resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment

MedicHub

| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Irezistibila artă italiană

Autor: Dr. Raluca BULEA | 29 Iunie 2018
    Sosirea lui Cireșar ne aduce, an de an, dincolo de fructele delicioase al căror nume îl poartă, și o așteptată și mereu specială întâlnire cu  cele mai variate și complexe modalități de exprimare ale culturii italiene. Este de fiecare dată o ocazie nouă pentru un dialog cultural, ca un omagiu prin care artiștii români țin să își exprime afecțiunea față de un reper de civilizație incontestabil. Deja cunoscută cititorilor noștri, Rodica Marinescu, artist fotograf și cercetător la Muzeul Național al Țăranului Român (MNȚR), revine cu o nouă propunere prin care ne dovedește cât de puternice sunt legăturile sale de suflet cu Cetatea Eternă, pe care nu încetează să o parcurgă, fie și numai cu ajutorul memoriei și al imaginilor surprinse de-a lungul timpului. Asemenea incursiuni o fac să descopere mereu alte chei de lectură, alte ținte și subiecte de alăturare expozițională, diferite față de ceea ce a arătat publicului în trecut.
    Pentru sărbătoarea Italiei din acest an, concretizarea s-a făcut sub forma expoziției „O plimbare printre fântânile Romei”, găzduită de Institutul Italian de Cultură până la data de 21 iunie. În cadrul acesteia, fotografiile Rodicăi Marinescu rezonează armonios cu lucrările tridimensionale, instalații și sculpturi, ale altor doi artiști și muzeografi la MNȚR, Mădălina Papastere și Venus Mateescu. Ele întregesc mesajul legat de dimensiunea spirituală, purificatoare și înălțătoare a apei, dincolo de banalizatul rol în fiziologia oricărei entității vii, sau de aspectul înnobilat conferit de alăturarea cu o construcție arhitectonică ori sculpturală, cu o excepțională valoare estetică. Simple sau monumentale, la capăt de mari bulevarde ori pe alei ascunse, fântânile sunt o prezență constantă și definitorie a Romei, pe care orice vizitator o remarcă și de care se bucură nespus, mai ales în zilele fierbinți ale verii. Geniala inginerie romană, care a dotat orașul cu o rețea de apeducte funcționale și azi, completată cu simțul estetic al generațiilor următoare, este reflectată în fotografiile expuse. Lucrările îmbină vederi de ansamblu cu detalii semnificative sau doar importante pentru artistă, într-un mod ce determină privitorul să zăbovească mai
Publicitate
mult pentru a descifra toate acele legături.
    Trecând de la Roma la Veneția și de la Institutul Italian la Muzeul Național de Artă al României (MNAR), putem străbate totodată și secolele, poposind în veacul al XVIII-lea, perioadă în care europenii înstăriți au început să călătorească de plăcere și să caute o modalitate de a duce cu sine, în mod tangibil, dincolo de propriile amintiri sau jurnale, unele dintre imaginile reprezentative ale locurilor vizitate. În acest mod a apărut în pictură genul numit veduta.
    Până la data de 15 iunie, publicul interesat a putut să descopere câteva exemple reprezentative, semnate de artiști cunoscuți ai epocii (Canaletto, Michele Marieschi, Francesco Guardi), într-o expoziție cu totul specială găzduită la parterul Galeriei naționale de la MNAR: „Vedute venețiene din colecția Intesa Sanpaolo”, parte din Progetto Cultura inițiat de această instituție. Continuând tradiția prin care marile instituții bancare cultivau și o dimensiune culturală de colecționare, dar și de promovare a artei, avem posibilitatea de a descoperi o parte a patrimoniului astfel constituit, prezent pentru prima dată la București. Alte capodopere sunt accesibile pentru vizitatori în sediile băncii, transformate în muzee, de la Milano, Napoli și Vicenza, parte a unui concept administrativ care înțelege să cultive și să dea spre cunoaștere și valorile culturale ale țării de origine, în paralel cu domeniul financiar.
    În partea opusă a fostului Palat Regal, în inima Galeriei de Artă Modernă a MNAR, rămânem pătrunși de spiritul italian prin intermediul expoziției „Invenit/sculpsit. Gravura italiană din secolele XV–XVI”, deschisă până la data de 24 iunie, care, element important pentru breasla noastră, este alcătuită din lucrări aparținând colecției unui mare savant, dr. Ion Cantacuzino. Dincolo de pasiunea sa pentru microbiologie, acesta, după modelul epocii, a fost și iubitor, și colecționar de artă, atras în special de gravură încă din perioada studiilor sale pariziene. Expoziția ne familiarizează cu subiectele religioase, mitologice sau alegorice abordate de artiști gravori ca Andrea Mantegna, Marcantonio Raimondi, Giorgio Ghisi, Lodovico Carracci. Acestora li se solicita din ce în ce mai des în epocă să reproducă la dimensiuni mai reduse marile fresce sau tablourile monumentale ale marilor maeștri. Cererea a dus la dezvoltarea unei noi ramuri artistice, gravorii ajungând să fie, la rândul lor, creatori inspirați și apreciați, nu doar simpli meșteșugari ce reproduc și multiplică ideile altora. În același timp, aflăm amănunte despre tehnicile folosite pentru realizarea imaginii, prin gravarea pe lemn și mai apoi pe metal și transpunerea ulterioară cu cerneluri pe hârtie. Plimbarea prin expoziție (pe 23 iunie va avea loc și o vizită ghidată susținută de Cosmin Ungureanu, curatorul acesteia) este un prilej de apropiere de cultura italiană. Ea reprezintă, de asemenea, o modalitate deosebită de exprimare în artă, în care aprofundarea detaliului este deopotrivă sursă de emoție artistică și de conservare documentară a preferințelor și modelor din secole trecute.
 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală