resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment

MedicHub

| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Cardul nostru cel de toate zilele

Autor: Dr. Daciana TOMA | 27 Martie 2015
Cardul nostru cel de toate zilele
Cu trecerea timpului, am învăţat că nu e bine să fii „pionier“. E mai confortabil să aştepţi să experimenteze alţii. Câştigi timp şi îţi mai menajezi un pic neuronii şi coronarele. Aşa am procedat şi cu activarea cardurilor de sănătate, deşi de-acum eram de-a dreptul caraghioasă, pentru că, din întâmplare, aveam chiar două cititoare de carduri. Dar le ţineam frumos, în „ţiplă“, pentru vremurile ce aveau să vină. Pe la mijlocul lunii ianuarie, am „simţit“ că e nevoie de acţiune, de un pic de adrenalină, aşa că m-am mobilizat şi am purces la activarea primului card. Desigur, de-acum aveam o listă de „aşteptare“ pentru acest demers, după cum, desigur, aveam şi o listă cu „preferinţe“.
   Primul activat a fost cardul persoanei din capul listei de „preferinţe“ (oameni suntem). Cu ajutorul celor de la softul de cabinet, într-o vineri seară (mi-am făcut eu calcule ca să prind momentul când cei de la soft nu sunt foarte solicitaţi), lucrurile au mers foarte uşor. Eram chiar dezamăgită de îndărătnicia de care dădusem dovadă. Astfel, luni dimineaţă, plină de elan şi mândră de noile abilităţi dobândite, am solicitat cardul de sănătate primului pacient care a intrat în cabinet. Şi pentru că eu eram cea care fusese instruită şi pentru că tastele sunt cam mici pe cititorul de carduri, am vrut să fac eu oficiile. Nu cred că mi-a luat mai mult de cinci minute ca să blochez cardul pacientului. Şi când e blocat, apoi e blocat!
   „Isteria“ a început însă în momentul în care am descoperit că nimeni nu ştia ce e de făcut într-o astfel de situaţie: am căutat informaţii pe site-urile CNAS şi CASMB, am sunat la numărul de telefon de pe spatele cardului (asta chiar vă recomand să încercaţi), am sunat la CASMB, am vorbit cu cei de la softul de cabinet, am vorbit cu colegii. Nimeni nu ştia nimic, nicăieri nu era afişat nimic în legătură cu deblocarea cardurilor, de parcă o astfel de întâmplare are o probabilitate la fel de mică precum anexarea României la SUA (după vreo două-trei săptămâni de la această întâmplare, au apărut informaţii despre cum se deblochează cardurile, dar încă nu am încercat să văd cum funcţionează).
   A urmat o săptămână cel puţin interesantă, în care pacienţii, după ce le spuneam că am blocat un card, că nimeni nu ştie ce e de făcut într-o astfel de situaţie, dar că eu îmi doresc să încerc să le activez cardul, piteau iute-iute cardurile în poşetuţe şi spuneau „Lăsaţi, doamna doctor, mai bine să încercăm altă dată, că acum pă
Publicitate
reţi cam ocupată“.
   Am spart „blestemul“ cu ajutorul unui tânăr temerar, care şi-a asumat riscul blocării cardului. Şi de atunci sunt fericită, activez foarte uşor carduri, ori de câte ori pacienţii nu le-au uitat acasă. Sau nu le-au pierdut. Sau nu au cardurile expirate: cu asta încă suntem liniştiţi, dar cardurile vor expira cam toate în aceeaşi perioadă.
   Ce te faci însă cu pacienţii care nu au intrat în posesia cardului de sănătate? Mi-a venit la cabinet, săptămâna trecută, o pacientă disperată că nu şi-a primit cardul. I-am spus să verifice pe site-ul CASMB, dar mi-a explicat că nu are internet şi că nu ştie să facă aşa ceva. Aşa că am început eu să fac săpături. Am găsit link-ul, am verificat. Da, avea cardul la CASMB. Ca să completeze cererea de ridicare a cardului, trebuia să dea numărul de telefon mobil şi adresa de e-mail. Hopa, ia ghiciţi cam ce de adrese de e-mail avea pacienta mea. Noroc că avea telefon mobil. Prin urmare, am dat adresa mea de e-mail şi am primit mesajul următor:

 

——- Forwarded Message ——-
From: CASMB Card <cdig@casmb.ro>
To: cdig@casmb.ro; x
Sent: Monday, March 9, 2015 12:59 PM
Subject: CASMB - Cerere de eliberare Card
 
Buna ziua,
Cererea dv. de eliberare a Cardului Naţional de Asigurări de Sănătate a fost înregistrată.
Cardul dv. de asigurări de sănătate va fi identificat şi expediat în sediul CASMB din Vasile Lascăr în vederea eliberării.
 
Vă rugăm:
1. Să descărcaţi următorul formular PDF (îl puteţi descărca timp de maximum 48 de ore de la data înregistrării cererii).
2. Să îl imprimaţi şi să îl semnaţi.
3. Să aşteptaţi să primiţi un SMS de confirmare (în cel mai scurt timp posibil). SMS-ul de confirmare va fi trimis la ora 08:00 în ziua în care vă puteţi prezenta să ridicaţi cardul.
4. După primirea SMS-ului, să vă prezentaţi cu cererea semnată în vederea ridicării cardului.

Cu prietenie, echipa CASMB

   Iute-iute, am accesat link-ul şi am tipărit cererea. Ce fac însă pacienţii care nu au internet sau adresă de e-mail? De exemplu, mama mea nu are. Cred că mai există pacienţi în România care nu au telefoane mobile. Mama mea are telefon mobil, dar habar n-are ce şi cum e cu SMS-urile. Ce face pacientul care nu are imprimantă? Ce te faci dacă taman în ziua cu pricina, când în sfârşit primeşti SMS la opt dimineaţa, te-a pus naiba să ai de mers la serviciu? Care este de fapt adresa exactă a sediului din Vasile Lascăr? Dacă deschizi site-ul CASMB, nu găseşti această adresă trecută printre sediile CASMB. Până acum le tot ziceam pacienţilor să verifice existenţa cardului pe site-ul CASMB, dar nu m-am gândit nicio clipă cât de discriminatoriu e gândită toată treaba asta.
   În vară am fost în Suedia. Ceea ce m-a impresionat cel mai mult acolo a fost modul în care totul e conceput astfel încât să fie facil de accesat şi util cetăţeanului, indiferent de nivelul de pregătire, statusul economic sau vârsta acestuia. Noi încă facem lucruri doar pe jumătate, fără să ne gândim la cum să creăm avantaje celui pe care l-am desemnat beneficiar.
   Mahatma Gandhi spunea: „Fii tu însuţi schimbarea pe care vrei să o vezi în lume“. Da, schimbarea începe cu fiecare dintre noi. Şi cred că următorul pas pe această cale a schimbării îl constituie formularea publică a opiniei noastre asupra lucrurilor care nu funcţionează. O astfel de atitudine nu constituie doar un drept, ci şi o obligaţie civică.
 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală