resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment

MedicHub

| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Aşa tată, aşa fiice!

Autor: Anca FLOREA | 13 Iunie 2014
Aşa tată, aşa fiice!
    Cu ocazia împlinirii vârstei de 84 de ani a baritonului Dan Iordăchescu, foaierul Operei Naţionale Bucureşti a găzduit, la 2 iunie a.c., un recital susţinut de fiicele acestuia: soprana Irina Iordăchescu şi mezzosoprana Cristina Iordăchescu-Iordache, alături de doi baritoni invitaţi. Programul şi-a propus să puncteze câteva aspecte definitorii ale repertoriului abordat de-a lungul deceniilor de către maestru. De la lied la operă şi canţonetă au fost selectate pagini pe care Dan Iordăchescu le-a cântat în ţară şi în străinătate.
    În deschiderea evenimentului, Costin Popa a reliefat anvergura carierei artistului omagiat, calitatea aparte a vocii sale şi forţa expresivă, amintind de premiile obţinute, de partenerii celebri cu care a împărţit scena şi de scenele cunoscute pe care a urcat. Apoi, publicul numeros s-a bucurat de partituri variate, cele două surori fiind, pe rând, acompaniate de excelenta pianistă Liana Mareş, a cărei prezenţă nu a fost doar discretă şi eficientă, ci şi de o supleţe remarcabilă.
    Cu glasul său cald, din păcate rar ascultat în public, Cristina Iordăchescu a interpretat piese din epoci şi stiluri diferite, cu precădere din literatura franceză. A redat cu eleganţă şi frazare rafinată o miniatură de secol XV, „Chanson triste“ de Henri Duparc, o secvenţă din „Romeo şi Julieta“ de Hec
Publicitate
tor Berlioz, arii din „Samson şi Dalila“ de Camille Saint-Saëns sau „Carmen“ de Georges Bizet, dar şi „Pecche“ de Gaetano Enrico Pennino. Împreună cu Odin Ciocea, soprana  a cântat şi celebrul duet din „Nunta lui Figaro“ de Mozart, prilej cu care am remarcat emoţiile din vocea plăcută a tânărului solist.
    Spre deosebire de sora sa, Irina Iordăchescu este omniprezentă pe scena bucureşteană şi nu numai. De această dată, a optat pentru liedul „Languir me fais“ de Enescu,  arii din „Nunta lui Figaro“ de Mozart (Contesa), „Gianni Schicchi“ şi „Turandot“ de Puccini (Liu), „La Wally“ de Alfredo Catalani. Colegul său de la Opera Naţională, Iordache Basalic a susţinut-o în interpretarea întregii scene Violeta-Germont din „Traviata“ de Giuseppe Verdi. Momentul a convins, încă o dată, că maniera interpretativă a Irinei Iordăchescu, diferită de a surorii sale, are patetismul şi teatralitatea personajului de operă, moştenirea paternă în acest sens fiind evidentă. Cei prezenţi au rememorat fără doar şi poate spectacole în care Dan Iordăchescu se remarca tocmai prin sublinierea apăsată a sensurilor cuprinse în cuvânt şi în conţinutul ideatic al lucrării. Vocea sopranei a răsunat la fel de încărcată ca de obicei, poate mai acoperită ca emisie în registrul mediu, dar nu şi în acutul penetrant, implicând vizibil şi latura emoţională în întruparea eroinelor.
   Finalul a adus „Barcarola“ din opera „Povestirile lui Hoffmann“ de Jacques Offenbach, în care glasurile celor două soliste s-au completat firesc, nu doar pentru că timbral au date comune, ci şi pentru că ambele au ştiinţa frazării, a liniei ample, a cântului atent condus. Ca bis au ales o miniatură românească, precizând că tatăl lor a inclus-o frecvent în recitalurile sale (şi) peste hotare.
    Maestrul Dan Iordăchescu a fost sărbătorit, aşa cum şi-a dorit dintotdeauna, de public şi familie. Nu a lipsit nici tradiţionalul „Mulţi ani trăiască“ intonat de interpreţi şi de spectatori în vecinătatea scenei Operei Naţionale, pe care baritonul şi fiicele sale au urcat în timp ca într-o ştafetă denumită – pe coperta unui album apărut în urmă cu mai mulţi ani – „dinastia Iordăchescu“.
 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală