resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment

MedicHub

| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Manifestul revoluţiei halatelor albe

Autor: Dr. Eugenia GROSU-POPESCU | 29 Martie 2013
Manifestul revoluţiei halatelor albe

Cartea Cine eşti tu, doctore?, semnată de dr. Nicolae Iordache Iordache şi Olivian Breda, se constituie într-un „prim pas concret, pornit impetuos pe linia îmbunătăţirii automanagementului medicilor de toate vârstele, specialităţile şi experienţele profesionale“, în opinia dr. Eugenia Grosu-Popescu, semnatara recenziei.

   O caracteristică generală a noastră – indiferent că suntem medici, paramedici, pacienţi sau aparţinători – pare a fi şi aceea că, oricând şi în legătură cu orice, putem avea idei. Când cauzele sunt mari, le fel de mari ne străduim să ne fie şi ideile. Doar că ele rămân prea adesea aşa, produse de concepţie în fază larvară. Cu cât mai multe asemenea creaţii stagnante, cu atât mai grea se va dovedi ulterior traducerea lor în fapt. Pentru că însăşi creativitatea noastră degenerează, odată cu trecerea timpului, în „nărav“: producem ideea, o dezvoltăm sau n-o dezvoltăm cum se cuvine, o prezentăm sau n-o prezentăm prietenilor ori prin mass-media şi gata, nou creata poate ieşi din atenţia noastră şi poate muri liniştită.
   Ca să devină fapt, o idee bună cere un traducător, adică un făptuitor dăruit şi – neapărat – susţinători, aliaţi, prieteni, care să fie nu doar excelenţi logicieni sau filosofi, ci experimentaţi practicieni, adică o echipă. Avem în faţă un asemenea exemplu. Stă scris în multe lucrări de la noi şi de aiurea că medicii ar trebui antrenaţi – nu doar iniţiaţi, ceea ce tot nu se întâmplă – în formarea, la fel ca în şoferie, a mult doritelor reflexe ţinând de psihologia umană, de comunicarea verbală şi non-verbală, pentru ei, pentru pacienţi, pentru mai binele comunităţii. Aceasta ar fi ideea. Ar trebui, da. Dar... Aude cineva? Cine este cel care aude? Poate el să realizeze un asemenea deziderat? Vrea? Dispune acel cineva de vreo echipă? Cum stau, el şi echipa, cu managementul traducerii ideilor în fapt? N-ar fi extraordinar ca medicii să fie serios pregătiţi în domeniu, să li se inoculeze sau să li se cultive cu bună ştiinţă acele porniri şi comportamente minunate faţă de semeni, pe care le numim, de obicei, „har“? Când eşti student, crezi că până la absolvire se va întâmpla minunea. Dar nu se întâmplă.
Înfruntând rutina din învăţămân­tul medical şi o anume ignoranţă ostilă, un prim pas concret în realitatea stringentă de la noi, pornit impetuos pe linia îmbunătăţirii automanagementului medicilor de toate vârstele, specialităţile şi expe­rien
Publicitate
ţele profesionale, este această surprinzătoare şi îmbucurătoare carte pe care o am în faţă: Cine eşti tu, doctore? Anul apariţiei: 2013. Autorii: dr. Nicolae Iordache Iordache, specialist în marketing, as al comunicării verbale şi non-verbale, şi Olivian Breda, un „dependent“ al comunicării prin internet.
   Deschid, de mai multe ori, la întâmplare, cartea şi cu uimire găsesc, de fiecare dată, aceeaşi aşezare ordonată în pagină, o exprimare pe cât de plastică, literară chiar, pe atât de riguros ştiinţifică. Spiritul geometric şi spiritul de fineţe aduse, aşadar, împreună. Pare un curs sistematic, pe cât de amănunţit, pe atât de accesibil şi de prietenos, de autocunoaştere şi automanagement, de promovare cu succes a propriei personalităţi. Prin parcurgerea lui, deloc contemplativă, ci participativă, experienţială, medicul îşi poate rostui, cu încredere în forţele proprii, un brand personal, dovedind celorlalţi şi sieşi că este „de neînlocuit“. Reacţiile cititorilor, din care se citează fragmente, sunt nu doar admirative, ci şi recunoscătoare, ca ale unor oameni (semnatarii sunt medici) cărora li s-au citit gândurile şi s-au şi găsit soluţii pentru tristeţile, complexele şi resemnările multora. Principala soluţie, de bună pornire, este acum chiar existenţa acestui volum doldora de sugestii, de exemple concrete şi practici de automanagement şi marketing al personalităţii. De pretutindeni răzbate o invitaţie caldă, colegială, ca medicii să înveţe schimbarea în relaţiile cu ei înşişi, cu sistemul şi cu pacienţii. Să reprezinte ei înşişi schimbarea pentru toate cele care se cer schimbate astăzi la noi. Îndemnul este: dacă vrei să schimbi ceva, schimbă-te mai întâi pe tine. Altfel intervine, din afară, mediocritatea şi schimbă ea lucrurile cum se pricepe. Adesea prost. Uneori criminal. Sunt înfăţişate greşeli, dar şi cazuri reuşite. Un exemplu viu de notorietate dobândită corect, consecvent, cu un efort uriaş, dar răsplătit corespunzător de opinia publică, este brand-ul Raed Arafat. Un titlu de capitol: „Construieşte-ţi o platformă de încredere! Aceasta nu este livrată odată cu diploma“. Alt titlu de capitol: „Apropie-ţi pacienţii, lăsându-i să atingă o bucăţică din tine!“. Subcapitolele conţin „reţete“ de succes: „Imaginea ta ieşită din tipar(e)“; „Imaginea ta devenită mediu înconjurător“.
   Nu, cartea nu este exclusiv pentru medici. Pacienţii – chiar ei – câştigă un plus de discernământ în aprecierea medicilor, dacă parcurg paginile cărţii, respirând în acelaşi timp etică, principii şi valori morale, încep să întrevadă, la rândul lor, foloasele creării unui brand personal şi ale promovării propriei imagini. Nu-i mai puţin adevărat, însă, că felul riguros şi în acelaşi timp avântat în care este concepută şi scrisă cartea – operă ştiinţifică şi concomitent de suflet, ghid practic, de mare calibru, către succes – o transformă pe aceasta într-un veritabil manifest mobilizator al binefăcătoarei şi mult aşteptatei, „revoluţii a halatelor albe“.

 

 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală