resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment

MedicHub

| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Dacă nu eu, atunci cine?

Autor: Dr. Nicolae-Iordache IORDACHE | 16 Iunie 2017
     Am petrecut o bună parte din ultimii ani ținând traininguri sau scurte workshopuri pe tema comunicării doctor–pacient. Întrucât experiența mea în halat alb s-a încheiat brusc la finalul anului 6, mă apasă cumva subiectul credibilității în fața publicului. Firește, faptul că am dat și eu aceleași examene de student pe care le-au dat și invitații mei ajută într-o oarecare măsură: avem ceva în comun. Mai fac apel și la experiențele mele de pacient sau aparținător prin labirintul sănătății românești și asta mă califică suplimentar. Apoi, ca abordare, niciodată nu încerc să conving pe nimeni să facă ceva pentru că așa am citit eu într-o carte. Fac eforturi să le pun participanților o „oglindă” în față pentru a se înțelege pe ei înșiși, creez contextul în care să se descopere ei înșiși pe ei și pe colegii lor, încurajez dezbaterea, documentez opțiunile, discutăm cazuri reale, concrete. Mulți participanți mi-au mulțumit, în decursul vremii, pentru că am avut îndrăzneala să le pun la încercare credințele și reflexele. Nu știu de ce, dar am mare succes la sceptici. O singură problemă mi-a fost dat să întâlnesc, în special atunci când auditoriul nu a venit cu gândul să își îmbunătățească abilitățile de comunicare. La modul ilustrativ, problema poate fi rezu
Publicitate
mată astfel. În mai toate întâlnirile cu peste 15 participanți, este cineva care, la finalul evenimentului, se exprimă așa: „Domnule doctor, să știți că aveți mare dreptate, ideile dv. sunt foarte bune, dar, dacă ați sta măcar o oră cu noi în cabinet, să vedeți ce probleme avem noi!...”.
     Nu pot nega existența acelor probleme. Nu pot nega nici faptul că nu le-aș cunoaște. Ele există și sunt specifice locului de practică sau individului. Însă, un lucru de care sunt absolut convins este acela că, atunci când gândești așa, practic ți-ai pierdut vremea asistând (nu participând) la curs. Nu vei schimba nimic. Nici acum și nici atunci când parte dintre problemele care te rețin acum vor dispărea. Ceea ce mi-aș dori să spun este că, da, eu știu ce probleme au pentru că și eu mă confrunt zilnic cu ele. Și că, în ciuda lor, am ales o altă cale, una poate mai facilă (uneori, nu), dar sigur mai eficientă, mai frumoasă și mai înnobilatoare.
     Singurii care pot spune asta sunt fix medicii care fac ceea ce fac și participanții. La Cleveland Clinic, experiența pacientului s-a îmbunătățit semnificativ (de la percentila 25 la 99 în doar trei ani, în peisajul clinic american) ca urmare a implicării liderilor clinicii într-un proiect în acest sens. Cu o singură condiție: ca acei lideri să creadă în comunicare și să își dorească să contribuie. Nu ar fi tocmai degeaba. O implicare serioasă și onestă în această privință ar putea fi o moștenire frumoasă de lăsat în urma trecerii meteorice prin peisajul medical românesc. Pentru că are nevoie de așa ceva acum, mai mult ca oricând. Va fi greu să revoluționezi știința medicală, deși nu vreau să descurajez pe nimeni în a încerca asta. În schimb, a provoca o schimbare radicală la nivel comportamental pare a fi foarte fezabil și mai ales plin de recompense, emoțional vorbind. Gândiți-vă!
     Avem nevoie de lideri care să schimbe discursul și comportamentul în fața pacienților și care să îi inspire și pe ceilalți să facă la fel. Ar putea fi singura posibilitate. Calul troian care va schimba destine. Noi îi căutăm pe acești cai troieni, dacă știți pe cineva care poate duce această misiune și vreți, ajutați-mă!
 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală