Newsflash
Advertorial

Gedeon Richter – 120 de ani în slujba sănătății femeilor

de - sept. 24 2021
Gedeon Richter – 120 de ani în slujba sănătății femeilor

Asigurarea calităţii vieţii femeilor din întreaga lume a fost dintotdeauna misiunea companiei, tocmai de aceea, Richter investește în mod continuu resurse semnificative în dezvoltarea unui vast portofoliu de produse pentru îngrijirea sănătăţii femeilor.

Istoria companiei Gedeon Richter a început să fie scrisă în anul 1901, la Budapesta, de farmacistul Gedeon Richter, imediat după achiziţionarea farmaciei „Sas“ (Vulturul). Parcursul de succes al companiei se datorează expertizei și urmăririi nivelului ridicat de inovaţie. Viziunea pentru viitor și strategiile atent trasate de-a lungul deceniilor de activitate au transformat Gedeon Richter într-o companie farmaceutică de renume din Europa, cu subsidiare producătoare și o reţea de marketing care se întinde pe tot mapamondul.

Sănătatea femeii, prioritate pentru Gedeon Richter

Asigurarea calităţii vieţii femeilor din întreaga lume a fost dintotdeauna misiunea companiei, tocmai de aceea, Richter investește în mod continuu resurse semnificative în dezvoltarea unui vast portofoliu de produse pentru îngrijirea sănătăţii femeilor, continuând astfel eforturile fondatorului, care a fost unul dintre pionierii cercetării în domeniu. Activităţile de dezvoltare și producţie a preparatelor organoterapeutice datează încă de la începutul secolului trecut, acestea deschizând drumul și punând bazele portofoliului complex de medicamente revoluţionare, pe care compania îl deţine în prezent, menite să răspundă nevoilor de tratament ale femeilor.

De la primul contraceptiv oral, lansat de companie în 1966, și până la portofoliul vast din prezent, principiul fundamental a rămas neschimbat: protejarea sănătăţii femeii, prin formule inovatoare, cu rezultate clinice dovedite.

Gedeon Richter oferă o gamă largă de opţiuni contraceptive pentru a susţine femeile în parcurgerea priorităţilor din diferitele etape ale vieţii lor. Portofoliul de produse cu formule inovatoare, disponibil la nivel internaţional, ce conţine contraceptive orale de generaţia întâi, a doua, a treia și a patra, contraceptive de urgenţă și sisteme intrauterine, oferă femeilor posibilitatea de a alege produsele care se potrivesc cel mai bine nevoilor lor individuale.

Îngrijirea personalizată pentru femeile aflate la menopauză este indispensabilă. Pe baza expertizei în domeniu, Gedeon Richter deţine în portofoliu un produs unic, inovator, care folosește terapia transdermală, oferind astfel administrare personalizată și posibilitatea ajutărilor fine în dozaj.

Dezvoltarea continuă – calea spre noi valori

Inovaţia, accentul pe dezvoltare continuă și pe utilizarea celor mai avansate tehnologii sunt cei mai importanţi piloni de susţinere ai activităţii Richter, care, alături de valorile tradiţionale ale companiei, vor călăuzi în continuare generaţiile Richter spre îndeplinirea scopului primordial, acela de a contribui la sănătatea pacienţilor din întreaga lume, prin intermediul celor mai avansate și eficiente tratamente.

Planifică Neprevăzutul

Campania „Planifică Neprevăzutul” a fost lansată în 2013 de Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală (SECS) în parteneriat cu Gedeon Richter România, ca o inițiativă de informare și educare privind folosirea corectă a contracepției moderne.

Platforma online de educație sexuală și contraceptivă PlanificăNeprevăzutul.ro informează și educă publicul larg, în special tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani, cu privire la metodele de contracepție modernă, oferind informații utile despre modul de folosire, avantajele și dezavantajele fiecărei metode contraceptive, demontând mituri și percepții despre acest subiect.

În perioada 07 mai - 13 iunie 2021 s-a desfășurat pe platforma Planifică Neprevăzutul un sondaj, ce și-a propus să analizeze principalele provocări sexuale și personale resimțite de publicul tânăr în noul context sanitar. Sondajul s-a realizat prin folosirea unui chestionar online, publicat chiar pe website-ul campaniei. La întrebările chestionarului au răspuns 324 de tineri din țară, cu vârste cuprinse între 14 și 30 de ani, din mediul urban (74%) și rural (26%).

Infografic quiz iunie 2021

Cum a afectat pandemia viața personală a tinerilor

O proporție de 59% dintre tinerii din România care au participat la sondajul PlanificaNeprevazutul.ro au menționat că aveau relații personale în momentul debutului pandemiei cu noul coronavirus (martie 2020), în timp ce 41% dintre aceștia au mărturisit că, în momentul respectiv, erau singuri. Astăzi, la mai mult de un an de criză sanitară globală, 58% dintre ei se declară implicați în relații personale fericite, 13% spun că au relații complicate, în timp ce 14% dintre ei sunt singuri, dar și-ar dori să aibă un partener.

Ultimul an, marcat de incertitudini, restricții și provocări, i-a determinat pe 38% dintre cei chestionați să se apropie mai mult de partenerul de cuplu, în vreme ce 26% dintre tineri au precizat că nu au simțit mari schimbări în relația de cuplu în această perioadă. Pe 13% dintre respondenți, pandemia i-a distanțat de parteneri, în timp ce 11% dintre tineri au răspuns că le-ar fi plăcut să fie implicați în relații în acest timp. La polul opus, 12% dintre tineri au petrecut singuri ultimul an și s-au bucurat de acest statut.

Întrebați despre stările emoționale pe care le-au trăit în ultimul an, tinerii au menționat anxietatea (34%), plictiseala (19%), dar și fericirea (18%) și optimismul (13%) printre cele mai frecvente dispoziții cu care s-au confruntat în tot acest timp. Distanțarea de partener și întâlnirile mai rare cu acesta a fost cea mai mare problemă confruntată în pandemie, din punct de vedere emoțional și intim, fiind menționată de peste 40% dintre participanții la studiu. O proporție de 32% dintre respondenți au declarat că nu au simțit că s-ar fi schimbat ceva în relația lor personală ori intimă.

De altfel, unii dintre tineri au perceput ultimul an ca fiind o perioadă în care au dedicat mai mult timp dezvoltării personale (33%) și explorării sexuale (14%) și care i-a apropiat, totodată, de partenerul de cuplu (în 22% dintre situații), dar și de familie (12%).

28% dintre tineri nu au avut viață sexuală în pandemie; informarea despre sex, făcută pe internet; prezervativul rămâne cel mai folosit mijloc de contracepție

În ceea ce privește temerile și problemele de natură personală și sexuală cu care s-au confruntat în ultimul an, peste 50% dintre tineri au menționat partenerul ca fiind persoana cu care au discutat despre frici, în vreme ce 17% dintre ei au recunoscut că nu au discutat cu nimeni despre aceste probleme. 19% și-au ales prietenii ca sprijin în comunicare, în timp ce 6% dintre tineri au

discutat cu un membru al familiei ori cu o rudă apropiată (2%). Doar 2% dintre tineri s-au adresat unui psihoterapeut, iar 1% au ales să meargă la medicul specialist (ginecolog ori urolog).

De altfel, în ultimul an, 66% dintre tineri s-au informat despre viața sexuală de pe internet, citind pe site-urile specializate. 23% dintre aceștia au mărturisit că nu au avut nevoie de informare sau ajutor în acest aspect, în timp ce 8% au apelat la ajutorul medicului specialist, iar 3% la prieteni.

Referitor la problemele de natură sexuală avute în ultimul an, 32% dintre tineri au mărturisit că nu s-au lovit de astfel de probleme, deși au fost activi din punct de vedere sexual. 18% dintre ei au menționat ca principale probleme de natură sexuală secrețiile modificate/mâncărimile în zona intimă, riscul de sarcină din cauza sexului neprotejat (11%) ori a accidentelor din timpul contactelor sexuale, în folosirea prezervativelor (9%). 28% dintre tineri au mărturisit că nu au avut viață sexuală în această perioadă. Doar 16% dintre aceștia au ales să meargă la un control de rutină, în ultimul an, ori pentru rezolvarea problemelor sexuale (11%).

Legat de metodele de contracepție preferate de tineri, prezervativul se numără printre cele mai folosite (44%), alături de metoda retragerii (12%) și pilulele anticoncepționale (11%). 7% dintre respondenți au mărturisit că nu au folosit și nu folosesc nicio metodă de contracepție. Tinerii folosesc o metodă anume pentru că le oferă încredere împotriva unei sarcini nedorite ori a eventualelor boli de natură sexuală (20%), precum și din obișnuință acumulată în timp (15%) ori pentru că simt că li se potrivește lor (14%). Totodată, 19% dintre respondenți au specificat că au folosit pilula de a doua zi, în ultimul an, o dată sau de mai multe ori.

Abonează-te la Viața Medicală!

Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea medicală, abonează-te la „Viața Medicală”, publicația profesională, socială și culturală a profesioniștilor în Sănătate din România!

  • Tipărit + digital – 249 de lei
  • Digital – 169 lei

Titularii abonamentelor pe 12 luni sunt creditați astfel de:

  • Colegiul Medicilor Stomatologi din România – 5 ore de EMC
  • Colegiul Farmaciștilor din România – 10 ore de EFC
  • OBBCSSR – 7 ore de formare profesională continuă
  • OAMGMAMR – 5 ore de EMC

Află mai multe informații despre oferta de abonare.

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul www.viata-medicala.ro, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.

Da, sunt de acord Aflați mai multe