resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment

MedicHub

| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Conferinţa decanilor facultăţilor de Medicină din România

Autor: Prof. dr. Anca Dana BUZOIANU | 7 Mai 2010
    Între 22 şi 24 aprilie 2010 s-a desfăşurat, la Băile Felix, cea de-a doua Conferinţă Naţională a Asociaţiei Decanilor Facultăţilor de Medicină din România (ADFMR), organizată, de această dată, cu sprijinul Facultăţii de Medicină şi Farmacie a Universităţii Oradea. Conferinţa a reunit reprezentanţii tuturor facultăţilor de medicină acreditate din România, precum şi invitaţi din partea Asocieţiei Europene de Educaţie Medicală (AMEE). Programul conferinţei a cuprins teme de interes real şi de mare actualitate pentru învăţământul de medicină din ţara noastră. Astfel, în prima zi au fost abordate: Armonizarea sistemului ECTS (credite transferabile) în facultăţile de medicină; Formarea medicală de bază şi dezvoltarea unui sistem operaţional al calificărilor în învăţământul superior medical din România; Internaţionalizarea şcolilor de medicină, oportunităţi şi perspective, iar în cea de-a doua zi – Armonizarea curriculară – o provocare mereu actuală. (...)
Structura programului a fost gândită în aşa fel încât prin intervenţia unor lectori (decani, studenţi sau invitaţi străini) să se prezinte experienţe din facultăţile proprii, în spiritul orientărilor europene actuale, respectiv cel al activităţilor unor programe strategice naţionale. Între cele mai apreciate intervenţii s-au numărat cele ale prof. dr. Anca Dana Buzoianu (Cluj), prof. dr. Victor Stoica (Bucureşti), prof. dr. Doina Azoicăi (Iaşi), prof. dr. Ioan Rogoveanu (Craiova), prof. dr. Klara Brânzaniuc (Tg. Mureş), prof. dr. Doru Mihai Anastasiu (Timişoara), prof. dr. Gheorghe Bumbu (Oradea). Discuţiile care au însoţit fiecare temă au condus la sedimentarea unor idei utile şi pragmatice, pe care decanii facultăţilor şi-au propus să le pună în practică în şcolile de medicină pe care le conduc. Participanţii la conferinţă au elaborat o rezoluţie care reglementează aspecte esenţiale legate de utilizarea creditelor transferabile şi care va contribui la armonizarea curriculelor facultăţilor pentru fiecare an de studiu, făcând posibilă dezvoltarea mobilităţilor studenţeşti şi a celor academice între facultăţile de medicină. Din rezoluţia adoptată, amintim câteva idei: • Definirea obiectivelor educaţionale de către fiecare facultate de Medicină în vederea elaborării ghidurilor de studiu. Definirea competenţelor necesare (profilul studentului medicinist) şi stabilirea disciplinelor care contribuie la obţinerea acestor competenţe pentru construcţia şi armonizarea curriculară • În vederea mobilităţii studenţilor, limita maximă a creditelor restante este de 15 Respectarea standardelor privitor la ciclurile de învăţământ: două cicluri obligatorii cu limita ciclurilor între anii 3 şi 4 • La terminarea ciclului 1, promovabilitatea să fie condiţionată de obţinerea tuturor celor 180 ECTS cores
Publicitate
punzătoare, fără credite restante (integralist). Dacă studentul nu are acumulate toate creditele la sfârşitul primului ciclu, se poate înscrie în an complementar, fără a avea drept la credite în avans din ciclul următor • Numărul de credite în avans care poate fi contractat în an complementar este de maximum 20 din anul imediat următor, respectând limita de ciclu • În afara anilor complementari, creditele în avans nu se pot contracta de studenţii în an universitar normal, cu excepţia mobilităţilor Erasmus şi a transferurilor, în funcţie de regulamentul fiecărei facultăţi • Se primesc prin transfer doar studenţii integralişti, fără credite restante din anii anteriori, cu excepţia unor situaţii deosebite care vor fi discutate între conducerile instituţiilor • Creditele restante vor fi recuperate până la limita de ciclu • Introducerea condiţiilor preliminare pentru frecventarea unei anumite discipline din curricula facultăţilor de medicină, conform legislaţiei în vigoare. Acestea vor fi introduse la propunerea cadrelor didactice titulare de disciplină •Armonizarea planurilor de învăţământ privind disciplinele obligatorii pe ani de studiu pentru favorizarea mobilităţilor şi transferurilor studenţilor • Transferurile interuniversitare nu se acceptă pentru studenţii exmatriculaţi din motive disciplinare • ADFMR propune elaborarea unui model nou de supliment de diplomă care să respecte cerinţele Directivei EU 36. Se recomandă ca în preambulul suplimentului să fie specificat că acesta acoperă Directiva EU 36, fără detalierea numărului de ore • Asociaţia Decanilor propune Ministerului Educaţiei şi Ministerului Sănătăţii să recunoască dreptul absolvenţilor de a exercita activităţi de medic generalist, care îi permit accesul la activităţile profesionale de medic cu formare de bază, conform D.E. nr. 2005/36/CE • Înlocuirea în planul de învăţământ a termenului „practică de vară“ cu „practică de specialitate“ • Extinderea programului de mobilitate Transmed după modelul de mobilităţi Erasmus, pe baza stabilirii unor contracte interuniversitare.
   În final, au fost prezentate rezultatele proiectului MedEdWorld, iniţiat în septembrie 2009 de AMEE în colaborare cu UMF „Iuliu Haţieganu“ Cluj-Napoca. Ca urmare a succesului implementării acestei reţele de comunicare medicală internaţională, membrii ADFMR au hotărât aderarea la această platformă.              
  Conferinţa a reprezentat un eveniment de referinţă pentru toate şcolile de medicină din ţară, iar, pentru Facultatea de Medicină a UMF „Iuliu Haţieganu“, încă o dovadă a implicării sale active şi consecvente ca lider în procesul modernizării învăţământului medical românesc.
 
 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală