resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment

MedicHub

| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Cutuma din Codul Penal

Autor: Dr. Vasile IVAN | 6 Martie 2015
   De peste 40 de ani activez în sistemul sanitar românesc şi mai bine de 35 de ani am activat în învăţământul medical universitar. Mă doare sufletul şi uneori chiar percep durere fizică atunci când aflu că un dascăl ori medic a făcut o faptă reprobabilă sau că se încadrează la acte de corupţie.
   Din copilărie şi până astăzi am simţit ce înseamnă să provii dintr-o familie modestă social, dar cu frică de Dumnezeu, şi nu dintr-una cu poziţii sociale înalte. În învăţământul primar, apoi în cel liceal, adeseori am fost surprins de notele obţinute de unii colegi, copii ai potentaţilor vremii, în comparaţie cu rezultatele mele. Judecata părinţilor mi-a fost însă de mare sprijin: „Ai ştiut? Fii mulţumit, ai învăţat, ai deprins, va rămâne“.
   În învăţământul universitar medical pe care l-am urmat, lucrurile s-au repetat.
Publicitate
În preclinic, la un examen, după ce am prezentat şi subiectele unei colege aflate în „criză de exprimare“, am fost apreciat cu notă mai mică decât preopinenta. La un alt examen, pentru că am înlocuit un calcul aritmetic lung şi obositor cu o ecuaţie algebrică de gradul doi, am fost invitat să susţin examenul în toamnă. Lucrurile au continuat în acelaşi mod în clinică, dar şi în secundariat.
   Ajuns cadru didactic universitar, activând şi în totalitarism şi în democraţie, de multe ori mi s-a sugerat telefonic, direct, prin interpuşi ori prin bileţele, că X provine din „stirpea“ cutare. Am considerat că este colegial şi civilizat să răspund că voi ţine cont de recomandare. Am avut însă bunul-simţ să anunţ studenţii că între ei se găseşte un personaj – fără a-i declina numele – pentru care am primit recomandarea unei notări maxime. Dar mi-am îndeplinit, în fiecare caz, funcţia de examinator al cunoştinţelor teoretice şi practice, al deprinderilor, al punctelor slabe şi al celor puternice, recomandându-le studenţilor în cauză ce să remedieze ori să dezvolte, chiar dacă le-am dat nota maximă. După câţiva ani, considerat a fi o persoană „nesigură“, nu am mai primit vreo „recomandare“. Şi eram în totalitarism.
   În democraţie, poziţia mea nu a mai contat, a trebuit să răspund la intervenţii telefonice, bileţele, intervenţii verbale directe sau prin interpuşi. Menţinându-mi poziţia mi-am creat neprieteni, clevetitori.
   „Cutuma“ funcţiei, a telefonului, a bileţelului, a abordării directe ori prin interpuşi, în învăţământ, funcţionează nu numai în România, ci şi în cele mai consolidate democraţii. Când însă cutuma se transformă în articole din Codul Penal, atunci se nasc foarte multe întrebări.
 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală