resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment


Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Dr. IORDACHE Nicolae-Iordache

Publicitate
 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.

Articole scrise de IORDACHE Nicolae-Iordache

Celor ce pleacă: demnitate!

Numarul 14 (1420) | 7 Aprilie 2017
    Acest articol este mai degrabă despre examenul practic decât despre cel oral. Cu dr. Carmen Marcu m-am întâlnit prima oară la ediția inaugurală a conferinței naționale „Optimizare, performanță și calitate în sănătate”, cu mai bine de un an în urmă. Atunci a prezentat un studiu de caz referitor la (...)

|

Comunicare centrată... pe ce?

Numarul 12 (1418) | 24 Martie 2017
     Pe pacient! Pare o idee bună. În cele din urmă, dacă nu ar fi pacienți, nu ar fi nici medici. În plus, pacienții sunt adeseori în suferință, deci, o dată în plus, merită o atenție specială. Măcar și pentru că nu ți-ai dori să fii în locul lor și că tocmai de asta ești acolo tu, ca medic, (...)

|

De ce (probabil) nu comunici bine?

Numarul 10 (1416) | 10 Martie 2017
 Mă rog, nu tocmai tu, dar poate colegi sau concurenți de-ai tăi. Sau, chiar așa, medicul tău atunci când mai ești și tu bolnav. Sau cel care îți tratează apropiații. În primul rând, pentru că a comunica bine nu a fost niciodată, fie și pentru o săptămână, adevărata ta preocupare sau provocare. Daca ai peste 30 de (...)

|

Prea târziu?

Numarul 9 (1415) | 3 Martie 2017
    Zilele trecute am participat la o întâlnire informală cu presa a fostului director al Spitalului Colentina, medicul Bogdan Andreescu. Acest articol nu este despre cine are dreptate și cine nu, cui i s-a făcut o nedreptate sau că sistemul este iarăși de vină. La subsolul unei cafenele din centrul Bucureștiului, o (...)

|

Dincoace de scandal, amenințări și violență

Numarul 8 (1414) | 24 Februarie 2017
     Cum pot scăpa medicii și personalul care lucrează în spitale de agresiunile și abuzurile emoționale, verbale și, în cele din urmă, fizice? Într-unul dintre numerele recente ale săptămânalului „Viața medicală” am citit două articole pe această temă. Ambele scrise cu amărăciunea pe care este (...)

|

Medicii de care avem (mare) nevoie

Numarul 7 (1413) | 17 Februarie 2017
     Examenul de astăzi este conferința de presă. Zilele trecute am asistat la conferința de presă a unor medici curajoși, care nu au pus capul în pământ și nu au acceptat abuzuri administrative pe seama lor, a colegilor ori a pacienților lor. Au stat față în față cu reprezentanți ai presei scrise și ai (...)

|

Lupta cu strigoii din interior

Numarul 5 (1411) | 3 Februarie 2017
     Atunci când ceva merge nu tocmai cum ți-ai dorit, la spital sau la cabinet, cu cine stai de vorbă? Dacă ai o idee grozavă pe care ai vrea să o pui la treabă acolo unde lucrezi, cu cine dezbați argumentele pro sau contra? Dacă vrei mai mult sau vrei să evoluezi către altceva, pe cine ai în preajmă ca să te (...)

|

Dacă doctorii ar măsura întâi și apoi ar vorbi

Numarul 4 (1410) | 27 Ianuarie 2017
     Am întrebat niște oncologi români, care au participat la un workshop profesional, pe cine mi-ar recomanda să vadă un prieten bun care suferă de cancer la prostată și de ce. Răspunsurile au variat între: „Vino la noi în clinică, pentru că avem aparatură modernă (fără nimic specific pentru afecțiunea (...)

|

De vorbă cu cancerul

Numarul 3 (1409) | 20 Ianuarie 2017
     Ei bine, nu chiar cu cancerul, ci cu pacienții care îl trăiesc și cu familiile acestora. Comunicarea cu pacienții încercați de cancer are reputația de a fi între cele mai dificile și mai încărcate de emoție dintre toate provocările comunicării medicale. Fără o școală de comunicare cu pacientul, (...)

|

Pacientul invizibil

Numarul 2 (1408) | 13 Ianuarie 2017
„Nu face azi ceea ce nu ți-ai dori să citească mama ta mâine în ziar!” (Warren Buffet) Exercițiul de imaginație     Imaginează-ți cea mai dragă persoană. Un adult pe care îl respecți enorm și a cărui considerație te bucură și te motivează. Acum imaginează-ți că această persoană este invizibilă (...)

