţii lui Bucur (pasajul Vilacrosse, înveşmântat în
lumini de răsărit, de seară, de amurg auriu), peisaje rurale cu mereu
prezentele căpiţe de fân ca o promisiune de parfumuri rare, lacul cu umbre
tremurate, pădurea, totul se regăseşte în lucrările artistului, ordonate într-o
logică a purităţii care se transmite privitorului printr-un mesaj cuminte, de înţeles.
Întârziind în faţa fiecărei lucrări, să uităm
răstimp de o respirare de graba aceea spre nicăieri cu care ne tot garnisim
zilele şi să ne bucurăm de gura de rai care ni se iveşte în cale când, în urbea
devastată de pârjol solar, paşii se vor opri singuri acolo, la Galeria Artelor
de la Cercul Militar Naţional.
Despre artistul pictor ce-ar mai fi de spus?
Poate, că şi-a semnalat intrarea în lumea artei încă din anul 1966, când şi-a
deschis întâia expoziţie personală, după ce, în 1964, a absolvit Institutul de
Arte Plastice şi Decorative „Nicolae Grigorescu“ din Bucureşti, secţia Pictură
monumentală.