|

Comunicare fără manual de utilizare

Numarul 1 (1407) | 6 Ianuarie 2017
    A deveni un comunicator mai bun nu presupune obligatoriu participarea la un curs și transformarea dintr-o dată într-un altcineva cum nimeni nu ar fi crezut. Nu presupune nici citirea unei cărți care să te transforme peste noapte. Este vorba, mai degrabă, despre a deveni doar un pic mai buni, iarăși și iarăși. (...)

|

A fi și a deveni, mai presus de a deține

Numarul 52 (1406) | 23 Decembrie 2016
     În căutările mele de a înțelege cum își trăiesc oamenii provocările legate de sănătate, am fost purtat către o întâlnire între oameni care suferă de boala Parkinson și cei care îi îngrijesc. Nu am să povestesc despre întâlnirea în sine. Scriu, în schimb, despre o întâmplare de acolo relatată (...)

|

Este normal ca pacientul să refuze tratamentul

Numarul 51 (1405) | 16 Decembrie 2016
    Veți spune că-mi lipsește o doagă, că nu am toate țiglele pe casă sau că iar am visat urât. Păi cum să fie normal? Să te doară sau să ai o suferință nu tocmai fizică, să te programezi la medic, să te pregătești pentru consultație, să dai bani și să faci analize sau alte investigații, poate să și (...)

|

Am diabet, ce e de făcut?

Numarul 50 (1404) | 9 Decembrie 2016
     Zilele trecute, la un control de rutină, am descoperit că am glicemia mare. Medicul diabetolog mi-a explicat în detaliu ce înseamnă asta și ce am de făcut în continuare. O componentă importantă a tratamentului ar urma să fie modificarea stilului de viață. Pentru aceasta, m-a îndrumat să îmi fac o (...)

|

O soluție win-win

Numarul 49 (1403) | 2 Decembrie 2016
     Cu câțiva ani în urmă, am participat la un eveniment științific dedicat prevenției și tratării osteoporozei. Participanții erau medici de familie, endocrinologi, reumatologi sau de medicină fizică și recuperare. La un moment dat, unul dintre vorbitori a făcut un test. Mai întâi ne-a întrebat dacă (...)

|

Ecuația încrederii pentru medici

Numarul 48 (1402) | 25 Noiembrie 2016
Trustwothiness = (Credibility + Reliability + Intimacy) / Self-Orientation*     Mecanismul prin care pacienții decid să aibă sau nu încredere în medicii care îi îngrijesc este oarecum simplu, intuitiv și nu e nevoie de un IQ mare ca să reacționezi conform ecuației de mai sus. Am lăsat-o în engleză pentru (...)

|

Între siguranță de sine și încredere: ce alegem să comunicăm?

Numarul 47 (1401) | 18 Noiembrie 2016
    Am luat parte recent la un congres al unei societăți medicale din România. Mi-am petrecut o bună parte din timp cu unul dintre îndrumătorii viitorilor specialiști în disciplina respectivă și cu o parte din discipolii săi, acum medici specialiști sau primari în diferite locuri din țară. Unul dintre subiectele (...)

|

Cu doctorul la per tu

Numarul 46 (1400) | 11 Noiembrie 2016
    Un prieten urolog m-a întrebat deunăzi: „Cum să mă comport cu pacienții care mă tutuiesc din prima, fără a fi amândoi de acord cu treaba asta? Nu de alta, dar mă enervează, iar când le spun că mă deranjează (asta după ce omul insistă cu „tu“ în timp ce eu îi vorbesc cu „dumneavoastră“), se cam (...)

|

Cum îți vezi propriul rol?

Numarul 45 (1399) | 4 Noiembrie 2016
     Sunt frecvent întrebat de medici de ce și-ar bate capul să aprofundeze comunicarea cu pacientul și nu numai. Ei au absolvit ani buni de școală, au crescut în apropierea unor mentori care i-au îndrumat și pe care i-au observat și și-au petrecut majoritatea activității profesionale împreună cu oameni din (...)

|

Comunicarea bună și cea proastă durează la fel de mult

Numarul 44 (1398) | 28 Octombrie 2016
    În toate interacțiunile pe care le am cu personalul medical pe tema comunicării cu pacientul, primesc aceeași replică: „Noi nu comunicăm bine pentru că nu avem destul timp“. E ca și cum ai spune că cei mai buni comunicatori ar fi medicii care zilnic au doar câteva consultații. Cu toții știm că lucrurile nu (...)

|

Du-te la pagina: 12| inainte »

 
Viaţa Medicală